مبلمان اداری

آشنایی با مبل شرکتی و نکات مهم درباره آن

اگر شما یک دفتر وکالت، مطب، شرکت خصوصی و یا هر فضای کاری دیگری دارید قطعا به مبلمان و دیگر وسایل اداری برای محیط کاری خود نیاز دارید. شاید شما هیچ ایده ای نداشته باشید که مبل شرکتی چیست؟ و چگونه باید آن را انتخاب کرد. انتخاب مبلمان شرکتی مناسب یک موضوع مهم در حوزه چیدمان و طراحی دکوراسیون اداری و یا شرکت شما است. شما می‌خواهید ساعت های طولانی داخل اداره و شرکتتان باشید؛ پس باید علاوه بر زیبا سازی فضا و دکوراسیون، با مبلمان خود احساس راحتی نیز داشته باشید. هنگامی که ارباب رجوع وارد محل کار شما می‌شود باید احساس خوشایندی به او دست دهد. این قضیه در روند کسب و کار شما نیز موثر است. پس باید برای زیبایی و راحتی خودتان در فضای کاریتان، برای انتخاب مبل و دیگر وسایل اداری وقت و هزینه بگذارید. اما در ابتدا باید بدانید که مبل شرکتی چیست و چگونه باید دست به انتخاب مبل شرکتی مناسب زد. ما در این مقاله سعی داریم تا به این موضوع بپردازیم و تا جای ممکن به شما کمک کنیم.

آشنایی با مبل شرکتی و نکات مهم درباره آن

مبل شرکتی چیست؟

در وهله ی اول شما باید اطلاعات لازم درباره مبلمان شرکتی را به دست آورید تا انتخاب و تصمیم درست‌تری بگیرید. همانطور که از اسم این نوع مبلمان مشخص است، این مبل مخصوص محیط های اداری و شرکتی است و نسبت به مبلمان منزل حالت رسمی تر و سخت تری دارد. به طور کلی مبلمان به دو دسته فروشگاهی و شرکتی تقسیم می‌شوند. مبلمان فروشگاهی همان مبل هایی است که شما در منازل خود از آن استفاده می‌کنید و آن ها را از تولیدی ها و یا از فروشگاه های مبلمان تهیه می‌کنید. اما قضیه برای مبل شرکتی کمی متفاوت است. مبل های شرکتی معمولا یا وارداتی هستند یا تولیدی؛ که البته امروزه قسمت وارداتی آن بسیار کم شده است. اگر شما قصد شروع یک کسب و کار را دارید حتما به مبل شرکتی نیاز خواهید داشت، چون شما بیشتر از اینکه وقت خود را در منزل بگذرانید در محل کارتان حضور خواهید داشت.

آشنایی با مبل شرکتی و نکات مهم درباره آن

طراحی و ساخت مبل شرکتی

بعد از فهمیدن اینکه مبل شرکتی چیست؟ ، نکته ی قابل توجه در ساخت این نوع از مبلمان است. در ساخت مبلمان شرکتی از ماشین آلات و تجهیزات بسیار پیشرفته استفاده می‌شود. اما قبل از ساخت آن، چیزی که بسیار مهم است و به آن توجه زیادی می‌شود طراحی آن است. طراحی مبلمان شرکتی کار ساده ای نیست و نیاز به متخصصین حرفه ای در این زمینه دارد. یک طراحی بی نقص و خاص پایه ی یک مبل شرکتی است. این طراحان از نرم افزارهای زیادی برای این کار استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند دقیقا همان مبلی که شما مدنظرتان است به شما تحویل دهند.

آشنایی با مبل شرکتی و نکات مهم درباره آن

انواع مبل شرکتی

مبل های شرکتی نیم ست رسمی و راحتی دارند. شما با توجه به کارتان و محیط اطراف خود می‌توانید آن مدل مبلی را انتخاب کنید که مد نظرتان است. اگر در دفتر شما بیشتر جلسه های رسمی برگزار می‌شود بهتر است که نیم ست رسمی را انتخاب کنید ولی اگر محیط صمیمانه ای در محل کار خود دارید و آرامش و راحتی خود و پرسنلتان برای شما اهمیت بیشتری دارد ست راحتی مبل های شرکتی را خریداری کنید. دکوراسیون اداری اتاق مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است، پس در انتخاب مبلمان برای این اتاق نهایت دقت را داشته باشید. معمولا در ساخت مبل های شرکتی از پارچه چرم استفاده می‌شود تا هم جلوه بیشتری داشته باشد، هم اینکه عمر و کیفیت این پارچه ها زیاد باشد. البته به دلیل رفت و آمدهای مکرر در محل کار شما و زیاد استفاده شدن مبل ها باید در حفظ و نگهداری مبل هایی با پارچه های چرمی کوشا باشید. شما می‌توانید مبلمان شرکتی خود را خودتان سفارش دهید و بنا بر سلیقه خود رنگ پارچه و بدنه و مدل مبل شرکتتان را انتخاب کنید.

آشنایی با مبل شرکتی و نکات مهم درباره آن

چیدمان مبل شرکتی

چیدمان مبل های شرکتی قوانین و اصول خاصی ندارد. همه چیز بستگی به فضایی که شما در اختیار دارید و سبکی که در محیط کار شما غالب است دارد. اگر فضای شما محیطی صیمیمی و شاد است، می‌توانید این مبل را به حالت گرد بچینید و در وسط آن یک میز قهوه بزرگ به عنوان نقطه کانونی و همچنین برای پذیرایی از مهمانان و ارباب رجوع های خود قرار دهید. اما اگر می‌خواهید فضای اتاق کاملا رسمی و کلاسیک باشد مبل ها را به حالت مربعی بچینید و کنار هرکدام یک میز عسلی کوچک قرار دهید. در نهایت باید ببینید که فضای اتاق تا چه اندازه به شما اجازه می‌دهد تا مدل های مختلف چیدمان را انتخاب کنید. اما برای راحت ارتباط برقرار کردن و گفت‌و‌گو‌ی موثر تر، چیدمان گرد و یا مربعی بهترین گزینه است.

آشنایی با مبل شرکتی و نکات مهم درباره آن

قیمت مبل شرکتی

بعد از اینکه انتخاب کردید که مبلمان شرکتی شما برای چه اتاقی در نظر گرفته شده است، که این اتاق ها می‌تواند اتاق جلسه، اتاق مدیران و اتاق انتظار باشد، دست به انتخاب ست های خود می‌زنید. انتخاب کنید که می‌خواهید با توجه به موقعیت اتاقتان ست چند نفره انتخاب کنید. با بالا رفتن تعداد کاناپه ها به تبع قیمت مبل شرکتی شما نیز بالا می‌رود. همچنین هر قدر که متریال به کار برده شده در مبلمان شرکتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد قیمت آن هم بیشتر است. اگر در طراحی مبل شما ظرافت، دقت و وقت زیادی نیز به کار رفته باشد به قیمت مبل شما افزوده می‌شود.

آشنایی با مبل شرکتی و نکات مهم درباره آنآشنایی با مبل شرکتی و نکات مهم درباره آن

کلام آخر

در نهایت این شما هستید که ماهیت و سبک دکوراسیون فضای کار خود را انتخاب می‌کنید و طبق آن طرح مبل شرکتی خود را انتخاب و آن را سفارش می‌دهید. قطعا فضای محیطی که اکثر کارمندهای آن جوان هستند با محیطی که افراد مسن تر کار می‌کنند متفاوت است. پس به تمامی این نکات دقت داشته باشید و با برنامه ریزی مناسب مبل خود را تهیه کنید. امیدواریم این مقاله تا حدودی شما را با مبل شرکتی آشنا کرده باشد و توانسته باشید پاسخی برای سوال مبل شرکتی چیست؟

منبع: توکا مارکت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *