انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید – بخش سوم

انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید – بخش سوم

انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید - بخش سوم

علاوه بر این‌ها، انتخاب طرح‌های متنوع و مناسب جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید نیز اهمیت دارد. بعنوان مثال، اغلب پارچه‌هایی که خود بافت دارند به شکل ساده استفاده می‌شوند و نیازی نیست طرح دار باشند. در عوض پارچه‌های ساده اغلب بهتر است طرح دار انتخاب شوند تا جلوه بیشتری داشته باشند.

هنگام انتخاب رنگ کوسن نیز این نکته می‌تواند به شما کمک کند، رنگی که برای کوسن‌های تک رنگ انتخاب می‌کنید می‌تواند رنگی در کوسن‌های طرح دارتان باشد. با این کار هماهنگی بیشتری بین رنگ‌ها و طرح‌ها ایجاد می‌شود.

  1. کوسن‌ها را به درستی روی مبلمان بچینید

هیچ قانون خاصی برای نحوه چیدن کوسن‌ها روی مبل وجود ندارد اما ایده‌آل‌ترین کار این است که آن‌ها را طوری بچینید که جلوه و تاثیرشان را از دست ندهند. مثلا کوسن‌های بزرگ کنار هم قرار نمی‌گیرند بلکه بهتر است کنار کوسن کوچک قرار بگیرند. این نکته درباره کوسن‌های همرنگ نیز صدق می‌کند. قرار گرفتن یک کوسن تک رنگ در کنار یک کوسن طرح‌دار جلوه بهتری خواهد داشت. اگر بخواهید ایده‌ای درباره چیدن کوسن‌ها داشته باشید برای کوسن‌های زوج بهتر است مثلا دو کوسن بزرگ را در پشت قرار دهید و دو کوسن کوچک را با کمی فاصله جلوی آن‌ها. همچنین کوسن‌های بزرگ را تک رنگ و کوسن‌های کوچک را طرح دار انتخاب کنید.

برای چیدن کوسن‌هایی که تعدادشان فرد است یک کوسن با شکلی متفاوت داشته باشید و آن را در وسط قرار دهید. کوسن مستطیل شکل می‌تواند ایده خوبی باشد. فقط دقت کنید که خیلی سایز آن را بزرگ انتخاب نکنید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد کوسن‌ها با اینکه شاید جزء کوچکی از دکوراسیون اتاق نشیمن را در بر بگیرند نقش بسزایی در آن ایفا می‌کنند. بنابراین انتخاب رنگ کوسن، سایز و طرح آن اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به رنگ‌هایی که در دکوراسیون دارید، رنگ کوسن را انتخاب کنید و برای اینکه کوسن‌ها جلوه بیشتری داشته باشند با خلاقیت بیشتری آن‌ها را بچینید و از پارچه‌های طرح دار یا بافت دار برای پارچه کوسن استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، نسبت به شستن کوسن‌ها نیز احساس مسئولین بیشتری داشته باشید تا زیبایی آن‌ها از بین نرود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *