بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن کجاست؟

بهترین مکان تلوزیون دیورای و رومیزی

بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن کجاست؟ آیا فقط به صرف تطبیق جا با امکانات محل قرار گیری را انتخاب می‌کنید یا از روی اصول و قواعد طراحی دکوراسیون؟

بهترین نقاط در خانه برای قرار دادن تلوزیون را با معیارهای متفاوتی می‌توان مورد سنجش قرار داد. از این رو در هر بخش و موضوعی ما به بررسی یکی از موارد مطرح شده یا درخواست شده خواهیم پرداخت. موضوعی که امروز با آن سر و کار داریم، انتخاب بهترین مکان تلوزیون در اتاق نشیمن است. شاید در نگاه اول پیش خود فکر کنید که این موضوع که کاملاً پیش پا افتاده و سطحی بوده و چه نیازی به مطرح شدن و بحث و ارائه نظر دارد. در این مطلب سعی خواهیم کرد موارد زیر را در رابطه مکان قرارگیری تلویزیون در خانه پوشش دهیم:

  • بهترین مکان و جایگاه تلویزیون در پذیرایی کجاست؟
  • تلویزیون را در کجای خانه قرار دهیم؟
  • جای تلویزیون در خانه، کدوم قسمت بهتره؟
  • تلویزیون LCD (ال سی دی) یا LED (ال ای دی) را کجای خانه بگذاریم؟

بهترین مکان تلوزیون دیورای و رومیزی

بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن کدام قسمت از خانه است؟

اگر از لحاظ طراحی داخلی بخواهیم در مورد نصب یا تعیین محل قرار گیری تلویزیون در خانه صحبت کنیم، یکی از مراحل سخت و حتی رعب آور را به میان آورده‌ایم. دلیل این موضوع صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن فضا و همین طور تحت تأثیر قرار گرفتن سایر لوازم خانه نیست؛ بلکه مهم‌ترین بخش این داستان این است که تلویزیون در انتها نقطه کانونی فضای خانه شما خواهد شد و این در خانه شما استثنا نیست و اکثر مردم به همین صورت رفتار می‌کنند. اهمیت موضوع زمانی مشخص می‌شود که وقتی شما اطراف تلویزیون را می‌آرایید و چیدمان مخصوص خود را پیاده سازی می‌کنید، توجه‌هایی که به سمت تلویزیون کشانده‌اید را به سمت طراحی دکوراسیون خود معطوف خواهید کرد. و عدم وجود تعادل در این منطقه یک حس نامطلوب و انرژی منفی را در پی خواهد داشت. منظور از تعادل را در ادامه برای شما تشریح خواهیم کرد.

در اینجا با ارائه چند ایده در زمینه بهترین مکان ها برای تلویزیون در اتاق نشیمن، شما را به سمت انتخاب بهترین‌ها هدایت خواهیم کرد. البته به شرطی که این انتخاب براساس اندازه فضا و اشغال جا انجام نشده باشد؛ بلکه براساس یک افزودنی با معیار افزایش رضایت استفاده کنندگان بنا شود.

بهترین مکان تلوزیون دیورای و رومیزی

پایه و قاب محل قرارگیری تلویزیون در اتاق نشیمن

به منظور دستیابی به بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن ابتدا باید فضای اتاق را در نظر بگیرید، اتاق‌های کوچک، بزرگ، متقارن، کشیده و طویل از آن دسته مواردی است که در همان ابتدای کار می‌تواند همه تلاش‌ها را نقش بر آب کند.

همچنین بخوانید:  روشن نشان دادن خانه تنها با 10 ترفند بدون هزینه اضافی

شاید بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در اتاق نشیمن بر روی یک دیوار باشد، یک دیوار واقعی و نه یک دیوار کاذب و ساختگی. حالا چرا دیوار؟ کاملاً مشخص است؛ به وجود آمدن فضای مناسب و کافی در اتاق  نشیمن و صرفه جویی‌های جانبی در هزینه‌ها که به جهت نصب تلویزیون بر روی دیوار از محیط اتاق حذف می‌شوند، اگر هم سعی در صرفه جویی نداشته باشید هزینه‌ها را در جایی بهتر و مناسب‌تر از خانه مورد استفاده قرار دهید.

به هر حال برای این که تلوزیون شما که در اتاق نشیمن عالی به نظر برسد،  این است که از دیوار آویزان شده یا به دیوار نصب گردد. این موضوع را حداقل برای امتحان هم که شده انجام دهید، مطمئناً نظرات بسیاری از شما تغییر خواهد کرد.

حالا اگر برای بهتر دیده شدن تلوزیون خود بر روی دیوار در تلاش هستید و به دنبال رسیدن به بهترین مکان تلوزیون در اتاق نشیمن کنجکاوید، کافی است یک فریم یا قاب بزرگ و براق با قطر کم ( نازک ) را در حاشیه اطراف تلویزیون نصب کنید. با این کار بزرگ‌ترین اثر هنری دیواری خانه خود را ساخته‌اید، بدون آن که هزینه‌ای گزاف پرداخته باشید (البته به جز هزینه تلویزیون). نکته مهم این که اندازه قاب اطراف تلویزیون به سیلقه و ترجیح شما بستگی داشته و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

بهترین مکان تلوزیون دیورای و رومیزی

طاقچه‌ها را فراموش نکنید

پس از نصب تلویزیون بر روی دیوار به سراغ اطراف این نقطه حساس از خانه می‌رویم. نزدیک‌ترین مورد به اضافه شدن دکوراتیوها، اضافه شدن طاقچه‌ها کنار تلویزیون است. منظور از کنار نه این که در طرفین تلویزیون طاقچه‌هایی علم کنیم؛ بلکه منظور استفاده از طاقچه‌های هم اندازه و موازی هم در قسمت زیرین تلویزیون است. این طاقچه‌ها که معمولاً لوازم جانبی وسیله تصویری شما را بر روی خود نگه می‌دارند و یا لوازم تزییناتی روی آن‌ها قرار داده می‌شود، نظر مهمانان را به خوبی به سوی خود جلب خواهند کرد. سایز این شلف‌ها و طاقچه‌ها بر اساس طراحی دیوار و چیدمان خانه شما قابل تغییر است. در بسیاری از موارد استفاده از نورهای مخفی در قسمت‌های غیر قابل رویت آن‌ها زیبایی فضا را دو چندان خواهد کرد.

شاید شما ترجیح بدهید در کنار تلویزون خود از قفسه یا طاقچه استفاده نکنید، این موضوع کاملاً به نظر شخصی و سلیقه شما بستگی خواهد داشت؛ اما فراموش نکنید که تلویزیون خالی روی دیوار کمی عجیب به نظر می‌رسد. مانند غذایی که نمک ندارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با جا به جا کردن طاقچه‌ها به سمت گوشه‌های دیوار و همین طور استفاده از کمدهای مسطح دیواری نمایی متفاوت و مخصوص به خودتان طراحی و پیاده سازی کنید. هنر خلاقانه خود را برای رسیدن به بهترین مکان تلویزیون در اتاق پذیرایی و یا نشیمن به کار گیرید.

بهترین مکان تلوزیون دیورای و رومیزی

محل قرارگیری تلوزیون را از سادگی در بیاورید

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که همیشه پای تلویزیون نیستید و از این وسیله فقط برای پاره‌ای از اوقات استفاده می‌کنید، هزاران راه برای زیباسازی تلویزیون وجود دارد تا آن را از وسیله‌ای بلااستفاده یا کم استفاده به وسیله‌ای هنری و خاص تبدیل نماید. وجه اشتراک تمامی این راه‌ها مخفی سازی سادگی بیش از حد تلوزیون در فضا است. برای رسیدن به این هدف تلویزیون خود را درون یک کمد قرار دهید، نه هر کمدی نه هر چوبی. بلکه خیلی خاص و شکیل. چوب کار شده با دست که ویژگی‌های یک وسیله گران قیمت را به نمایش بگذارد؛ درست مانند یک اثر هنری ماندگار که جواهری را در درون خود حفظ کرده است.

اطراف تلویزیون را با عکس‌ها پر کنید

روش دیگری که پیشنهاد می‌شود خلق یک اثر هنری دیگر با ساختار آثار هنری معاصر است. پر کردن قاب‌های عکس فراوان در اطراف تلویزیون باعث می‌شود یک گالری دیواری بزرگ و یک سینما گالری در کنار هم داشته باشید و حتی گه گاهی با تصاویر دیجیتال گالری دیواری خانه را تکمیل کنید. نکاتی که در این باره وجود دارد این است که حتماً مطمئن شوید اندازه قاب‌ها یکسان نباشند تا حس تعدد تصاویر کاملاً منتقل شود. نکته دیگر رعایت رنگ بندی تصاویر نصب شده در اطراف دستگاه است تا با همخوانی و هماهنگی خود علاوه بر ایجاد جلوه بصری مناسب، اصول و قواعد آثار هنری را نیز حفظ کرده باشند. در این بخش شما با دو راه رو به رو خواهید شد: یکی جریان شناور و دیگری جریان منظم. هر یک از این دو با توجه به دیدگاه‌های طراحِ این دیوار شکل می‌گیرد تا بهترین جا برای تلویزیون در اتاق نشیمن را بدست آورد.

بهترین مکان تلوزیون دیورای و رومیزی

بوفه‌های قدیمی خانه را به میز تلوزیون تبدیل کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که ذوق و سلیقه شما در ابداع و ایجاد لوازم منزل شهرت دارد، این مورد را نیز به هنرهای خود بیافزایید. بوفه‌ها و قفسه‌هایی که دارای طاقچه‌های متعدد هستند را اگر در منزل موجود دارید متحول کنید. این بوفه‌ها که به بوفه‌های ایسلندی معروف هستند در نگاه اول چیزی جز تخته‌های به هم متصل نشان نمی‌دهند. اما با کمی تأمل و ذوق هنری بهترین گزینه برای تبدیل شدن به یک میز تلویزیونی هنری خواهند بود. با این که از علاقه اکثر افراد به نصب تلویزیون بر روی دیوار گفتیم، اما این روش نیز پس از اجرا طرفداران پر و پا قرصی برای خود دست و پا خواهد کرد. عدم هزینه‌های گزاف و اجرای ساده کار از مهم‌ترین ویژگی‌های این تغییر دکوراسیون است.

میز تلویزیون‌های کشودار را فراموش نکنید

در هر نقطه از اتاق که بخواهید دستگاه پخش تصویر خود را قرار دهید دو راه بیشتر پیش روی شما نیست. یک دیوار و دو میزها یا استندها. اگر به سمت میزها گرایش دارید مطمئن شوید میز مورد استفاده شما با چیدمان منزل شما در یک مسیر قرار دارند و تداخل رنگی یا شکل به وجود نمی‌آورند. میزهای کشودار معمولاً برای فضاهای بزرگ لوازم مناسبی هستند و چشم نوازتر به نظر می‌رسند و در کنار زیبایی کارایی بیشتری نسبت به سایر نگه دارنده‌ها نیز دارند. از این رو رنگ‌های روشن برای میز در محیط‌های بزرگ، دل باز بودن را به خانه شما به ارمغان خواهد آورد. رنگ‌های تیره نیز سبب ایجاد حس فانتزی و مدرن خواهند شد.

بهترین مکان تلوزیون دیورای و رومیزی
میزهای کشودار معمولاً برای فضاهای بزرگ لوازم مناسبی هستند و چشم نواز تر به نظر می‌رسند

اضافه کردن تلویزیون به محیطی شلوغ

همواره سعی کرده‌ایم که اطراف تلویزیون را خلوت و ساده نشان دهیم. اما گاهی هستند افرادی که علاقه دارند بی نظمی خاصی که در کنترل آن‌ها است در خانه وجود داشته باشد. این افراد تلویزیون خود را لا به لای قفسه کتاب‌هایشان نیز قرار می‌دهند؛ چرا که از نظر آن‌ها این یک کار هنری محسوب می‌شود. اما عدم رعایت نظم در همین بی نظمی آشفتگی را به دنبال خواهد داشت.

نصب تلویزیون بر روی دیوارهای کاغذ دیواری شده

این که شما یک پترن یا الگوی زیبا برای اتاق نشیمن خود انتخاب می‌کنید تا به زیبایی آن اضافه کنید کار بسیار عالی است. اما وقتی پای دیواری می‌رسد که قرار است بر روی آن تلوزیون نیز نصب شود، کار کمی حساس می‌شود. دیوار کار شده به خودی خود خاص و چشم نواز است، اما مطمئن باشید وقتی تلویزیون نیز نصب گردد بی اندازه جلوه‌گری خواهد کرد. چشم‌ها را با رنگ‌های شاد به سمت تلویزیون جذب کنید. اگر در انتخاب رنگ برای اتاق نشیمن خود نیز مشکل دارید، مطلب رنگ‌های پیشنهادی برای اتاق نشیمن را از دست ندهید.

بهترین مکان تلوزیون دیورای و رومیزی

سخن پایانی

این که تلوزیون چه برنامه‌هایی برای شما به تصویر می‌کشد یا اندازه آن از چند اینچ فراتر می‌رود دلیلی بر جذاب بودن محل قرار گیری تلویزیون نبوده و نیست. برای این که بهترین مکان قرار دادن تلویزیون در اتاق نشیمن را بیابید باید علاوه بر دستگاه اطراف را نیز به درستی تجزیه و تحلیل نمایید. بهترین راه استفاده از الگوهایی این چنینی که در مجله ما مطرح می‌شود است تا این راه برای شما کوتاه‌تر  گردد و مرحله بعد امتحان کردن روش‌ها و حتی ترکیب آن‌ها با یکدیگر است. پس از ساده‌ترین راه شروع کنید تا در رسیدن به بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن برای خود صاحب سبک شوید.

منبع: توکا مگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *