انواع فوم و کاربرد آنها در صنعت مبلمان

انواع فوم و کاربرد آنها در صنعت مبلمانانواع فوم و کاربرد آنها در صنعت مبلمان

انواع فوم و کاربرد آنها در صنعت مبلمان

1.پلی استر فشرده

این الیاف در حقیقت فوم نیستند، اما در صنعت مبلمان به عنوان جایگزینی برای فوم استفاده می‎ شود که ارزان‎ تر از انواع دیگر است. این الیاف قابل شستشو هستند و هنگام شستشو تغییر رنگ نمی‎ یابند. از این الیاف در پوشاک و سایر صنایع نیز استفاده می ‎شود. این فوم ‎ها الاستیک هستند و چین و چروک ندارند اما در طی چندین سال استفاده فشرده ‎سازی و نرمی آنها از بین می‎ رود. این الیاف در هنگام خیس شدن به راحتی خشک می شوند و رطوبت را نگه نمی دارند، از این فوم در صنعت مبلمان و برخی صندلی ‎ها یا کوسن‎ های ارزان قیمت استفاده می‎ شود.

2.الیاف پلی‎استر

این نوع الیاف مانند پلی استر فشرده در صنعت مبلمان بسیار مورد استفاده قرار می‎ گیرد و در کوسن‎ ها و پشتی ‎ها کاربرد دارند. این به نظر پنبه ‎ای است اما می‎ شود آن را شست و نرم کرد، بنابراین به مرور تغییر شکل نمی ‎دهد و سفت نمی‎ شود. همچنین، این الیاف آلرژی ‎زا نیستند، به همین دلیل انتخاب مناسبی برای استفاده در صنعت مبلمان است.

3.فوم پلی اورتان ضد‎ میکروبی

 نوع دیگری از فوم است که استحکام متوسطی دارد و در محصولاتی مانند صندلی و تشک استفاده می ‎شود. این نوع فوم پس از جذب رطوبت آن را دفع می ‎کند، بنابراین کمتر در معرض قالب‎ گیری میکروبی قرار دارد و به همین دلیل ضد میکروب نامیده می شود. به این خاطر از این فوم در صندلی‎ های باغی و صندلی‎ های قایقی نیز استفاده می‎ شود.
انواع فوم و کاربرد آنها در صنعت مبلمان

4.فوم پلی اورتان با چگالی بالا

همان ساخت فوم را دارد که در بالا ذکر شد اما چگالی آن از نمونه فوق بیشتر است و به اندازه نمونه فوق ضد میکروبی نیست. چگالی زیاد این فوم باعث انعطاف پذیری بیشتر آن می‎ شود. بنابراین بیشتر مناسب محصولات مبلی است و کاربرد بیشتری در صنعت مبلمان دارند. گفته می ‎شود که این نوع کف تا 12 سال کیفیت خود را از دست نمی‎ دهد.

5.فوم کم چگالی

دلیل نام گذاری آن به دلیل تراکم کم آن است، سوراخ ‎هایی بین سلولهای خود دارد که جریان هوا و رطوبت را آسان می ‎کند. این ویژگی، هنگام ریختن مایعات تخلیه آن را آسان می‎ کند و اثری از رطوبت نمی‎ ماند. محصولات ساخته شده با این فوم بسیار نرم و انعطاف ‎پذیر هستند. به دلیل محبوبیت این نوع فوم، نمونه‎ های تقلبی به طور گسترده‎ ای در بازار موجود است.

6.فوم با چگالی بالا

این فوم به دلیل چگالی زیاد و بسته بودن منافذ، سه برابر کف پلی یورتان مقاوم ‎تر است، در برابر جذب رطوبت مقاوم است و باعث می ‎شود روی آب شناور شود. این فوم گران است و به دلیل شناوری که دارد، برای استفاده در ساخت شناورها و جلیقه نجات مناسب است. در بعضی موارد از این فوم در صنعت مبلمان برای ساخت صندلی و مبل استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *