انتخاب پارچه مبلمان

پیش از خرید مبلمان باید اطلاعاتی درباره ی انواع پارچه ها و جلوه هایی که آن ها به مبلمان می بخشند پیدا کرد. ما در این مقاله در تلاشیم تا به شما در انتخاب بهترین پارچه کمک کنیم. انتخاب درست پارچه می تواند زیبایی مبلمان شما را بیشتر یا کمتر نماید. علاوه بر این جنس و کیفیت پارچه به شما در استفاده طولانی مدت و از بین نرفتن کیفیت مبل تان کمک خواهد کرد. جنس خوب پارچه و تاثیر نمایش رنگ واقعی آن در دکوراسیون منزلتان تاثیر چشم نوازی خواهد داشت.

انتخاب پارچه مبلمان

قسمت مهم و پرکاربرد مبل، نشیمن آن می باشد. نشیمن ها به علت استفاده ی زیاد دچار ساییدگی، آسیب و یا اتفاقاتی نظیر لکه گرفتگی می شوند.

اگر بخواهیم نام و جنس تک تک پارچه های موحود در بازار را به شما بگوییم و درباره ی کیفیت هر کدام نقد و بررسی انجام دهیم شاید به ماه ها زمان نیاز داشته باشیم. بنابراین پارچه ها را از لحاظ جنس تقسیم بندی می کنیم.

انواع پارچه های مبلمان از لحاظ جنس

  • خانواده پارچه‌ های رومبلی طبیعی : ( پنبه‌ای،  نخی،  پشمی، کتان، ابریشم و…)
  • خانواده پارچه های رومبل مصنوعی : (نایلون، پلی استر، ویسکوز و…)
  •  خانواده پارچه های  رومبلی ترکیبی

انتخاب پارچه مبلمان

پارچه مبلمان با جنس الیاف طبیعی

پارچه های طبیعی نرم و بادوام هستند، اما به راحتی دچار چین و چروک و آلودگی می شوند. این نوع از پارچه ها در انتخاب ملحفه رایج اند. با وجود این که لکه های روی بر این نوع پارچه قرار می گیرند به راحتی با صابون و آب قابل شستشو هستند، اما زمانی که آن را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دهید رفته رفته شروع به کدر شدن خواهند کرد.

پارچه مبلمان با جنس الیاف مصنوعی

پارچه هایی مبلی با بافت مصنوعی ساخته دست انسان هستند. به نسبت جنس پارچه های مبلمان الیاف مصنوعی در مقابل آلودگی و لکه گیری مقاومت بیشتری داشته و رنگ آن ها به راحتی محو و تیره نمی شود.

پارچه مبلمان با جنس الیاف ترکیبی

این پارچه ها از ترکیب دو بافت مصنوعی و طبیعی هستند تا مزایای هر دوی آن ها را داشته باشند. برای مثال پارچه ترکیبی نخی- پلی استری از حس نرمی و لطافت پارچه نخی به همراه مقاومت بالاتری در برابر آلودگی، تیرگی شدن پارچه برخوردار است. نکته منفی که در رابطه با پارچه های ترکیبی می توان یاد کرد این است که هزینه بالایی نسبت به سایر پارچه ها خواهند داشت.

یک نکته هم در مورد خرید مبلمان جنس چرم :  

 هنگام خرید مبل چرم به نکات زیادی باید دقت کنید. یکی از مهمترین آن ها کیفیت و درجه چرم است. باید چرمی را انتخاب کنید که الیاف عالی و گره های بیشتری داشته باشد. برای اینکه به باکیفیت بودن چرم پی ببرید بهتر است آن را لمس کنید، اگر نرم و منعطف بود یعنی چرم خوب و با کیفیت است. چرم هایی که گره های کمتری دارند و خشک هستند یعنی چرم های درجه پایین بوده و زودتر از بین می روند و حالت خود را از دست می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *