۵ اصل مهم در انتخاب و خرید فرش مناسب برای آپارتمان

انتخاب و خرید فرش مناسب

انتخاب یک فرش مناسب از نظر طرح و رنگ و اندازه برای داخل آپارتمان در قسمت های مختلف، برای تمام خانواده ها اهمیت دارد. اکثر افراد تمایل دارند فرش‌هایی را خریداری کنند که از نظر رنگ، متناسب با دکوراسیون سایر مبلمان و اسباب و وسایل باشد. به این ترتیب نکاتی وجود دارد که در خرید فرش می تواند به شما کمک کند. انتخاب فرش، نه تنها در زیبایی دکوراسیون داخل آپارتمان نقش دارد، بلکه سایر مصالح نظیر کفپوش ها، کاغذ دیواری و پرده ها نیز می توانند زیبایی نمای فرش را تکمیل کنند.

نکات مهم در خرید فرش مناسب برای آپارتمان

انتخاب و خرید فرش مناسب

 به دوام و بافت فرش دقت کنید

قبل از اینکه برای خرید فرش مناسب اقدام کنید مشخص کنید این فرش را قرار است در کدام قسمت آپارتمان قرار دهید. دوام و استحکام بافت فرش در قسمت های مختلف اهمیت دارد؛ به طور مثال فرش هایی که در سالن نشیمن، سالن پذیرایی و راهروی ورودی قرار می‌گیرند باید استحکام فوق العاده بالایی باشند؛ چرا که رفت و آمد افراد زیادی در این قسمت انجام می گیرد. از طرف دیگر، فرش مناسب برای اتاق کودکان و یا اتاق خواب باید دارای بافت لطیف تر و نرمی بیشتری باشد. معمولاً رفت و آمد در اتاق شخصی کمتر است، بنابراین فرش این قسمت از نظر زیبایی اهمیت بیشتری دارد.

مقاومت در برابر نفوذ لکه ها و آلودگی ها

انتخاب و خرید فرش مناسب

هرچقدر یک فرش در برابر نفوذ لکه و آلودگی ها مقاوم تر باشد، زیبایی ظاهری آن با گذشت زمان، بیشتر حفظ می شود. فرش هایی که دارای الیاف پلی استر هستند در برابر لکه ها مقاوم ترند؛ بنابراین یک انتخاب عالی برای آپارتمان به ویژه در سالن نشیمن می باشند. همچنین فرش ها باید این قابلیت را داشته باشند که به طور موضعی بتوان آنها را شستشو داد، بدون آنکه تمام فرش را به قالیشویی منتقل نمود.

توجه به نرمی و راحتی فرش ها

انتخاب و خرید فرش مناسب

نرم بودن و راحت بودن فرش ها به خصوص برای اتاق خواب، اتاق کودکان و راه پله ها اهمیت زیادی دارد. انتخاب فرش مناسب برای آپارتمان دارای بافت نرم و لطیف مطابق با سلیقه فرد و با در نظر گرفتن دکوراسیون مکان انجام می گیرد.

توجه به بافت فرش

انتخاب و خرید فرش مناسب

یکی از نکات مهم در انتخاب یک فرش مناسب توجه به بافت فرش است. قبل از خرید، مطمئن شوید که فرش ها دارای پرز بلند یا پرز کوتاه هستند؛ از الیاف یا مو تشکیل شده‌اند و یا چند درصد مواد پلاستیکی در آنها به کار رفته است. هرکدام از این ویژگی ها، قیمت دوام و استحکام فرش را تحت تاثیر قرار می دهند. همچنین به قابلیت شستشو و لکه زدایی برای بافت فرش دقت داشته باشید.

توجه به قیمت فرش

انتخاب و خرید فرش مناسب

برای افرادی که قیمت خرید فرش مناسب برای آپارتمان اهمیت زیادی برای آنها دارد، معمولاً گزینه های ارزان تر وسوسه انگیز هستند اما باید این نکته را در نظر داشت فرش هایی که دارای درصد بالایی از الیاف پلی استر هستند، تقریباً کیفیت لازم و دوام کافی را نخواهند داشت. به این صورت پس از دو سال تقریباً مجبور می‌شوید آنها را تعویض کنید. اگر بودجه کافی برای خرید فرش مناسب اختصاص دهید، علاوه بر دوام و ماندگاری از کارایی و زیبایی آن نیز می توانید لذت ببرید.

تبلیغات فروش فرش توسط فروشگاه ها، شرکت در جشنواره های فروش، بازدید از نمایشگاه های فرش و کفپوش بهترین گزینه برای انتخاب و خرید فرش مناسب برای آپارتمان ها می باشند. در خرید فرش به نقش، طرح و رنگ ها دقت داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم قیمت فرش را در رتبه های بعدی اهمیت قرار دهید؛ ابتدا به دوام و استحکام فرش و همچنین ماندگاری آن توجه داشته باشید.

منبع: متال آرت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *