ایده های تغییر دکوراسیون خانه

تغییرات کوچک، تأثیرات بزرگ

تغییرات کوچک، تأثیرات بزرگ

ایده های تغییر دکوراسیون خانه به درد همین روزها می خورد. دقیقا همین روزهایی که زمستان رفته و روسیاهی اش به کرونا مانده. حالا که خورشید روز به روز بیشتر بر پهنه آسمان جلوه می فروشد، اما ما بهترین ساعات عمرمان را گرفتار چهار دیواری خانه مانده ایم و نمی دانیم تا کی باید به جای زیبایی طبیعت در و دیوار را تماشا کنیم. همین روزهایی که از شدت کلافگی دری که سال هاست فضایی را به فضای دیگر وصل می کند، دیواری که بار سقف را بر دوش گرفته، شومینه ای قدیمی که سال هاست با ماست و با دهان باز کنجی نشسته یا حتی آشپزخانه مظلوم و رنجور، خار چشم مان شده است و بعید نیست تصمیمی عجولانه بگیریم. اما دست نگه دارید. بیایید قبل از اینکه اقدام به خراب‌کاری کنیم، ایده های تغییر دکوراسیون خانه را مرور کنیم. می‌توان با تغییرات کوچک تحولاتی بزرگ در خانه ایجاد کرد. شاید این کار دشوار و سردرگم کننده باشد، اما نقل‌قول‌هایی کوتاه از خبره های این حوزه می تواند راهی درست، ساده و ارزان پیش پای مان بگذارد. به خاطر داشته باشید گاهی کلید تغییری بزرگ در جمله ای کوتاه نهفته است.

امیلی دانْسْتِن، از فروشندگان شرکت طراحی و ساخت مبلمان هیلز (Heal’s) می‌گوید: «وقتی در پی راهی برای تغییر و نو کردن فضای منزل خود هستید ساده‌ترین راه، تغییرات کوچکی است که می‌تواند برای تجدید انرژی فضا کافی باشد.»

برای تغییر چشمگیر سکان را خلاف جهت بچرخانید

می‌خواهید آشپزخانه را تغییر دهید اما نصاب و وسایل و از همه مهم تر پول کافی در دسترس نیست؟ راهی راحت‌تر انتخاب کنید که خودتان از پس آن بر می آیید. یک قلم‌مو و کمی رنگ چاره کار است.

مدینا گریلو، وبلاگ نویس Grillo Designs، ترفند ساده ای را توصیه می‌کند: «تعویض دستگیره‌ها و یا دستگیرۀ کابینت و کمدها، حتی برداشتن درها کابینت و ایجاد نمایی باز و وسیع می‌تواند متحول کننده باشد.»

شاید تنها با تغییر شیرآلات بتوانید نمایی چشمگیر به آشپزخانه بدهید. نویسنده و بنیان‌گذار خانه اسکاندیناویایی من، نیکی برانت مارک، می‌گوید: «تغییر شیر آشپزخانه فوراً تغییر بزرگی ایجاد می کند»

برای ایجاد جلوه ای گرم و عمیق، جدار برنجی یا استیل براق شیر آب را با برس کدر کنید، ازآنجاکه شیر آب وسیله‌ای است که دائم مورد استفاده قرار می گیرد، با توجه به توان مالی خود همیشه بالاترین کیفیت را انتخاب کنید.
مرلین رایت مدیر دیزاین شرکت طراحی سادۀ انگلیسی هم راهی برای محافظ آشپزخانه از فرسودگی پیشنهاد می کند: «ما هفت الی ده سانتیمتر از بخش پایینی دیوار آشپزخانه را با رنگی تیره، براق و مقاوم می پوشانیم. این کار باعث محافظت آن از فرسایش روزانۀ می‌شود؛ این تکنیک دوست‌داشتنی که از دوره ویکتوریا الهام گرفته‌شده است.»

بازیگوش باشید و لذت ببرید

نیکولا نیکسون، مدیر طراحی دنبی (شرکت تولیدی سفال)، پیشنهاد می‌کند با ظروف سفالی ترک‌خورده و بلااستفاده یا چند قطعه سرامیک (که می‌توانید از تکه‌های ارزان انتخاب کنید) تابلوهایی مدرن و زیبا خلق کنید و جلوه ای دیدنی در خانه ایجاد کنید.
مدیر طراحی لوازم آشپزخانۀ بیشاب، سب بیشاب، می‌گوید: در یک بررسی روشن شده است که استفاده از رومیزی نه‌تنها لذت غذای را افزایش می‌دهد بلکه زمان دور میز بودن را نیز بیشتر می‌کند. برای جذاب‌تر کردن میز خود، از رومیزی‌های مقاوم و زیبا استفاده کنید.
بلا میدلتون بنیان‌گذار Norfolk Natural Living (که درزمینه ساخت و نگه داری خانه‌های طبیعی فعالیت دارد)، می‌گوید: «یکی از سریع‌ترین راه های ایجاد تغییرات بهاری، تمیز کردن پنجره‌ها، به‌خصوص پس از هوای طوفانی است. این نحوۀ تغییر فضا شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. امتحانش کنید.»
اضافه کردن قالیچه های متنوع و کوچک، جلوه متفاوتی به محیط می دهد. لیزا میدن مؤسس ۵۸edit.com می‌گوید: «فرش ها با تنوع بافت و رنگ خود، راه های شگفت انگیزی برای گرما بخشیدن به فضا و ایجاد علاقه و دل‌بستگی پیش پای صاحب خانه می گذارد.»

سیز سیوبان فارلی طراح شرکت خانه سوهو، می‌گوید: «راهی ساده و کم هزینۀ برای رنگی کردن محیط خانه استفاده از کوسن‌ های رنگارنگ است.» برای تازه کردن فضای زندگی می‌توانید از رنگ‌های سبز، زرد یا خنثی کمک بگیرید تا سردی و تاریکی ماه‌های زمستانی فضای خانه‌تان را ترک کند.
سوزی هولدلس طراح داخلی هم می‌گوید: «کاغذدیواری راهی هیجان انگیز برای ایجاد تنوع است.

میدن سری هم به حمام می زند و برای زیرقالب صابون از کاشی‌های تک مانده استفاده می‌کند. او می‌گوید: «هر بار که صابون را بلند می‌کنم تا از آن استفاده کنم، گل زیبای نقاشی شده زیر آن را خواهم دید.»

هنری که بسیار برتر از گوهر است

سوفی اشبی بنیان‌گذار و مؤسس شرکت فضای داخلی می‌گوید: «یک قطعه هنری می‌تواند فضا را احیا و از نو تعریف کند؛ لازم نیست که یک فرآیند وحشت‌آور و یا سرمایه‌گذاری عظیم باشد. می تواند اثری از یک دانشجوی هنر جلوه خانه تان را صد چندان کند.

اگر نمی‌خواهید برای قطعات جدید هزینه کنید، فقط آنچه را که دارید تغییر بدهید. از آویزان کردن کارهای هنری درجاهایی غیر معمول یا نصب تابلو در بالاتر از سطح عادی نترسید. گاهی این قبیل ساختارشکنی ها جذابیت بیشتری به وجود می آورد و کاملا نظرگیر است.

 همان‌طور که جورجیا اسپرای مؤسس شرکت (platform Partnership Editions) می‌گوید: هرازگاهی محل اشیاء تزئینی خود را تغییر دهید؛ این کار نه‌تنها فضا را به نظر جدید و جالب می‌کند بلکه کارهای هنری‌تان هم بهتر و بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.»

پا در کفش پدربزرگ ها کنید

 جاستین سالیسبوری، مؤسس و بنیان‌گذار هتل‌های زنجیره‌ای (Artist Residence) می‌گوید: «اگر راهروی شما کسل‌کننده به نظر می‌رسد بجای تغییر رنگ آن به کف پوش هایی با طرح چوب فکر کنید. همان مقدار زمان و هزینه می‌برد اما نتیجه چشمگیر است.»
یکی از جذابیت های خانه مادربزرگ ها، طاقچه بود. طراح داخلی ربکا ریچ وایت، هم استفاده مجدد از این جذابیت گم شده را پیشنهاد می دهد و می گوید: می‌گوید: «من دوست دارم در اتاق های خانه‌ام طبقه و طاقچه‌ داشته باشم و روی آن کتاب‌های جدید، وسایل دوست‌داشتنی و جالب، اشیاء زینتی و یادگارهای عزیز را بچینم.»

خانه را نورباران کن

الناز نمکی طراح داخلی می‌گوید: «بااینکه نورپردازی تغییراتی چشمگیر در فضا ایجاد می کند امّا اغلب آن را نادیده می‌گیریم. نصب لامپ‌های کم‌نور در جای مناسب و حساب‌شده مستقیماً بر تغییر میزان روشنایی کل فضا تأثیرگذار می گذارد؛ روشنایی گرم و چشم نواز که ایده آل هر فضایی است محصول این شیوه نورپردازی است.» طراح داخلی ناتالیا میار، پیشنهاد می کند از نورپردازی سنتی استفاده نکنیم. او بر این باور است که بهره‌گیری از چراغ کف، گوشه یا لامپ اضافی روی میز به‌جای نوربالای سر، بسیار بهتر و زیباتر است.

برانتا مارک می‌گوید: «اگر در حال نصب چراغ دیواری در اتاقی به رنگ روشن هستید برای تناسب رنگ سیم ها با دیوارها بهتر است آنها را به زنگ سفید انتخای کنید و و اگر اتاقی بارنگ تیره دارید، سیم های سیاه را جایگزین کنید. همیشه با کمی دقت و صرف چند ثانیه زمان بیشتر نتیجه بهتری به دست می آورید.»

روت ماترشد، مدیر بازاریابی شرکت نقاشی و کاغذدیواری گرین، می‌گوید: «می‌توان با نصب چراغ دیواری می توان جلوه کاغذدیواری‌های راه‌ راه و سایه‌روشن را بیشتر کرد. این کار در سالن‌ها یا اتاق‌هایی با سقف بلند بیشتر جواب می دهدچراکه باعث می‌شود بلندی سقف‌ها به چشم بیاید، اتاق را دلپذیر تر جلوه دهد حس لذّت بخشی القا ‌کند که ضریب شادی فرد را بالا می برد.

رنگ و قلمو حریف تاریکی است

تام کوربت، بنیان‌گذار شرکت نوسازی بلک هاوس معتقد است : «اگر دست تان به سقف نمی رسد، کف خانه را تغییر دهید.» او می‌گوید: « زمستانی مرطوب و بارانی رفته بود اما کف‌پوش تیره همچنان آشپزخانۀ ما را تاریک جلوه می‌داد، بنابراین بارنگ خاکستری فرانسوی رنگش کردیم؛ این رنگ فضا را کاملاً باز و وسیع نشان می‌دهد.» (خاکستری فرانسوی رنگی است که ته رنگ سبز آن از خاکستری معمولی بیشتر است و بسته به نور تغییر می‌کند و به رنگ سبز یا خاکستری متمایل می شود.)

پارچه، پرده، پاراوان

پارچه‌ها را تغییر دهید. سوزی دوروهان ویلر، مدیرعامل شرکت TOAST می‌گوید: «بهار که شد، پارچۀ کتانی ساده را جایگزین مخملی ها کنید. من به‌جای پارچه‌های سنگین و حجیم پشمی، از پارچه‌هایی نازک‌تر بهره می‌برم و روانداز و روتختی های سنگین و زمستانی را جمع می کنم و پارچه های نازک را جایگزین آنها می کنم. حتی رویه کوسن‌های مخملی را هم با رویه‌های پنبه‌ای عوض می‌کنم.»

منبع: خوگرنیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *