ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک

 با گذشت زمان همان قدر که میل به تجمل گرایی در انسان ها بیشتر شد، خانه های برای سکونت انسان نیز کوچک تر شدند و برای اینکه بتوانیم تمام این موارد را در کنار هم مدیریت کنیم لازم است که با یک سری قوانین دکوراسیون آشنا شویم تا حتی اگر در خانه های کوچک و آپارتمانی با متراژ پایین زندگی می کنیم بتوانیم چیدمان را به گونه ای انجام دهیم که مطابق با این شرایط و توانایی ما باشد. برای این کار لازم است در خرید وسایل و چیدمان آن، ابعادی که در اختیار ما هست را در نظر بگیریم و علاوه بر این که وسایل را مطابق با شرایط خریداری می‌کنیم چیدمان آنها را هم به نحوی انجام دهیم که در نهایت، هم به زیبایی برسیم و هم نظم و آرامش در منزل حکم فرما شود. به همین علت در این مقاله سعی داریم تا به نکات ریزی که می‌تواند در چیدمان دکوراسیون اتاق خوابکوچک و خانه های کوچک به ما کمک کند تا محیط زیبا تر و بهتری داشته باشیم بپردازیم تا شما با رعایت آنها و استفاده از خلاقیت و سلیقه خود بتوانید یک دکوراسیون منحصر به فرد و زیبا در منزلتان داشته باشید.

بیشتر افراد دوست دارند که اتاق خواب شان یک اتاق مرتب و منظم باشد. زیرا این نظم به آنها احساس بهتری می دهد و هم حس آرامششان را بیشتر می کند علاوه بر آن با این کار باعث شدند که فضای اتاق بزرگتر دیده شود. استفاده از مبل هایی که با هدف چندکاره بودن ساخته شدند در محیط اتاق ها می توانند در این جهت به شما کمک کنند. همچنین با استفاده از یک سری تجهیزات سفارشی و رعایت کردن نکات و ترفندهای دکوراسیون می‌توانید اشیای زیادی را در یک اتاق کوچک جا بدهید بدون اینکه ظاهر اتاق نامرتب به نظر برسد.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

تاثیر وجود طاقچه ها در طراحی اتاق خواب

طاقچه ها یکی از قسمت هایی هستند که اهمیت و فایده بسیار زیادی در اتاق‌ها ایفا می کنند و برای نگهداری وسایل جایگاه بسیار مناسبی هستند این ابزار در عین ساده بودن باعث می‌شوند که بتوانید از فضای دیوار استفاده حداکثری را ببرید و در عین حال باعث شوید که فضای کف اتاق که محدوده فعالیت شما را تشکیل می‌دهد محفوظ بماند.

قرار دادن یک سری دکوری در این طاقچه ها می توانید زیبایی آنها را دو چندان کنید. جایگاه طاقچه ها می تواند در بالای تخت شما باشد یا در هر قسمتی از اتاق که شما مایل هستید قرار بگیرد و جایگاه کتاب و عکس و سایر وسایل شما باشند.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

تغییر ارتفاع تخت خواب ها در اتاق خواب

تخت ها معمولا فضای زیادی را از کف اتاق اشغال می‌کنند و وقتی که شما در حال استفاده از تخت ها هستید معمولا روی آن دراز می کشید پس برای شما تفاوتی ندارد که ارتفاع تخت ها چقدر باشد.  در نتیجه می توانید ارتفاع تخت خود را از سطح زمین بالاتر ببرید تا از فضای زیر تخت که از قبل توسط محیط تخت اشغال شده بود استفاده کنید با این کار هم در فضا صرفه جویی شده است و هم خللی بر آسایش خواب شما وارد نشده است.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

بعضی از تخت ها دارای جعبه های کشویی در زیر خود هستند که کار شما را برای استفاده از فضای زیر تخت بسیار آسان می‌کند ولی اگر تخته شما جز آنهایی است که همچین فضایی را در خود ندارد می توانید خودتان جعبه کشویی سفارشی تهیه کنید و در زیر تخت قرار دهید تا از تمام فضا نهایت استفاده را برده باشید.

استفاده بهینه از فضا اتاق خواب کوچک

با توجه به خلاقیت هایی که طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی انجام داده اند باعث شدند که اتاق خواب های کوچک جایگاه وسایلی بیش از ظرفیت خود باشد و شما حتی اگر در منزل کوچک هم زندگی می کنید نگرانی از بابت قرار دادن وسایل مورد نیاز خود در اتاق هایتان نداشته باشید.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

به طور مثال قرار دادن سر تختی در ضلع بلندتر باعث می شود که مبل تختی ایجاد شود و پایین ترین شلف هم حکم میز کار شما را داشته باشد. اگر دلتان می خواهد به جای اینکه میز کار داشته باشید فضای بیشتری برای خوابیدن در اختیار شما قرار بگیرد می توانید شلف ها را بالاتر نصب کنید و زیر آن تشک های بزرگتری را قرار بدهید.

دکوراسیون اتاق خواب کمجا

استفاده از تخت خواب هایی که به صورت توکار ساخته شده‌اند به شما کمک می کند تا از فضا اتاق خواب بهترین استفاده را بکنید. این تخت ها معمولا میز یا کمد هم دارند که همه آنها روی  دیوار نصب می شوند، روزها که تخت را جمع می کنید به راحتی می توانید از فضا اتاق خود استفاده کنید.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

بهتر است اگر در دکوراسیون و طراحی آن بسیار حساس هستید از طراحان دکوراسیون بخواهید که متناسب با منزل خود شما وسایل را طراحی و تولید کنند تا بیشترین استفاده از کمترین فضا را داشته باشید. یکی از راه های بسیار مناسبی که می توانید با انجام آن فضای مناسبی را برای رفع نیازهایتان فراهم کنید بدون اینکه فضای تو کار ایجاد کرده باشید، هماهنگ کردن ریل ها و شلف ها است که می توانید بدون استفاده از قطعات حجیم مبلمان این کار را انجام دهید.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

مزایای استفاده از کمد دیواری سرتاسری در اتاق خواب

پیشنهاد می کنیم که اگر در منزل خود فضای زیادی را برای قرار دادن میزها و کمدها ندارید از یک مدل کمد دیواری سرتاسری در یک سمت اتاق خود استفاده کنید. کمد دیواری سرتاسری می تواند مانند کمدهای جادار لباس ها و وسایل شما و همچنین رختخواب ها را در خود جای دهد.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

پیشنهاد می‌کنیم برای این کمدها درهای کشویی بگذارید تا برای باز و بسته کردن آن هم نیاز به فضای در جلوی کمد نداشته باشید که مثل کمد های سابق باز کردن‌در نیاز به فضا داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب 6 متری

اگر شما در منزلی ساکن هستید که سقف بلندی دارند قادر خواهید بود که از فضای بالا سر استفاده کنید. برای این کار لازم است که از یک طراح و کسی که در این زمینه سررشته دارد کمک بگیرید تا بتوانید هم نورپردازی ها را به درستی انجام دهید و هم سقفی که به صورت کاذب طراحی می کنید و قرار می دهید تحمل باری که شما می خواهید روی آن بگذارید را داشته باشد.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

شما می توانید با نهایت هوشمندی و خلاقیت کاری کنید که از هر یک سانتی متر اتاق خواب شما استفاده مفید شود و نهایت کاربرد فضا را داشته باشید. به طور مثال شلفی که به در کمد متصل باشد می تواند حکم میز پاتختی را در کنار تخت شما داشته باشد و شما می توانید هر فضایی را در زیر یا کنار وسایل دیگر به کمد تبدیل کنید و وسایل خود را درون آن قرار دهید.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

با استفاده از رنگ سفید در درب ها باعث می‌شوید که ظاهر ساده تر باشد و فضا بزرگتر به نظر برسد و تمام توجه به سمت تخت خواب جمع شود و حضور کمد در اتاق احساس نشود.

دلباز تر شدن اتاق خواب با این مبلمان کوتاه

اگر منزل شما به گونه ای ساخته شده است که سقف شیبداری دارد و یا سقف اتاق خواب شما شیب دار است بهتر است تخت خواب و مبلمانی تهیه کنید که ارتفاع کمی داشته باشد و کوتاه باشد. استفاده از مبل های کوتاه باعث می‌شود که هم حس جادارتر بودن را داشته باشد و هم این وسایل به علت ارتفاع کوتاه می‌توانند در گوشه هایی که ناقصی دارد قرار بگیرند.

ایده های طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک - وبسایت مبلمان رابو

منبع : دکورپلاس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *