انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید – بخش دوم

انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید – بخش دوم

انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید - بخش دوم

  1. سایز و شکل کوسن‌ها را ترکیبی انتخاب کنید

علاوه بر انتخاب رنگ کوسن که در دکوراسیون خانه نقش مهمی ایفا می‌کند، سایز و شکل کوسن‌ها نیز مهم هستند. حتما لازم نیست همه کوسن‌ها یک سایز واحد داشته باشند می‌توانید آن‌ها را در اشکال و سایزهای متنوعی انتخاب کنید. یک ایده برای ست کردن کوسن با مبلمان اسن است که چند کوسن را در سایزی بزرگ‌تر و رنگی متضاد مبل انتخاب کنید و چند کوسن کمی کوچک‌تر و طرح دار را در کنار آن بچینید. حتی حتما نیاز نیست تمامی کوسن‌ها مربعی شکل باشند. می‌توانید یک کوسن مستطیلی شکل نیز در وسط مبل قرار دهید. این ایده بیشتر برای زمانی که می‌خواهید تعداد کوسن‌ها فرد باشد کاربرد دارد.

  1. با طرح‌ها و جنس‌های مختلف بازی کنید

در کنار انتخاب رنگ کوسن و سایز آن‌، جنس و طرح پارچه آن نیز اهمیت بسزایی دارد. جنس پارچه کوسن باید با جنس پارچه مبلی هماهنگی داشته باشد. علاوه بر این‌ها، این جنس باید با جنس سایر لوازم اتاق نیز مرتبط باشد. بعنوان مثال برای یک اتاقی که با اشیاء لوکس چیده شده است نمی‌توانید یک رومبلی یا کوسن از جنس معمولی و ارزان‌قیمت استفاده کنید. بلکه باید همگام با نوع وسایل، جنس کوسن نیز انتخاب شود. مثلا در چنین شرایطی شاید جنس مخمل مناسب باشد.

علاوه بر این‌ها، انتخاب طرح‌های متنوع و مناسب جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید نیز اهمیت دارد. بعنوان مثال، اغلب پارچه‌هایی که خود بافت دارند به شکل ساده استفاده می‌شوند و نیازی نیست طرح دار باشند. در عوض پارچه‌های ساده اغلب بهتر است طرح دار انتخاب شوند تا جلوه بیشتری داشته باشند.

هنگام انتخاب رنگ کوسن نیز این نکته می‌تواند به شما کمک کند، رنگی که برای کوسن‌های تک رنگ انتخاب می‌کنید می‌تواند رنگی در کوسن‌های طرح دارتان باشد. با این کار هماهنگی بیشتری بین رنگ‌ها و طرح‌ها ایجاد می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *