ایده هایی برای چیدمان 

ایده هایی برای چیدمان و تزئین اتاق نشیمن (4 – 5)

4- چگونه مبلمان اتاق نشیمن را چیدمان می کنید؟

این امر به اندازه اتاق نشیمن شما و اینکه اتاق به طور معمول برای چه مواردی استفاده می شود بستگی دارد. ممکن است اتاق های کوچک نشیمن نیاز به قرار دادن مبلمان کنار دیوارها داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که فضای کافی برای عبور و مرور افراد بدون خوردن به کنار صندلی ها یا کوبیده شدن قلم پا به میزهای قهوه وجود دارد.

در حالت ایده آل شما حداقل 50 سانتی متر بین هر قطعه از مبلمان نیاز دارید تا جریان رفت و آمد بهینه فراهم شود.

اگر کمی فضای بازی بیشتری دارید، مبلمان را از دیوارها دور کنید و یک فضای نشیمن دنج ایجاد کنید. این امر به ویژه در فضاهای زندگی با پلن اُپن، خوب عمل می کند، به منطقه بندی فضای آرامش از معابر یا مکان های غذاخوری، آشپزی و مطالعه کمک می کند. اگر پشت مبل شما چندان در معرض دید نیست، آن را پشت میز کنسول کوتاه با اشیای تزئینی پنهان کنید.

ایده هایی برای چیدمان و تزئین اتاق نشیمن (4 – 5)- وبسایت رابو

یک فرش خوب همچنین می تواند به منطقه بندی فضای زندگی کمک کند و باعث ایجاد احساس صمیمیت بیشتر در آن شود. پایه های جلوی مبل ها و صندلی ها را روی فرش قرار دهید، پایه های عقب را روی زمین بگذارید تا احساس یکپارچه تری به مبلمان غیر همسان بدهد.

اگر اتاق نشیمن اصلی ترین اتاق تلویزیون شما است، ناگفته نماند که صندلی ها باید به گونه ای قرار بگیرند که بتوانند نمای خوبی از تلویزیون داشته باشند و انقدر دور نباشد که تماشاگران مجبور شوند برای دیدن چشمان خود را در هم بکشند. اتاق های نشیمن بدون تلویزیون به شما این آزادی را می دهند که یک نقطه کانونی زیبا تر را انتخاب کنید، خواه یک شومینه دوره ای، یک آینه تزئین شده یا یک میز قهوه.

اگر تلویزیون دارید اما تمایل دارید هنگامی که آن را تماشا نمی کنید در معرض نمایش نباشد، همیشه می توانید آن را پشت درهای یک کابینت جذاب مخصوص تلویزیون پنهان کنید.

5- بهترین روش برای روشن کردن اتاق نشیمن چیست؟

ایده هایی برای چیدمان و تزئین اتاق نشیمن (4 – 5)- وبسایت رابو

اتاق های نشیمن فضاهایی چند منظوره هستند، بنابراین برای انجام امور مختلف در آن نیاز به روشنایی دارید. در ابتدا، شما به یک منبع نور کلی – به عنوان مثال یک چراغ آویز سقفی – نیاز خواهید داشت که اتاق را در ساعات تاریک تری از روز روشن کند.

چراغ های دیواری و آباژورها وقتی زمان استراحت است درخشش ملایم تری به فضای شما می بخشد. یک چراغ مطالعه قابل تنظیم در کنار یک صندلی راحت به خوانندگان اجازه می دهد تا بدون توجه به بقیه اتاق، روی کتاب خود تمرکز کنند.

یک اتاق نشیمن رسمی و به سبک سالن نیاز به نورپردازی تزئینی دارد تا تحت تأثیر قرار بدهد، خواه یک لامپ استاندارد باشد یا یک لوستر طراحی شده. همچنین ممکن است برای جلب توجه به یک اثر هنری مورد علاقه، نورهای آکسان مانند نور تابلو را اضافه کنید.

بهتر است حداقل دو مدار الکتریکی برای روشنایی اتاق نشیمن خود داشته باشید – یکی برای نور اصلی، و دیگری برای نور ملایم تر – و همچنین سوئیچ های کم نور، بنابراین می توانید سطح نور را متناسب با زمان روز، کارها و روحیه کنترل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *