آشنایی با دکوراسیون التقاطی

آشنایی با دکوراسیون التقاطی

آشنایی با دکوراسیون التقاطی

توجه به این نکته مهم است که در مورد استایل التقاطی قوانین سخت و سریع زیادی وجود ندارد، به غیر از اینکه ظاهر کلی نباید در هیچ دسته دیگری قرار گیرد. گفته می شود، برخی از ویژگی ها وجود دارد که به طور مرتب در دکوراسیون التقاطی ظاهر می شود.

سبک التقاطی چیست؟

سبک التقاطی یکی از آن دسته از دکورهای خانه است که برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. اما در اصل، سبک التقاطی همه چیز در مورد پر کردن خانه شما با شخصیت است. این سرگرم کننده، بد بو و پر از علاقه بصری است.

شاید نتوانید تصمیم بگیرید که نوع دکور مورد علاقه تان خانه های روستایی است یا مدرن. یا نمی توانید چیزهایی را تحمل کنید که خیلی «همرنگ یا بکر هستند. سبک التقاطی یک راه عالی برای تعریف دکوراسیون منزل شما است، وقتی که از همه چیز کمی باشد.

دکوراسیون با سبک التقاطی چیست؟

برخلاف برخی از سبک ها، که به مجموعه ای دقیق از قوانین و روندها پایبند هستند، ظاهر التقاطی آنچنان الزامات ندارد. با تنوع و غیرقابل پیش بینی بودن مشخص می شود. سبک التقاطی شامل ترکیب قطعاتی از دوره ها و سبک های مختلف است.

تاریخچه

اگرچه کلمه “التقاطی” برای مدت طولانی وجود داشته است، اما اخیراً با رویکردی برای تزئین خانه مرتبط شده است. دکوراسیون به سبک التقاطی در اواخر قرن نوزدهم یا اوایل قرن بیستم شروع شد، زمانی که پیشگامان معماری به این واقعیت که به هیچ سبک خاصی پایبند نیستند افتخار می کردند، سپس شروع به انجام کارهای خود کردند.

با این حال، کار آنها به قدری موفقیت آمیز بود که به نظر می رسد نقشه آنها نتیجه معکوس داشته است، و این طراحان روند در واقع چیزی را به وجود آوردند که به سبک التقاطی تزئین معروف شد. در نهایت، التقاط از یک سبک معماری به یک تم دکوراسیون خانه تبدیل شد.

ویژگی های سبک التقاطی

سبک التقاطی با قوانین یا ساختار، مشخص نمی شود. اغلب با ترکیب و تطبیق چند نوع دکوراسیون خانه در یک موضوع منسجم و هدفمند ایجاد می شود. اگرچه یک کتاب راهنما برای بازآفرینی آسان سبک التقاطی وجود ندارد (و بهترین راه این است که آن را خودتان بسازید)، چند ویژگی مشترک در آن وجود دارد.

الگوهای ترکیبی : یکی از مشخصه های سبک التقاطی، اختلاط الگوها است. چیزهای کمی با هم کاملاً مطابقت دارند، اما الگوها به طور هدفمند ترکیب می شوند.

تأثیرات جهانی : اگر عاشق سفر و کاوش هستید، دکوراسیون خانه متنوع برای شما مناسب است. اغلب دکورهای دنیوی و الهام بخشی را می بینید که در سرتاسر یک خانه التقاطی بافته شده است.

قدیم و جدید : معمولاً ترکیب قدیمی و جدید در یک خانه التقاطی و ترکیب دوره های زمانی مختلف در یک فضای زیبا انجام می شود.

دکور غیرمنتظره : در حالی که هر چیزی ممکن است جای خود را داشته باشد، اغلب در یک خانه التقاطی آثار غیرمنتظره ای پیدا خواهید کرد. به تنه هایی فکر کنید که به عنوان میز قهوه خوری یا میز بار صبحانه استفاده می شوند.

به دلیل این فرض، بسیاری از سبک التقاطی به اشتباه به عنوان یک روش تزئینی همه چیز تعبیر می کنند، اما سبک التقاطی واقعی در واقع بسیار هدفمند و به خوبی فکر شده است. ظاهر این نیست که چیزها را به سادگی کنار هم قرار دهیم، بلکه ترکیب سبک های دکور به روشی کاملاً عمدی است.

نکاتی برای دکوراسیون با سبک التقاطی

اگرچه ممکن است به نظر برسد که سبک التقاطی باید از هم گسیخته و کمی آشفته به نظر برسد، یک طرح دکور موفق باید در واقع احساس یکپارچگی داشته باشد، زیرا هر تصمیم طراحی یک تصمیم بسیار عمدی است. لزوماً لازم نیست که حداکثر گرایی کامل باشد. دکور التقاطی می تواند بسیار به سمت جنبه ظریف منحرف شود، تا زمانی که ترکیبی از بافت ها، الگوها و سبک ها را حفظ کند.

یک پالت رنگ را انتخاب کنید. شما به راحتی می توانید با انتخاب یک طرح رنگ و استفاده از آن، حس وحدت ایجاد کنید. یک رنگ را برای اتاق انتخاب کنید، سپس آن را با تاکید استفاده کنید.

مبلمان جسورانه را با دیوارهای خنثی متعادل کنید – یا بالعکس. برای اینکه اتاقتان کمی بیش از حد آشفته نشود، دیوارهای خنثی را انتخاب کنید تا بین هر دیوار و مبلمانی تعادل برقرار کنید. از طرف دیگر، از کاغذ دیواری طرح دار استفاده کنید و وسایل خود را کمی خنثی تر نگه دارید!

اتاق را بیش از حد شلوغ نکنید. به یاد داشته باشید، اگر با الگوها یا بافت ها ناراحت و آشفته می شوید، چشم چیزهای زیادی برای کار کردن با آنها خواهد داشت. فقط برای دستیابی به ظاهری متفاوت، نیازی به انباشتن مبلمان، اشیاء هنری یا طراحی اضافی نیست.

ایده های سبک التقاطی

برای الهام بخشیدن به دکوراسیون التقاطی خانه شما، برخی از نمونه های مورد علاقه خود را از سبک التقاطی در عمل گردآوری کرده ایم.

از گل و گیاهان جنگلی استفاده کنید

خانه های متنوع اغلب دارای فضای سبز زیادی هستند. از استفاده کردن گل و گیاهان در سرتاسر خانه خود نترسید تا آن حالت بوهو و التقاطی را به دست آورید.

روی ورودی خانه تمرکز کنید

ورودی شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به خانه ی شما می بینند. با ترکیب و تطبیق بافت ها و رنگ ها، آن را با شخصیت خود پر کنید. یک فرش قدیمی برای تکمیل فضا عالی است.

بازی با رنگ

اگر عاشق تزیین با رنگ هستید، سبک التقاطی برای شما مناسب است. رنگ های پررنگ و رنگ های روشن استفاده کنید و از ترکیب و تطبیق رنگ های متضاد نترسید.

چیزهای مورد علاقه خود را نمایش دهید

به یاد داشته باشید که سبک التقاطی به شخصیت بستگی دارد. این یک راه عالی برای تزئین خانه خود با چیزهایی است که دوست دارید و آنچه را که برای شما مهم است نشان دهید. در اینجا، تابلوها و گل ها به عنوان هنر دیوار عمل می کنند و واقعاً کل ظاهر و احساس اتاق را ارتقا می دهند.

غیر منتظره را امتحان کنید

آیا تا به حال به کاغذ دیواری سقف خود فکر کرده اید؟ حالا زمان آن فرا رسیده است. دکورهای متنوع خانه همیشه اشاره ای به موارد غیرمنتظره دارد و ما عاشق عنصر سرگرم کننده ای هستیم که در این حمام پر نور نقش دارد.

هنر خود را مخلوط کنید

دیوار گالری یک راه عالی برای استایل یک خانه متنوع است، اما سعی کنید آن را خیلی هماهنگ نکنید. رنگ ها و بافت های مختلف را بکشید تا باری از جذابیت بصری الهام گرفته از بوهو را به آن ببخشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *