ترفندهایی جالب

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

آنچه یک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه درجه یک را از یک طراحی معمولی متمایز می کند، توجه به اصل مهمی به نام شخصی سازی است. دختران نوجوان و جوان اغلب به دنبال ابراز شخصیت و علایق خود از طریق دکوراسیون اتاق خواب شان هستند. اما چه نکات و ایده هایی به آنها کمک خواهد کرد تا به این هدف برسند و فضایی منسجم و منحصربه فرد داشته باشند؟ در این مقاله از خوگرنیوز در کنار شما به معرفی این ایده ها و ترفندها برای چیدمان اتاق خواب دخترانه خواهیم پرداخت.

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

یک تم هیجان انگیز برای چیدمان اتاق خواب دخترانه

قبل از پرداختن به جزئیات نیاز است در مورد تم کلی چیدمان اتاق خواب دخترانه به نتیجه برسیم. قطعا فرزند شما ایده هایی براساس تصاویری که در مجلات، وب سایت های دکوراسیون و یا رسانه های اجتماعی ای همچون اینستاگرام مشاهده کرده است، خواهد داشت. از بین گزینه های زیادی که روی میز هستند، بر اساس میزان بودجه ای که کنار گذاشته اید به انتخاب بپردازید. در پایان باید در مورد بخش بزرگی از دیزاین از جمله پالت رنگ و انتخاب عناصر اصلی دیزاین به نتیجه رسیده باشید. فراموش نکنید مهم ترین ویژگی تم انتخابی شما، منسجم بودن آن است و این به معنای هماهنگ بودن بخش های مختلف آن با یکدیگر است.

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

رنگ بخشیدن به دکوراسیون

یکی از اصلی ترین مراحل در چیدمان اتاق خواب دخترانه، تصمیم گیری در مورد پالت رنگی است که به فضا جان ببخشد. در این راستا معمولا از رنگی خنثی همچون سفید، بژ یا خاکستری برای دیوارها و از رنگ هایی برجسته برای عناصر دیزاین استفاده می شود تا فضایی جذاب و متعادل داشته باشیم. اما این به معنای نبود گزینه دیگری نیست. این تکنیک به شما کمک می کند به راحتی دکوراسیونی منسجم داشته باشید. اما اگر اهل جسارت به خرج دادن هستید، بی نهایت گزینه دیگر پیش روی شما است. بعنوان مثال اگر دختر نوجوان یا جوان شما سبک مینیمال دوست دارد، پس قطعا یک پالت رنگی تماما خنثی مدنظرش است و از آن خسته نمی شود. از طرف دیگر ممکن است بخواهید از رنگ هایی برجسته برای دیوارها و عناصر استفاده کنید تا فضایی متفاوت، انرژی بخش و هیجان انگیز داشته باشید. در پایان یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که توصیه می شود رنگ های برجسته تر ، در مقیاس کمتری استفاده شوند اما باز هم شخصی سازی پالت متناسب با سلیقه خودتان بهترین گزینه است.

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

کاغذ دیواری را دست کم نگیرید

اگر به دنبال این هستید که بیشترین بهره را از فضایی که دیوارها در اختیار شما قرار می دهند ببرید، یکی از بهترین گزینه های روی میز برای شما بهره بردن از کاغذدیواری است. در این راستا باید در مورد رنگ آن، طرح دار بودن یا ساده بودن و ابعاد و نوع طرح آن تصمیم گیری کنید. اگر به دنبال طرحی ملایم هستید پس کاغذدیواری ساده ای با رنگی خنثی انتخابی منطقی خواهد بود. اما احتمالا به دنبال گزینه برجسته تری باشید و در نتیجه متناسب با سبک دکوراسیون در مورد طرح آن تصمیم بگیرید.
اگر از سبک مدرن یا معاصر استفاده کرده اید پس دست شما نسبتا باز است و از کاغذ دیواری گل دار گرفته تا راه راه و انتزاعی همگی گزینه های سازگاری خواهند بود. گفته می شود طرح های بزرگ گزینه مناسبی برای اتاق خوابی بزرگ و طرح های کوچک تر انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک تر هستند اما نیاز نیست الزاما از این تکنیک پیروی کنید. حتی اگر اتاق خواب دختر شما کوچک است، کاغذدیواری گل دار با طرح های بزرگ می تواند از آن فضایی مدرن و منحصربه فرد بسازد.

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

سقف، دیوار پنجم

بله طراحان داخلی سقف را دیوار پنجم اتاق می دانند و نباید در طراحی چیدمان اتاق خواب دخترانه از آن غافل شد. اما چگونه از سقف در راستای ارتقای دکوراسیون استفاده کنیم؟ یکی از اولین گزینه های پیش روی شما استفاده از کاغذ دیواری برای آن است. اگر از کاغذ دیواری برای دیگر دیوارها استفاده نکرده اید، با این کار از سقف یک نقطه کانونی جذاب خواهید ساخت. گزینه بعدی استفاده از عناصر دکوری ای همچون آبشار گل و یا طرح های مختلف اریگامی است که قابلیت آویزان شدن از سقف اتاق را دارند.

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

تغییر جلوه عناصر دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

برای به روز کردن اتاق خواب دخترانه نیاز نیست الزاما به خرید وسایل جدید بپردازید، بلکه می توانید همان عناصر دیزاین موجود را تغییر دهید و جلوه ای بوهمین به فضا ببخشید. چگونه؟ به عنوان مثال با تغییر رنگ صندلی یا طرح دراور. حتی می توانید جای برخی از عناصر اتاق خواب را با دیگر بخش ها تغییر دهید. به عنوان مثال چراغ رومیزی یا آباژوری را که در اتاق نشیمن از آن استفاده می کنید، به اتاق خواب انتقال دهید و بالعکس.

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

انتخاب هوشمندانه عناصر دیزاین

انتخاب هوشمندانه یعنی اولویت در انتخاب عناصر دکوراسیون جدید کاربردی بودن آنها باشد و در مرحله بعد به عواملی همچون تناسب با سبک دکوراسیون و پالت رنگ توجه شود. بیشتر ما با کمبود فضای ذخیره سازی روبه رو هستیم و این مسئله می تواند به ایجاد محیطی آشفته منجر شود و آرامش ذهنی ما را برهم زند. این درحالیست که با انتخاب هوشمندانه عناصر مختلف دکوراسیون، این مشکل به راحتی قابل پیشگیری است. انتخاب سرویس خواب کشودار یا تخت خواب تاشو، پاف صندوق دار و میز شلف دار از جمله این انتخاب های تاثیرگذار در ایجاد فضای ذخیره کافی در اتاق خواب دخترانه محسوب می شوند.

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

تخت خواب معلق

حالا که صحبت از انتخاب کاربردی و استفاده بهینه از فضای اتاق خواب دخترانه شد، نمی توان از تخت خواب معلق غافل شد. اگر اتاق خواب شما محل کار و مطالعه شما هم هست و این باعث می شود با کمبود فضا برای تخت خواب خود مواجه شوید، تخت خواب معلق یکی از گزینه های پیش روی شما است. افرادی که میانه خوبی با تخت خواب تاشو ندارند هم از این نوع تخت خواب استقبال می کنند. با این کار تخت خواب شما دیگر بخشی از فضای افقی اتاق را به خود اختصاص نمی دهد. البته این تخت خواب معلق می تواند در اتاق نشیمن یا حتی آشپزخانه هم باشد! که البته این برای افرادی است که کلا ترجیح می دهند فضایی را به اتاق خواب اختصاص ندهند.

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

سبک روستیک در اتاق خواب دخترانه

بسیاری از دختران نوجوان و جوان طرفدار سبک روستیک هستند. بنابراین، به دنبال راه هایی برای اضافه کردن حس حال آن به دکوراسیون اتاقشان خواهند بود. خبر خوب اینکه برای اینکار نیاز نیست کفپوش و دیوارپوش و دیگر بخش های اتاق را تغییر دهید و با انواع چوبی یا طرح چوب جایگزین کنید. صرفا کافی است عناصر دیزاینی همچون سرویس خواب یا میز و صندلی تان را از نوع چوبی انتخاب کنید، تا بودن در فضایی روستیک تجربه کنید. البته از بهره بردن از گل ها و گیاهانی در ابعاد مختلف در گلدان هایی حصیری نیز غافل نشوید.

ترفندهایی جالب برای چیدمان اتاق خواب دخترانه -وبسایت رابو

شخصی سازی به کمک دکور دیواری

یکی از راحت ترین و در عین حال تاثیرگذارترین راه ها برای شخصی سازی سازی چیدمان اتاق خواب دخترانه، استفاده از گالری دیواری است. بسیاری از افراد گالری دیواری را منحصر به مجموعه ای از عکس ها یا جملاتی می دانند که روی دیوار نصب می شوند. این در حالیست که گالری دیواری شما می توان از عناصر مختلفی همچون آینه ها یا کلاه ها نیز ساخته شود. آینه ها از بهترین گزینه ها هستند و دلیل آن هم این است که با انعکاس نور از سطح خود فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهند. همچنین اگر دختر نوجوان یا جوان شما به طبیعت علاقه مند است، می توانید گلدان هایی کوچک در سبک و رنگ های مورد علاقه اش را روی شلف های دیواری بچینید و فضایی جذاب و انرژی بخش خلق کنید.
در این مقاله از خوگرنیوز با معرفی ایده هایی در رابطه با چیدمان اتاق خواب دخترانه برای داشتن فضایی کاربردی، جذاب و شخصی سازی شده همراه شما بودیم. شما هم می توانید تجربیات خود را در ادامه در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *