اتاق خواب زیبا و رویایی

اتاق خواب زیبا و رویایی
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

طراحی داخلی نکات و ریزه کاری هایی داره که موقع طراحی باید دقیق بهشون توجه کرد و ریز نکاتش رو رعایت کرد تا در انتها فضای خوب و قابل قبولی برای افراد استفاده کنندش در بیاد. مثلا اتاق خوابی که برای کودک طراحی میشه با اتاق خوابی که برای والدین و یا زوج جوانی طراحی میشه خیلی متفاوت هستن. حالا ما در نظر میگیریم که اتاق خوابی به هر صورتی که بوده قبلا بدون در نظر گرفتن استفاده کنندگانش طراحی شده. البته بیشتر خونه هایی که الان میبینیم همینطورن و قبل از آشنایی با افراد استفاده کننده طراحی و ساخته میشن. حالا ما اتاق خوابی داریم که میخوایم بچینیمش. در این مطلب نکاتی برای رویایی و رومانتیک کردن یک اتاق خواب میپردازیم.

اتاق خواب را خلوت و آرامش بخش کنید

قبل از هر چیز باید شلوغی ها و لوازم اضافی رو حذف کنیم. این نکته خیلی خیلی مهمه که واقعا شلوغی های بی مورد روی واکنش های رفتاری افراد تاثیر میذاره و شلوغی رو به یک واکنش عصبی ناخودآگاه تبدیل میکنه. شاید خیلی ها در مواجهه با این مطلب میگن که ما عادت داریم و برامون فرقی نمیکنه. ولی موضوع اینه که هیچوقت ذهن شما به این موضوع عادت نمیکنه و وقتی در اتاقی مرتب و خلوت قرار میگیرید ناخودآگاه احساس آرامش خاصی بهتون دست میده. پس این نکته مهم رو حتما رعایت کنید.

مثلا به جای اینکه رخت آویز رو در فضای اصلی اتاق و یا پشت در قرار بدید، اون رو در کمد بذارید. لباس هاتون رو در کمدی که درش بسته میشه قرار بدید. سعی هم بکنید که همیشه حتی درون کمد هم مرتب باشه. این واقعا به رومانتیک بودن و آرامش اتاق خواب شما تاثیر داره.

لوازم اتاق خوابتون رو به حداقل برسونید. هرچه اتاق شما خلوت تر باشه احساس آرامش و عشق بیشتری رو به شما منتقل میکنه و رویایی تر خواهد بود.

رنگ دیوار اتاق خواب رو رویایی انتخاب کنید

رنگ دیوار اتاق خواب خیلی مهمه و در رومانتیک و عاشقانه کردنش هم تاثیر مستقیم داره. رنگ رو جسورانه انتخاب کنید و به علاقه شخصی خودتون و همسرتون هم خیلی توجه کنید.

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب در دکوراسیون داخلی

خیلی عالی میشه اگه بودجه تون برسه و بتونید از انواع کاغذ دیواری ها استفاده کنید و طرح دلخواهتون رو انتخاب کنید و در اتاق خوابتون به کار ببرید. حتی میتونید در هر دیوار از یک طرح استفاده کنید. منتها باید توجه کنید که باهم هماهنگ باشن و ترکیب عالی تری بدن.

انتخاب مبلمان و تخت اتاق خواب در دکوراسیون داخلی

بهتره که مبلمان رو بعد از تعیین رنگ دیوار ها انتخاب کنید. توصیه ما هم اینه که رنگ مبلمان ملایم باشه و البته متناسب با رنگ دیوار. ولی اگر ملایم باشه میتونید با رنگهای مختلفی ترکیبش کنید. مثلا اگر تخت سفید باشه میتونید به راحتی از هر رنگ رو تختی که میخواید هماهنگ با دیوارتون استفاده کنید. اگر هم خواستید مبلمان اتاق خوابتون کمی پر رنگ باشه، دیوار ها رو کمی ملایم تر و خنثی در نظر بگیرید که ترکیب رویایی و دلنشینی داشته باشه.

اجزا و لوازم تزیین اتاق خواب در دکوراسیون داخلی
حالا که تمام لوازم اضافی رو از اتاق خواب تون حذف کردید، نوبت به تزیینات زیبا میرسه. برای تزیین میتونید از چند شمع زیبا و رویایی استفاده کنید و قفضا رو عاشقانه و بی نظیر کنید. از شمع ها به عنوان چراغ خواب استفاده کنید و از زیباییشون لذت ببرید. برای تزیین تخت میتونید از چند بالشتک با اندازه های مختلف استفاده کنید و یک رو تختی زیبا و خوشرنگ پهن کنید.

خیلی زیبا تر میشه اگر اتاق خوابتون فضای کافی داشته باشه و در گوشه ای یک میز کوچک و دوصندلی بذارید و یک چای عاشقانه با همسرتون بنوشید و خیلی ایده ها دیگه که میشه ساعت ها در موردشون حرف زد…

نور پردازی برای یک اتاق خواب رویایی
نور پردازی هم از موضوعات خیلی خیلی مهم و موثر در زیبایی و رویایی شدن اتاق خواب هست که خیلی بحث گسترده ای و انشاالله در مطالب آینده بطور کامل بهش میپردازیم.

منبع : فارست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *