مبل اتاق خواب

انتخاب مناسب ترین مبل برای اتاق خواب

بسیاری از افراد تمایل دارند که مبل در اتاق خواب خود داشته باشند. بنابراین ابتدا باید یکسری از نکات را به خوبی دانست و در مورد آن‌ها اطلاعات داشت تا بتوان مناسب ترین مبل برای اتاق خواب را انتخاب نمود. معمولا فضای اتاق خواب گنجایش چندانی ندارد که بتوان مبل در آن قرار دارد پس در واقع می‌توان گفت ابتدایی ترین موضوع این است که متراژ و فضای اتاق خواب شما بالا باشد. پس از آن باید دید که تمایل دارید مبلی که در اتاق قرار می‌دهید تنها یک عدد باشد و یا اینکه دو عدد و یا حتی شاید دو نفره یا شزلون. در ادامه مطالبی را مورد بررسی قرار داده ایم که در انتخاب مبل برای اتاق خواب بسیار کمک کننده می‌باشد.

مشخص نمودن صاحب اتاق خواب

اینکه قرار است مبل را برای اتاق خواب چه فردی انتخاب نمایید بسیار مهم است. به طور مثال می‌خواهید مبل را برای اتاق خواب خودتان انتخاب نمایید و یا قرار است برای اتاق یک کودک باشد. در واقع رنج سنی و شخصیت فرد می‌تواند طرح مبل را مشخص نماید. همچنین می‌توانید مبل را با توجه به تم کلی و رنگ کلی اتاق خواب انتخاب نمایید تا همه چیز با یکدیگر هماهنگ و ست باشد و شکاف بین دکوراسیون ایجاد نشود.
انتخاب مناسب ترین مبل برای اتاق خواب

انتخاب مناسب ترین مبل برای اتاق خواب

انتخاب یک دکوراسیون و یا سبک

همان طور که برای خرید تخت خواب نیاز است که یک سبک را انتخاب نمایید برای مبل نیز باید چنین هدفی را دنبال نمایید. البته برای مبل دیگر کار ما بسیار ساده تر است زیرا تا حدود بسیاری سبک اتاق مشخص است و می‌توانید مبلی را مطابق با آن انتخاب نمایید. بسیاری از افراد سبک کلاسیک و معاصر را برای اتاق خواب انتخاب می‌کنند. تقریبا این طرح از طرح‌های اصیل است که طرفداران بیشتری نیز دارد.

سبک‌ها  و مدل‌های دیگر به صورت معمول در حال تغییر می‌باشند اما کلاسیک و معاصر تقریبا سبکی دارند که همیشه مد هستند و  از آن‌ها استفاده می‌شود. سبک کلاسیک بیشتر حالتی با اصالت دارد و از جنس چوب با دوام می‌باشد. در این سبک بر روی دسته و تاج مبل و تخت کنده کاری‌ها و منبت کاری‌هایی انجام می‌شود. این منبت کاری‌ها معمولا به شکل گل و یا تزیینات هستند.
انتخاب مناسب ترین مبل برای اتاق خواب

میزان بودجه

بدون شک خرید لوازم خانه نیاز به هزینه دارد. پس از آن که متراژ اتاق مشخص شد و همچنین طرح و سبک مبل را نیز انتخاب کردید حال نوبت به میزان بودجه می‌رسد. شما باید میزان آن را مشخص نمایید که به طور مثال تنها ۲ میلیون می‌خواهید برای خرید مبل هزینه کنید و بیشتر از این از توان مالی شما خارج است. با مشخص نمودن این موضوع دیگر دچار سردرگمی ‌نمی‌شوید. همچنین پیشنهادات وسوسه کننده فروشنده بر روی شما تاثیر نخواهد داشت زیرا می‌دانید دقیقا چه چیز را می‌خواهید.

البته راهکارهای دیگری نیز وجود دارد:

  • خرید تکه تکه: می‌توانید ابتدا یک مبل را خریداری نمایید و در اتاق خود قرار دهید و سپس در زمان‌های دیگر مبل‌های دیگر را خریداری نمایید و به این شکل به مرور زمان مبل اتاق خواب را تکمیل نمایید بدون اینکه به شما فشار وارد شود.
  • مبلمان دسته دوم: اگر شما به دنبال مدل‌هایی خاص هستید که قیمت بالایی دارند می‌توانید برای رسیدن به هدف خود به دنبال مبل‌های دست دوم باشید که هم قیمت کمتری دارند و هم اینکه می‌توانید مورد دلخواه خود را بیابید.
  • اقتصادی فکر کنید: اگر می‌خواهید مبل را برای اتاق کودک خریداری نمایید نیازی نیست که به سراغ مبل‌های گران قیمت بروید. زیرا کودک پس از مدتی بزرگ می‌شود و نیاز به مبل بزرگ تری دارد از این رو می‌توانید مبل را هر چند سال تعویض نمایید تا مدل‌های بهتر و گران قیمت را نیز خریداری نمایید.

از نکات مهم هنگام خرید مبل توجه به کیفیت و تناسب آن با اندازه اتاق خواب است.
انتخاب مناسب ترین مبل برای اتاق خواب

کیفیت  مبل

زمانی که شما هزینه بیشتری را برای مبل پرداخت می‌کنید بدون شک انتظار کیفیت و دوام بالاتری را دارید و می‌خواهید سالیان سال از این مبل استفاده نمایید. اتاق خواب فضایی ست که زمان زیادی را در روز در آن جا سپری می‌کنید پس خوب است که مبلی با کیفیت را انتخاب کنیم تا بتوانیم از راحتی آن استفاده ببریم. شما بر روی این مبل می‌توانید استراحت کنید، کتاب بخوانید، تلویزیون تماشا کنید و یا حتی با تلفن صحبت کنید. پس جنسی با کیفیت و عالی را خریداری نمایید تا بدن شما دچار آسیب و دردهای مزمن نشود. بهتر است به جای صرفه جویی در  هزینه مبل در هزینه خرید پاتختی‌ها و یا میز آرایش این صرفه جویی را انجام دهید.

انتخاب مناسب ترین مبل برای اتاق خواب

ابعاد اتاق خواب

اندازه اتاق خواب باید به حدی باشد که مبل در کنار تخت خواب و سایر اجزا سرویس خواب در آن جا شود. اگر شما مبل بزرگی خریداری نمایید فضای اتاق خواب شما را بیش از حد می‌گیرد و باعث می‌شود آسایش از شما سلب شود. همچنین در این صورت فاصله مبل با تخت خواب و سایر لوازم کم می‌شود و امکان حرکت راحت از شما سلب خواهد شد. پس در این مورد دقت نمایید و با اطلاعات کافی به پیش بروید.

هدف نهایی شما

برای خرید مبل باید برنامه داشته باشید. شما اگر می‌خواهید مبل‌هایی که از قبل در اتاق خواب وجود دارد را تعویض نمایید پس کار شما ساده تر است زیرا می‌دانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید. تنها نیاز به یک تعویض ساده دارید تا لوازم شما نو شوند. اما اگر قرار است برای اولین بار مبل برای اتاق خواب خریداری نمایید باید تمام جوانب را بررسی نمایید که چه چیزی مناسب تر است. سپس در کنار مبل چه اکسسوری‌های دیگری نیاز خواهید داشت تا سرویس مبل اتاق خواب تکمیل شود.

خصوصا برای افرادی که به صورت زوج از تخت خواب استفاده می‌کنند نیاز است که حتما مبلی که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنند دو نفره یا شزلون باشد که اگر نیاز شد و خواستند گاهی بر روی مبل بخواند فضای کافی برای استراحت داشته باشند. پس دقت نمایید که مبل  را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید تا استفاده هدفمند داشته باشید.

انتخاب مناسب ترین مبل برای اتاق خواب

خرید مبلمان ست

گاهی اوقات می‌توانید پا را کلیشه‌ها فراتر بگذارید و برای خرید مبل در اتاق خواب کمی راحت تر عمل نمایید. به طور مثال اگر تمام لوازم اتاق شما سلطنتی است می‌تواند مبل‌هایی انتخاب نمایید که هم حالتی سلطنتی داشته باشد و هم راحتی تا هم دکوراسیون و اصل ست بودن حفظ شود و هم اینکه شما یک مبل راحت برای نشستن و استراحت کردن داشته باشید. زیرا بدون شک داشتن یک مبل سلطنتی در اتاق خواب برای استراحت کردن چندان راحت نخواهد بود.

افرادی که از اتاق خواب استفاده می‌کنند

اگر دو نفر در اتاق هستند باید بدانند که آیا یک مبل می‌تواند برای آن‌ها کافی باشد و یا یک مبل دو نفره و یا اینکه هر فرد تمایل دارد یک مبل جداگانه برای خود داشته باشد. در اینجا ابعاد اتاق نیز دخیل می‌باشد با توجه به اینکه در یک اتاق دو نفر هستند و لوازم آن‌ها نیز زیاد تر از حد معمول و یک نفره می‌باشد.

منبع: وست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *