تخت خواب دو نفره و راهنمایی های قبل از انتخاب

 

تخت خواب دو نفره و راهنمایی های قبل از انتخاب

 

در این مقاله میخوانیم :

راهنمای خرید تخت خواب دو نفره

معیار های مهم برای خرید تخت خواب دو نفره 

مدل های سرویس خواب

زندگی شهری و تغییر نوع زندگی امروزه باعث فراگیر شدن کم خوابی میشود ،امروزه با توجه به وضع اقتصادی و کاهش قدرت خرید حتما باید در خرید خود دقت کنیم ولوازم منزلمان را هوشمندانه انتخاب کنیم تا با مشکل مواجه نشویم . قطعا مهم ترین هدف ما این است که شما بهترین محصول را با کمترین قیمت خریداری کنید.

آیا میدانستید که کم خوابی عوارضی مانند چاقی  ,دیابت , فشارخون نارسایی قلبی وعروقی ایجاد میکند ؟ خوابی ناراحت داشتن یا بستری نامناسب میتواند باعث ایجاد کمر درد و سردرد شود و اوقات شما را تلخ کند و باعث بد اخلاقی و بد خلقی و کم خوابی شما شود ،همچنین واکسن روی افرادی که مشکل کم خوابی دارند کمتر اثر میکند . کم خوابی سیستم ایمنی را ضعیف میکند و ابتلا به سرماخوردگی را افزایش میدهد.کاهش فعالیت مغزی و حس و حال و کاهش تمرکزهم ازعوارض دیگر آن است.

آمار نشان میدهد که تعداد افرادی که برای مشکلات خوابشان به پزشک مراجعه میکنند رو به افزایش هست .

یکی از سوالاتی که پزشک از بیماران میپرسد این است که ایا تخت خوابشان مناسب است ؟آیا تشکشان راحت است؟

پس این گونه برداشت میشود که خرید تشک و تخت خواب مناسب بسیاراهمیت دارد چون با مهم ترین مسئله زندگیمان یعنی سلامتی جسم و روحمان درارتباط است . خرید یک تخت ناراحت و غیراستاندارد و یا تشک نامناسب می تواند در بی خوابی ما نقش اساسی داشته باشد و به سلامتمان لطمه بزند و آرامشمان را بگیرد.

راهنمای خرید تخت خواب دو نفره

اشیا و وسایل منزل به فضای خانمان شخصیت میدهند هر فضا شخصیت خاص خود را دارد برای مثال در آشپزخانه : گاز, یخچال , سینک نقش اصلی را دارند در اتاق نشیمن مبل ها و کاناپه ها و در اتاق خواب ها هم این تخت خواب است که به فضا شخصیت میدهد . این به این معنا نیست که سایر وسایل اهمیتی ندارند اما این وسایل از اهمیت بیشتر برخوردارند ونقش پررنگ تری دارند اگر در انتخاب آن ها هوشمندانه عمل نکنیم و نکات کاربردی را رعایت نکنیم نه تنها به فضا ظاهر زیبا و تاثیر گذار نمیدهند بلکه باعث ایجاد اختلال و نارضایتی ما میشوند.

معیار های مهم برای انتخاب تخت خواب دو نفره :

برای انتخاب تخت خواب مناسب و استاندارد باید به پنج معیار مهم نظیر: قیمت , کیفیت استحکام  ,سلامت و زیبایی توجه کرد.

قبل از خرید حتما باید به سوالات زیر پاسخ دهید این سوالات تمامی این معیارها را در بر میگیرد ( اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی و همچنین اصول فنگشویی در چیدمان منزل)

قبل از عنوان هر مطلبی لازم به ذکر است که چون به دنبال بهرین انتخاب هستید حتما شریک زندگی خود را همراهتان ببرید چون طبیعتا سلیقه هایتان متفاوت است و بعد از خرید هر دو طرف حس خوبی به تخت خواب و تشک داشته باشند .

سوال اول : چه مقدار فضا در اختیار دارید؟

 سوالی که در زمینه فضا پیش می اید ابعاد متناسب با فضاست که ما این موضوع را نیز در کنار این سوال پوشش میدهیم .

ابعاد تخت خواب دو نفره

پیش از انتخاب  باید ابتدا ابعاد تخت خواب خود را متناسب با ابعاد اتاقتان و فضایی که در اختیار دارید مشخص کنید. ابعاد اتاقتان را اندازه گیری کنید و به این نکته توجه کنید که در جایی از اتاق که میخواهید تختتان انجا قرار گیرد تشکتان را پهن کنید و حواستان باشد که فضایی را برای جا دادن پاتختی ها و میز آرایش هم در نظر بگیرید و سپس ابعاد تخت خواب دونفرتان را تخمین بزنید.

معمولا طول تخت خواب 2 متر میباشد و عرضشان متفاوت است

عرض تخت خواب کوچک = 140 سانتی متر

عرض تخت خواب استاندارد ( کوئین ) = 160 سانتی متر

عرض تخت خواب بزرگ ( کینگ ) = 180 سانتی متر

عرض تخت خواب خیلی بزرگ ( سوپر کینگ ) = 2 متر

در زندگی اپارتمانی امروزه یکی از بزرگترین مشکلات کمبود فضاست اما راهکارهای بهتر برای استفاده بهینه از کمترین فضا ها وجود دارد ما به شما تخت خواب دو نفره جک دار را پیشنهاد میدهیم . مدل جک دارتختی ست که زیر تشک آن فضایی برای قرار دادن وسیله ها تعبیه شده به عبارتی علاوه بر کشوها انباری در زیر تشک وجود دارد .

تخته انتهایی تخت خواب دو نفره

متناسب با قدتان تصمیم بگیرید که انتهای تختتان بسته یا باز باشد اگه طول تختتان کم باشد پا و سر شما با انتها و تخت برخورد میکند.

سوال دوم: ارتفاع تخت خواب چقدر باشد ؟

هیچ قانون خاصی برای انتخاب ارتفاع وجود ندارد و شما میتوانید بنا به سلیقه خود ارتفاع تخت خود را انتخاب کنید اما ما به شما توصیه میکنیم که ارتفاع تخت و تشکتان را با هم هماهنگ کنید یعنی اگر تشکتان ارتفاعی بالا دارد پس ارتفاع تختتان را کوتاه تر انتخاب کنید و اگر ارتفاع تشکتان کوتاه است پس ارتفاع تختتان را بلند تر انتخاب کنید البته همان طور که قبلا گفته شد این امر کاملا سلیقه ای است اما باید در نظر داشته باشید که ارتفاع تخت و تشکتان با هم آن قدر زیاد نباشد که به سختی بتوانید رویآن بروید و نه آنقدر کوتاه که به سختی از روی آن بلند شوید .

سوال سوم : چه نوع تخت خوابی میخواهید ؟

 برای پاسخ به این سوال باید به سلیقه و علایق خود و همسرتان , دکوراسیون منزل , نحوه چیدمان و رنگ وسایلتان توجه کنید و طرح تختتان را انتخاب کنید، برای این کار بهتر است مجلات دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید و یا از متخصصین دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا انتخاب صحیح تری داشته باشید. مهم ترین مسئله در خرید این است که عجله نکنید و هر چه در ابتدا دیدید نخرید به اندازه کافی تحقیق کنید و مشورت کنید تا از خرید سرویس خواب خود پشیمان نشوید .

 طرح تخت خواب دو نفره به این شکل است :

تخت های دونفره خصوصا در قسمت تاج یا هد بورد دارای طرح های مختلفی هستند . بعضی ازتخت خواب های دونفره تاج های منبت کاری شده دارند که برای دکوراسیون های کلاسیک مناسب است بعضی دیگر تاج های پارچه ای دارند که برای دکوراسیون های مدرن مناسب اند . هرچه تاج تخت خواب شما بزرگتر و شکیل تر باشد اتاق شما را لوکس تر خواهد کرد. اگر مدل خاصی برای تاج تختتان در نظر دارید بعضی شرکت­ها به صورت سفارشی برایتان از رنگ و پارچه ها ی مختلف و در اندازه دلخواه شما طراحی میکنند اگر بودجه اش را دارید حتما به این شرکت­ها سری بزنید.

مدل های سرویس خواب

تخت خواب دو نفره

تخت خواب یک و نیم نفره

تخت خواب یک نفره

سرویس خواب عروس

سرویس خواب نوجوان

سرویس خواب کودک

سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب تاشو( جکدار )

سرویس خواب کاناپه ای

انواع تخت خواب دو نفره

تخت خواب دو نفره و راهنمایی های قبل از انتخاب

تخت خواب بادی :

تخت خواب بادی تخت هایی اند که ازهوا پر یا خالی میشوند برای خانه هایی که با کمبود فضا مواجه اند بسیار مفید اند زمانی که به آن ها نیاز ندارید هوای آن ها را خالی کنید و در قفسه ای یا کمدی قرار دهید، یکی از ایرادات آن در عین سودمند بودنش این است که باید مراقب بود که سوراخ نشود و اینکه بعد از مدتی از پر و خالی کردنش خسته میشوید پس توصیه ما این است که این تخت خواب ها را برای مسافرت یا مهمانی استفاده کنید.

تخت خواب طبقاتی :

  • این نوع تخت خواب ها بیشتربرای اتاق های کوچک مخصوصا اتاق بچه ها استفاده میشوند .
  • با یک تیر دو نشان میزنید هم به تعداد بچه ها تخت خواب دارید وهم اینکه فضای کمتری را اشغال کرده اید.
  • این چند تخت به صورت طبقانی روی هم دیگر قرار میگیرند. درخرید این نوع تخت ها باید به ایمنی آن بسیار توجه کرد چون با سلامتی کودکانمان در ارتباط است .
  • میله ی تخت ها باید بسیار محکم باشند. همچنین تخت های بالایی باید دارای حفاظ باشند تا از از خطر افتادن جلوگیری کند .

تخت خواب متحرک :

قابلیت جابه جایی دارند و هنگام کمبود جا میتوان با جابه جا کردن ان ها فضا را افزایش داد . این نوع تخت خواب ها هنگامی کاربرد دارند که مهمانی یا مراسم بزرگی در منزل برگذار است و نیاز به فضای بیشتری دارید .

تخت خواب فلزی :

تخت خواب های فلزی نسبت به انواع دیگر مقاوم تراند و امکان خراب شدن و ضربه دیدنشان کمتر است و نسبت به تخت های چوبی ارزان تر اند اما سنگین تراند و مدام اگر اسباب کشی میکنید از خرید این مدل خودداری کنید.

تخت خواب کاناپه ای :

یکی دیگر از مدل های به صرفه که کاربرد بالا دارند و مقرون به صرفه تراند مدل تخت خواب های کاناپه ای اند . از این مدل هم به عنوان کاناپه هم به عنوان تخت خواب میشود استفاده کرد . این مدل برای اتاق های کوچک کاربرد دارد .

تخت خواب جکدار(باکس دار):

در این مدل یک بخش در زیر تخت تعبیه شده است تا بتوانید بخشی از وسایلتان را در آن قرار دهید . این مدل بسیار برای منازلی که با کمبود فضا مواجه هستند مناسب است.

سوال سوم : چه مقدار میتوانید هزینه کنید ؟ 

نکته بسیار مهم در هنگام خرید ان است که در مناسبت های مهم و اعیاد و مخصوصا نزدیک های سال نو خرید نکنید واگر مصمم به خرید هستید خرید خود را دو سه ماه بعد یا قبل ازعید نوروز انجام دهید .

قیمت تخت خواب ها اعم از : دو نفره ,یک نفره , تخت خواب کودک , تخت خواب نوزاد و … به مدل و شکل تخت , جنس تخت , ابعاد تخت خواب , اندازه هدبورد ( تاج تخت خواب ) و … بستگی دارد، پس در خرید، دقت کنید و با کسب اطلاعات خرید کنید.

منبع : بازار مبل ملایر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *