ترفندی برای خانه های کوچک

 

ترفندی برای خانه های کوچک

 

ترفندی برای خانه های کوچک

زندگی در خانه‏ های کوچک امروزی واقعا هنر می‏خواهد و کسی که بتواند در کمترین فضای ممکن بیشترین راحتی را برای خود و اعضای خانواده‏اش فراهم کند، بی‏شک یک هنرمند خواهد بود. با این حال اگر کمی ابتکار به خرج داده شود می‏توان نه تنها کاری کرد که چارچوب ثابت درون خانه کمی بزرگ‏تر به نظر برسد، بلکه می‏تواند زندگی را دل‏پذیرتر از گذشته ادامه داد. بدون شک راه رفتن در خانه‏ای که کمتر احتمال برخورد با اشیاء مختلف وجود داشته باشد قابل قبول‏تر از حرکت در میان انبوهی از وسایل و موانع آزاردهنده است. در این مقاله شیوه‏های جالب توجه و البته کاملاً ساده برای داشتن خانه‏ای بزرگ‏تر با موانع کمتر ارائه شده است.

به خاطر داشته باشید استفاده از رنگ‏های تیره و گرم موجب بسته‏تر و محدود‏تر به نظر رسیدن فضای محل زندگی و کار می‏شود.

دیوارها را کمتر کنید.

به خانه خود و دیوار اتاق‏های آن به خوبی توجه کنید. بد نیست که با یک معمار یا طراح با تجربه هم مشورت کنید و ببینید کدام دیوارها را می‏توان با انجام تغییراتی، کوتاه‏تر کرد. استراتژی ما این است که تا آنجا که امکان دارد موانع فیزیکی کمتری در اتاق‏ها وجود داشته باشد. دیوارها از جمله این موانع به شمار می‏آیند. خانه‏هایی که در آنها آشپزخانه در یک چهار دیواری محبوس شده است، کوچکتر و دلگیرتر به نظر می‏رسند.

با رنگ‏ها بازی کنید

رنگ‏ها در هر جایی نقش مهمی را ایفا می‏کنند. این بازی در خانه و کوچک و بزرگ جلوه‏ دادن آن نیز کاملاً به چشم می‏آید. توصیه ما به شما این است که اگر در خانه‏ای با اتاق‏های کوچک و محدود زندگی می‏کنید. حتماً از رنگ‏های روشن نظیر سفید یخچالی یا کرم بسیار روشن برای رنگ‏آمیزی آنها استفاده کنید این رنگ‏ها میزان قابل توجهی از نور خورشید را منعکس می‏کنند و در نتیجه در نگاه گذرا گویی بر حجم اتاق‏ها افزوده شده است. به خاطر داشته باشید استفاده از رنگ‏های تیره و گرم موجب بسته‏تر و محدود‏تر به نظر رسیدن فضای محل زندگی و کار می‏شود.

پذیرایی و نشیمن را فراموش کنید

اتاق پذیرایی و نشیمن را فراموش کنید. چه خوب است که با سلیقه و ابتکار خاص خودتان تغییراتی در دکور این اتاق ایجاد کرده و آن را به صورت اتاقی با قابلیت استفاده برای هم مهمان و هم خودتان تبدیل کنید. این یعنی استفاده بهتر از فضا و محدود نکردن بی‏مورد خود و اعضای خانواده.

بدون شک راه رفتن در خانه‏ای که کمتر احتمال برخورد با اشیاء مختلف وجود داشته باشد قابل قبول‏تر از حرکت در میان انبوهی از وسایل و موانع آزاردهنده است.

ازمبلمان بزرگ فرار کنید

اگر در خانه‏ای کوچک با اتاق‏های محدود زندگی می‏کنید باید منطقی باشید و از مبلمان بزرگ و دست و پا گیر استفاده نکنید. این کار موجب می‏شود تا به راحتی در فضای درون خانه قدم برداشته و به جای آنکه  همواره مراقب باشید که پا و دست‏هایتان به چیزی برخورد نکند، با لذت بیشتری از زندگی روزمره خود بهره ببرید. استفاده از مبلمان چوبی چهار نفره به جای مبلمان هشت نفره و یا حتی بیشتر(!) راهکار مناسبی است.

انبوه تابلو و مجسمه ‏ها را کنار بگذارید

اگر خانه‏تان کوچک است هرگز به دنبال استفاده از انبوهی از وسایل دکوری و تزئینی نباشید. این کار یعنی فراهم کردن مقدمات مرگ فضای دلپذیر درون خانه. این کار موجب می‏شود همواره دچار نوعی حالت سرگیجه و سردرگمی باشید. استفاده از یک یا دو تابلو یا مجسمه می‏تواند زیبایی جالب توجهی به درون خانه شما بدهد. نیازی نیست که از ده‏ها مجسمه و تابلو و نظایر آنها در ترکیب با هم استفاده کنید.

منبع : فارست 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *