آنچه درباره ساختار قاب یک قطعه مبلمان باید بدانید (2)

آنچه درباره ساختار قاب یک قطعه مبلمان باید بدانید (2)

فنرهای مارپیچ (کویل) 

فنرهای مارپیچی نسخه کم کاربردتری نسبت به دیگر سیستم های تعلیق فنر هستند. سیم پیچ ها روی یک قاب فلزی نصب می شوند، سپس به جای اینکه مستقیماً به قاب مبلمان متصل شوند، به صورت یک قطعه واحد به مبلمان اضافه می شوند. نکته مثبت این است که شما با کسری از هزینه همان نوع تعلیق فنری را دارید که با دستی هشت راه گره خورده است. بسیاری از ترکیب های فلزی با فلز، به این معنی است که مبل ممکن است جیر جیر کند و این امکان وجود دارد که به نسبت بقیه سریعتر آویزان شود.

تسمه بافته شده: پلی پروپیلن

نوار پلی پروپیلن از پارچه پلاستیکی محکم به هم بافته شده و سپس با گیره یا منگنه به قاب متصل می شود. کیفیت این نوع سیستم تعلیق متفاوت است.

شبکه ای با کیفیت پایین – مانند نوعی که روی صندلی ساحلی آن را پیدا می کنید – به مدت طولانی دوام نمی آورد. شبکه ای با کیفیت بالا – مانند نوعی که در صندلی های اتومبیل خود پیدا می کنید – در برابر  ساییدگی و پارگی سطح بالا مقاوم است.

وقتی فضای کافی بین ته مبل و کف برای جا دادن فنرها نباشد، احتمالاً این نوع سیستم تعلیق را در مبل های فعلی پیدا خواهید کرد.

تسمه بافته شده: تار و پود (جوت)       

طیف گسترده ای از وزنه ها، کیفیت ها و الیاف را می توان در تسمه بافته شده جوت یافت – به این معنی که شما هرگز واقعاً مطمئن نیستید که در حال گرفتن چه چیزی هستید.

در نهایت، نسبت به سایر گزینه های سیستم تعلیق، افتادگی سریعتری دارد و معمولاً در کم کیفیت ترین نوع مبلمان یافت می شود.

بیایید درباره قیمت صحبت کنیم

در رابطه با بالاترین قیمت، سیستم تعلیق نشیمن دستی هشت طرفه و سیستم تعلیق فنر سینوسی با کیفیت بالا را خواهید داشت. فنرهای سینوسی متداول ترین مبل های میان رده هستند و بسیاری از مبل های ارزان قیمت از تسمه بافته شده با کیفیت پایین در مواد مختلف خود استفاده می کنند.

در نهایت شما تصمیم می گیرید که برای چه چیزی می خواهید هزینه کنید، اما به خاطر داشته باشید که سیستم تعلیق نشیمن که به خوبی ساخته شده باشد، باعث می شود مبل شما از ته مبل خارج نشود. علاوه بر این، یک سیستم تعلیق صندلی خوش ساخت، راحتی اصولی تر و دوام بیشتری را ایجاد می کند.

آنچه درباره ساختار قاب یک قطعه مبلمان باید بدانید (2) - وبسایت رابو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *