پالت رنگی رویایی یا سرد و بی روح؟

ترکیب رنگی صورتی و طوسی در دکوراسیون داخلی

صورتی جزء معدود رنگ هایی هست که انگار علاقمندانی میانه رو نداره! یا حسابی عاشق رنگ صورتی هستن و همه جا اثری از این رنگ دیده میشه و یا اصلا این رنگ رو دوست ندارن و حتی در کوچکترین جزییات هم اثری از رنگ صورتی نیست!

ترکیب رنگی صورتی و طوسی در دکوراسیون داخلی

ولی واقعیت اینه که رنگ صورتی مثل هر رنگ دیگه ای طیف گسترده ای داره و از یه رنگ سرد و ساکت تا یه رنگ گرم و پرهیجان میتونه رو می تونه در بربگیره.

نکته بعد اینکه داشتن یه دکوراسیون جذاب و شیک همیشه همراه آشتی با همه رنگ هاست.

از عوامل تعیین کننده در میزان زیبایی چیدمان با دو رنگ طوسی و صورتی، کنتراست این دو با هم و رنگ سومی هست که در این ترکیب استفاده میشه

ترکیب رنگی صورتی و طوسی در دکوراسیون داخلیترکیب رنگی صورتی و طوسی در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید، سبز-آبی یا اصطلاحا کله غازی، طلایی، مشکی و خردلی میتونن به عنوان رنگ سوم ترکیب های خوبی و در کنار طوسی و صورتی ایجاد کنن

ترکیب رنگی صورتی و طوسی در دکوراسیون داخلیترکیب رنگی صورتی و طوسی در دکوراسیون داخلی

ترکیب مسی با صورتی و طوسی هم این روزها در دکوراسیون های روز دنیا زیاد به چشم میخوره:

ترکیب رنگی صورتی و طوسی در دکوراسیون داخلیترکیب رنگی صورتی و طوسی در دکوراسیون داخلی

عده ای از ما به علت سر رشته نداشتن در زمینه ترکیب رنگی از اعمال آن در چیدمان منزل هراس داریم. البته گاهی نیز این ترس و هراس، منجر به یک دکوراسیون ایده آل و سنجیده خواهد شد. یکی از ترکیب های فوق العاده در دیزاین منزل استفاده از رنگ صورتی و خاکستری به صورت خلاقانه است.

ترکیب رنگی صورتی و خاکستری در دکوراسیون منزل

آشنایی ابتدایی شما با ترکیب و هارمونی رنگ کمک می کند که ترکیب های مناسبی را برای محیط منزل انتخاب و اعمال کنید. این ترکیب ها اگر سنجیده و دقیق انتخاب شده باشند، بافت ناموزون و ناهنجاری ایجاد نخواهند کرد. با وجود اعمال دو رنگ یا حتی سه رنگ در محیط منزل باز هم بافت منزل یک دست و هنجار است.

صورتی

رنگ صورتی رنگ نشاط است. این رنگ از نظر ترکیبی از سفید و قرمز تشکیل شده است. به همین خاطر به راحتی بارنگ سفید ست می شود. اغلب خانم ها رنگ صورتی را دوست دارند و از این رو صورتی را رنگی زنانه قلمداد می کنند. از نظر روانشناسی این رنگ از بسیاری از واکنش های عصبی جلوگیری می کند. ظرافت رنگ صورتی افراد به صمیمیت و گرمی در محیط دعوت می کند.

رنگ خاکستری

حاصل ترکیب دو رنگ سفید و سیاه است. این رنگ را می توان سایه نامید. چون مانند سفید و مشکی دیده نمی شود. خاکستری رنگی خنثی و فاقد گرمی و محافظی در برابر تاثیرات بیرونی است. این رنگ منجر به احساست منفی می شود. خاکستری رنگ تولید نیست. چون نه سیاه است و نه سفید.

استفاده از رنگ خاکستری در دکوراسیون منزل می تواند گزینه خوبی نسبت به رنگ مشکی باشد. با عقل و دانش و استحکام در ارتباط است. نشانگر ترس و فقدان احساس است و بین ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه ارتباط برقرار می کند. رنگ خاکستری روشن قابلیت تطبیق بیشتری نسبت به خاکستری تیره دارد.
ترکیب رنگی صورتی و طوسی در دکوراسیون داخلی

رنگ طوسی و صورتی

ترکیب این دو تیپ رنگی در دکوراسیون سبب به وجود آمدن محیطی متعادل و معمولی در منزل است. همان طور که می دانید این دو رنگ در ترکیب رنگی خود رنگ سفید را شامل می شوند. حال این که صورتی در ترکیب رنگ سفید با قرمز شکل گرفته و طوسی نیز در ترکیب سفید با سیاه به وجود آمده است.

این پس زمینه مشترک سبب تطبیق این دو رنگ با یکدیگر می شود. بنابراین این رنگ ها از رنگ های هم خانواده اند و ابداً از هم دور نیستند. در رنگ خاکستری، تیرگی رنگ مشکی با رنگ سفید به تعدیل می رسد. همچنین در رنگ صورتی نیز تندی رنگ قرمز با رنگ سفید شکسته می شود.

بنابراین این دو طیف رنگی می توانند در کنار هم قرار بگیرند و صورت یک دست و منظم در محیط منزل ایجاد کنند.

رنگ طوسی در دکوراسیون با توجه ترکیب میزان رنگ مشکی و سفید متفاوت خواهد بود. در رنگ صورتی نیز با تغییر میزان رنگ قرمز و سفید می توان رنگ های متفاوتی از آن را به دست آورد.

منبع: بیوتی هوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *