بهترین و در عین حال ساده ترین 

بهترین و در عین حال ساده ترین راه برای تمیز کردن کاناپه

بهترین و در عین حال ساده ترین راه برای تمیز کردن کاناپه - وبسایت رابو

مبل ها به راحتی و سبک اتاق نشیمن کمک می کنند، اما بیش از آنچه فکر می کنید دچار ساییدگی و پارگی می شوند. از خوردن شام در اتاق نشیمن گرفته تا تماشای فیلم با خانواده – کاناپه می تواند چربی بدن، بوی پخت و پز و گرد و غبار و آلودگی هوا را جذب کند.

ما نکات و ترفندهایی را برای تمیز کردن مبلمان به شما ارائه می دهیم.

قبل از شروع به تمیز کردن کاناپه، مهم است بدانید که برای روکش مبلمان از چه نوع پارچه ای استفاده شده است.

چگونه یک کاناپه را تمیز کنیم

نگهداری و نظافت منظم کاناپه باید به صورت هفتگی انجام شود تا از ماندگاری طولانی مدت مواد ریخته شده یا آسیب ناشی از سایش و پارگی منظم جلوگیری شود.

برای کمک به نگهداری و افزایش طول عمر کاناپه خود این سه نکته ساده را در نظر داشته باشید:

  1. برس خشک – از یک برس خشک برای از بین بردن گرد و خاک یا موی حیوانات استفاده کنید.
  2. جارو برقی – از جارو برقی برای پاک کردن مواردی که عمیقا در کاناپه شما جاسازی شده اند، استفاده کنید.
  3. بالشتک ها را تعویض نمایید – بالش ها را به اطراف بچرخانید و زیر و رو کنید تا ظاهر ساییده شدن آنها کمتر شود.

چگونه یک کاناپه را به صورت عمیق تمیز کنیم

گاهی اوقات نگهداری منظم نمی تواند از آلودگی ها و لکه های عمیق مراقبت و پیشگیری کند. برای تمیز کردن کاناپه به صورت عمیق، به پارچه های تمیز کننده، برس سفت، جوش شیرین و جاروبرقی همراه با اتصال برس احتیاج دارید.

برای یادگیری نحوه تمیز کردن کاناپه با جوش شیرین این مراحل را دنبال کنید:

  1. پارچه مبلی خود را امتحان کنید – جوش شیرین برای بسیاری از موارد، از جمله از بین بردن جرم و آلودگی های روی کاناپه، بسیار مناسب است. ابتدا پارچه را در یک نقطه آن که در معرض دید نباشد آزمایش کنید، البته جوش شیرین برای اکثر روکش های مبلمان بی خطر است.
  2. کاناپه را برس بزنید – برای برس زدن و زدودن خرده ریزها، گرد و غبار و سایر مواد زائد از برس سفت استفاده کنید.
  3. جوش شیرین بزنید – جوش شیرین را روی کاناپه بپاشید و اجازه دهید 20 الی 30 دقیقه بماند. این امکان نیز وجود دارد که جوش شیرین را در یک تمیز کننده خشک فرش مخلوط کنید تا شستشو تمیزتر حتی عمیق تر صورت پذیرد.
  4. جوش شیرین را با جاروبرقی تمیز کنید – با به کار گیری اتصال برس روی جاروبرقی خود جوش شیرین یا مخلوط را به طور کامل پاک کنید.
  5. لکه های تعبیه شده را از بین ببرید – برای لکه های سختی که هنوز وجود دارند، می توانید از محلول مناسب برای نوع پارچه به همراه پارچه تمیز برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. به عنوان مثال، روکش مبلمان را می توان با استفاده از این مخلوط تمیز نمود:

– 3/4 فنجان آب گرم

– 1/4 فنجان سرکه

– 1 قاشق غذاخوری صابون ظرف شویی

برای روکش مصنوعی مبلمان از مخلوط یک فنجان آب گرم، 1/2 فنجان سرکه و 1/2 قاشق غذاخوری صابون ظرف شویی استفاده کنید.

  1. مخلوط را به کار ببرید – مواد را در یک بطری اسپری ترکیب نموده و روی لکه ها اسپری کنید.

چگونه یک کاناپه را شامپو کنیم

اگر به دنبال یک تمیز کننده عمیق تر هستید، می توانید از یک بخار شوی یا فرش پاک کن برای شامپو کردن کاناپه خود استفاده کنید. بخار شوی ها را می توان در طیف گسترده ای از روکش مبلمان به غیر از جیر به کار برد. برای یادگیری نحوه شستشوی یک کاناپه این مراحل را دنبال کنید:

  1. روکش کاناپه را با استفاده از اتصال برس جاروبرقی جارو بکشید و بالشتک ها را بلند نمایید و همه طرف آنها را تمیز کنید تا آلودگی ها یا لکه های تعبیه شده را از بین ببرد.
  2. دستگاه تمیز کننده انتخاب شده را با آب و یک محلول تمیز کننده یا مواد شوینده که برای نوع پارچه شما مناسب است، پُر نمایید.
  3. تمیز کردن کاناپه را شروع کنید. در صورت لزوم، برس را با حرکتی یکنواخت و مستقیم در جهت خواب بافت پارچه کاناپه خود بکشید.
  4. پس از خشک شدن کامل کوسن ها، آنها را دوباره روی کاناپه قرار دهید.

نحوه تمیز کردن بالش های کاناپه

اگر روکش کوسن ها قابل شستشو هستند، آنها را در بیاورید و در ماشین لباسشویی بیندازید، این ساده ترین راه برای تمیز کردن کوسن های های کاناپه است. در غیر این صورت، می توانید با تکاندن و ضربه زدن به کوسن ها در خارج از منزل در یک روز آفتابی، خاک و آلودگی را از بین ببرید. اشعه خورشید برای ضدعفونی پارچه به کار می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *