بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه

بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه

دغدغه خیلی از افرادی که در خانه های کوچک و خانه های آپارتمانی زندگی می کنند این است که دلشان می خواهد با صرف هزینه های مناسب بهترین چیدمان دکوراسیون را در خانه خود داشته باشند و یک فضای زیبا و پر از آرامش و صمیمیت در خانه آنها حکمفرما شود ولی نیاز به راهنمایی های کوچکی دارند تا بتوانند این دکوراسیون را در خانه خود ایجاد کنند تا از فضایی که در خانه آنها ایجاد شده است لذت ببرند.

دکوراسیون منزل عروس

این روزها بیشتر تازه عروس و دامادها در خانه های کوچک و نقلی زندگیشان را آغاز می کنند و باید راه هایی را یاد بگیرند که بتوانند در همین فضای کوچک بهترین چیدمان را برای وسایل خود داشته باشند. رنگ ها تاثیر زیادی در این جذابیت دارند. علاوه بر آن ابزارهایی که در خانه قرار دارند بسیار تاثیر گذارند.

بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه-وبسایت رابو

 یکی از ابزارهایی که می تواند در بزرگتر به نظر رسیدن فضای خانه های کوچک تاثیر بسیار مثبت و زیادی داشته باشد استفاده از آینه ها در قسمت های مختلف خانه می باشد زیرا اینها به علت ویژگی انعکاسی که دارند باعث می شوند که فضا خیلی بزرگتر به نظر برسد. اما توجه کنید که این آینه ها باید در جای درستی نصب شوند. اگر خانه شما قناسی دارد بهتر است آینه رو به روی آن قرار ندهید زیرا باعث می شود که این چند برابر دیده شود ولی اگر این آینه در جای مناسب نصب شده باشد باعث بزرگتر به نظر رسیدن خانه و دل بازتر شدن فضا خواهد شد.

بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه-وبسایت رابو

یکی از نکاتی که برای چیدمان منازل کوچک و ساده باید به آن توجه کنید این است که لازم نیست حتما خانه شما مانند خانه بقیه افراد همه پارامترها و وسایل مورد نیاز خانه را داشته باشد. اگر خانه خیلی کوچکی دارید نیازی نیست که حتماً از میز ناهار خوری در آن استفاده کنید بلکه می توانید از چند صندلی اپن در کنار جزیره و اپن آشپزخانه خود استفاده کنید و آن قسمت را به میز ناهارخوری تبدیل کنید. با این کار صرفه جویی زیادی در هزینه و فضای خانه شما خواهد شد.

بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه-وبسایت رابو

یکی دیگر از نکاتی که باید برای چیدمان منزل کوچک به آن توجه کنید این است که می توانید خیلی راحت تلویزیون را بر روی دیوار و پایه های دیواری نصب کنید و نیازی نیست که یک میز جداگانه برای تلویزیون خریداری کنید و قسمتی از فضای نشیمن را به میز تلویزیون اختصاص دهید. نصب تلویزیون بر روی دیوار هم باعث زیباتر شدن فضای خانه می شود و هم فضای مورد نیاز برای تردد را اشغال نمی کند و باعث بزرگتر نشان دادن فضا خواهد شد.

بهترین دکوراسیون منزل

مبلمانی که برای خانه های کوچک خود خریداری می کنید باید دقیقا متناسب با ابعاد فضا و هندسه قسمت پذیرایی و نشیمن شما باشد و حتی برای خرید مبلمان مناسب اگر روزها وقت گذاشتید جای نگرانی نیست زیرا بعدا پشیمان نخواهید شد و اگر مدل مورد نظر خود را در گالری ها پیدا نکردید می توانید به بازار مبلمان مراجعه کنید و در آنجا حتماً مبل مورد نظر خود را پیدا می کنید و یا اگر پیدا نکردید می توانید به نمایندگی هایی که از برندهای مختلف هستند سفارش دهید تا نمونه مورد نظرتان را برایتان بسازد.

در چیدمان دکوراسیون منزل خود کنید در انتخاب رنگ ها دقت زیادی داشته باشید و اگر تمایل به طراحی داخلی منزل با دکوراسیون رنگارنگ دارید بهتر است این رنگ ها در تناسب با یکدیگر باشند.

بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه-وبسایت رابو

دکوراسیون منزل ساده

اولین گامی که در چیدمان دکوراسیون خانه ها باید به آن توجه شود تعیین سبک کلی دکوراسیون و خرید وسایل متناسب با آن است اگر شما دکوراسیون مدرن را برای خانه کوچک خود انتخاب کردید و یا دکوراسیون سلطنتی و اشرافی و کلاسیک را برای خانه خود انتخاب کردید باید مبلمان و فرش و پرده و اکسسوری هایی که در خانه و پذیرایی قرار میگیرد متناسب با این سبک انتخابی شما باشد و این طور نباشد که وقتی به بازار مراجعه می کنید و می خواهید وسایل و دکوراسیون خانه خود را خریداری کنید هر چیزی که به چشمتان زیبا می آید را بخرید و در خانه قرار دهید، زیرا در نهایت متوجه می شوید که با صرف هزینه های زیاد دکوراسیونی در خانه شما به وجود آمده است که کلی عدم تناسب در آن وجود دارد و همین امر باعث شده که زیبایی چندانی نداشته باشد و فقط یک فضای شلوغ به جا مانده باشد.

بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه-وبسایت رابو

دکوراسیون منزل ایرانی شیک

 سعی کنید در چیدمان دکوراسیون خانه خود وسایل را کاملا متناسب با هم خریداری کنید و در سر جای مناسب قرار دهید به طور مثال اگر مبل راحتی ال خریدید بهتر است آن را در گوشه ای که دقیقا متناسب با این فرم مبل باشد قرار دهید و آن را در قسمت هایی که بدون زاویه و گرد هستند نگذارید زیرا فضای پرت و بدون استفاده در خانه میماند و همین طور کم کم فضاهای مثبت خانه شما اشغال می شود و دیگر جای برای شما باقی نخواهد ماند. اگر همه وسایل را در جای خود قرار دهید میتوانید نهایت استفاده را از فضای خانه خود داشته باشید و از آن لذت ببرید.
 بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه-وبشایت رابو

 از مواردی که باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای خانه کوچک شما می شود رنگ هایی است که در دیوار و سقف به کار میرود. بهتر است اگر خانه خیلی کوچکی دارید از رنگهای تیره برای سقف و دیوار ها استفاده نکنید زیرا این قضیه باعث کوچکتر به نظر رسیدن فضای خانه شما خواهد شد در عوض از رنگ های روشن استفاده کنید و یا اگر از رنگ های تیره استفاده می کنید آن را به صورت ترکیبی با رنگ های مکمل استفاده کنید و در قسمت های مورد نیاز از نور پردازی های حرفه ای در خانه خود استفاده کنید زیرا هر چه فضا روشن تر باشد بزرگتر به نظر می رسد.

بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه-وبسایت رابو

دکوراسیون منزل کوچک

 به علت این که هر روز خانه ها کوچکتر می شوند و وسایلی که مردم به آن نیاز دارند بیشتر می شود طراحان سعی کردند مبلمان و تختخواب و وسایلی طراحی کنند که فضاهای مورد نیاز برای گذاشتن وسایل ضروری در آنها تعبیه شده باشد. به طور مثال بعضی از مبلمانی که اخیراً توسط طراحان تولید شده اند در دسته های خود جایگاهی برای قرار دادن وسایل پذیرایی شما دارند و بعضی از تخت خواب ها در زیر شان قسمتهای مثل کشو و کمد دارند که شما می توانید برای قرار دادن لباس ها و سایر وسایل خود در آنجا استفاده کنید.

 اگر به مواردی که گفته شد توجه کنید می فهمید که مهمترین گام در چیدمان و دکوراسیون خانه شما خرید اصولی و درست وسایل و قرار دادن آنها در جایگاه درست است و همین دو گام می توانند شما را به یک دکوراسیون خیلی زیبا و جذاب برساند.

بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه-وبسایت رابو

دکوراسیون منزل سنتی

دکوراسیون منازل سنتی و خانه های سنتی ایرانی معمولا دارای فرش های زیبا و پر نقش و اصیل ایرانی است که جلوه ی زیبایی به آن می بخشد و در قدیم الایام بیشتر از پستی ها و گلیم ها برای چیدمان نشین استفاده می شد. اما اگر بخواهید از مبلمان برای چیدمان سنتی منزل خود استفاده کنید می توانید از مبل های چوبی که پارچه های مخمل و اسلیمی روی آن ها کشیده اند استفاده کنید و برای تزیین از ظرف های قدیمی و سفالی کمک بگیرید.

بهترین چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل داخلی عروس+ نمونه-وبسایت رابو

منبع :نمناک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *