میز عسلی

تاریخچه میز عسلی

تاریخچه میز عسلی به صد ها سال قبل بر می گردد. میز های کوتاهی که جلوی مبل ها و نیمکت ها قرار می گیرند و معمولا برای قرار دادن کتاب و مجله ، نوشیدنی ها، غذاها و لوازم دکوراسیونی به روی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه میز عسلی

میزهای عسلی معمولا در پذیرایی و اتاق نشیمن قرار می گیرند، با انواع و اقسام مدل ها از نظر طراحی و قیمت. اکثر مدل ها از چوب ساخته می شوند اما مدل های فلزی هم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. در مدل های فلزی معمولا از استیل ضد زنگ و آلومینیوم استفاده می شود. طبق شنیده ها و نظریات موجود اولین میز های عسلی و جلو مبلی در انگلستان و در دوره رنسانس ساخته شده اند.

اما از آنجایی که مدل هایی که در آن دوره ساخته می شد ارتفاع زیادی داشتند، باید بررسی کرد که آیا مدل های آن دوره را می توانیم جزء دسته بندی میز های عسلی قرار داد یا خیر. در فرهنگ کشور ژاپن از قدیم میز های عسلیِ کوتاهی وجود داشت که از آن برای صرف غذا و همچنین نوشیدن چای و غیره استفاده می شد.

تاریخچه میز عسلی - وبسایت رابو

گذر زمان و تغییر اقلیم ها و فرهنگ ها بر سبک و ظاهر زندگی ما تاثیر گذاشته است. این قضیه در مورد میزهای عسلی و نظیر آن نیز هم صدق می کند. این میزها در برهه ای از زمان پایه های کوتاهی داشته اند و در دوره ای پایه های بلند. این موضوع به فرهنگ کشور ها هم مربوط می شود.

در کشور ژاپن میز ها پایه های کوتاهی داشتند، دلیل آن عادت ژاپنی ها به زمین نشستن در زمان صرف غذا و چای است.در کشور های اروپایی این موضوع کاملا فرق می کند، آنها از ابتدا برای استراحت و صرف غذا و نوشیدنی روی صندلی می نشستند، به همین دلیل میز های عسلی در این کشور ها با پایه هایی بلند ساخته می شد.

در تاریخچه هر کشوری مدل های مختلفی از این میز ها یافت می شود. اما برای انتخاب اولین سازنده ی این میز ها باید استانداردی برای آن تعریف بکنیم.

منبع : وینر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *