تغییر دکوراسیون اتاق خواب

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه و دردسر

 

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه و دردسر - وبسایت رابو

اتاق خواب، محیطی خصوصی و مورد توجه برای همه ماست. تغییر دکوراسیون اتاق خواب کم هزینه چیزی است که هیچ کدام از ما دست رد به سینه اش نمی زنیم. در اینجا چند مرحله برای تغییر دادن اتاق خوابتان می توانیم به شما پیشنهاد دهیم که هم ساده هستند و هم کاربردی. لازم نیست همیشه به دنبال هزینه های سرسام آور و وحشتناک برویم یا تمامی وسایل و مبلمان خود را از اول تهیه کنید، بعضی وقت ها با همان چیزهایی که در اختیار داریم، می توانیم تنوع را ایجاد کنیم و لذت ببریم. هر کدام از پیشنهادهای نسبتا آسان که در ادامه می آیند، به تنهایی می توانند اتاق خواب شما را زیر و رو کنند.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه و دردسر - وبسایت رابو

۱.قدم اول تغییر دکوراسیون اتاق خواب کم هزینه: اتاق را سامان دهید

اتاق خواب معمولا فضایی است که هر چیزی را که احساس کنیم شخصی و مهم است در آنجا جای می دهیم. اعم از لباس، لباس آرایشی، زیورآلات، اکسسوری و خیلی چیزهای دیگر. به همین اندازه هم فضایی برای انباشته شدن همه لباس ها و وسایلی است که ممکن است مورد نیاز نباشد. یعنی اگر تمام لباس ها و وسایل خود را برای مرتب کردن، بیرون بریزید، متوجه می شوید که خیلی از آن ها را می توانید نادیده بگیرید و بیرون بیاندازید یا برای مصرف مجدد به دیگران بدهید. پس قدم اول خلوت کردن کشوها، کمدها و در نتیجه اتاق است اما جالب است که اکثرا آخرین فضایی است که به یاد طراحی و تغییرات مجدد آن می افتند و وقت و پل خود را صرف آن می کنند. اتاق خواب شما باید جایی باشد که شما دوست دارید تا برایتان آرامش و حال خوب را به ارمغان بیاورد زیرا این جا همان جایی است که نهایتا شما بعد از یک روز سخت و پر مشغله برای استراحت به آن پناه می برید.

۲. وسایل اتاق خواب را جا به جا کنید

همیشه مجبور نیستید برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب کم هزینه مبلمان جدید بخرید یا همه چیز را نو کنید. بعضی وقت ها فقط کافی است تا وسایل و مبلمان خود را جا به جا کنید. این کار نه تنها هزینه ای ندارد، بلکه وقت و انرژی زیادی هم از شما نمی گیرد.
این کار را با عجله انجام ندهید، وقتی در حال جا به جایی وسایل هستید، اگر وسیله غیر ضروری به چشمتان آمد، سریعا آن را از اتاق خارج و حذف کنید. خلاص شدن از وسایل اضافی نه تنها فضای شما را بازتر می کند بلکه اجازه چیدمان راحت تری را به شما می دهد.
فقط در ابتدا جای تخت خواب خود را مشخص کنید. درست جای گرفتن تخت خواب دراتاق خواب باعث می شود بقیه وسایل را هم راحت تر بتوانید چیدمان کنید. مسلما وسایلی که بزرگ تر و اصلی هستند باید اول در جای خود قرار بگیرند تا جهت مناسب آن ها را بتوانید پیدا کنید اما این یک نقطه قوت است چون شما در نهایت وسایل باقی مانده را به راحتی در اطراف آن ها می توانید، قرار دهید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه و دردسر - وبسایت رابو

۳.رو بالشتی و ملحفه ها را عوض کنید

از آنجایی که تخت خواب نقطه کانونی و اصلی اتاق خواب است، پس تغییر هر چیزی مربوط به آن بی تاثیر نیست. یکی از تغییرات کوچک ولی بسیار موثر تعویض رو بالشتی، ملحافه ها و در نهایت رو تختی است. اما نه هر تغییری!
تغییر دکوراسیون اتاق خواب کم هزینه باید مشهود باشند و البته طراحی فضا را بهتر کنند.
یک رنگ یا طرح کاملا متفاوت از حالت فعلی آن انتخاب کنید یا اگر از تنوع رنگ ها خسته شده اید، سفید را انتخاب کنید. سفید رنگی خنثی است که در تمام فصول سال مورد پسند و استفاده است. یک سبک زمستانی گرم یا بوهوی تابستانی را می توانید با سفید اعما کنید. البته یادتان نرود از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید، حداقل برای یک بار ارزش امتحان کردن را دارند.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه و دردسر - وبسایت رابو

۴.روشنایی را تعییر دهید

نور یک عنصر کلیدی در هر فضا و اتاق خوابی است که نمی توان بی هدف و راحت از کنار آن عبور کرد. جذابیت و آرامش یک اتاق را با مقدار نور آن می توانید تغییر دهید. این کار می تواند به سادگی اضافه کردن یک لامپ یا عوض کردن لوسترها و روشنایی ها باشد. شاید یک لوستر دست ساز را بخواهید جایگزین یک لوستر چوبی یا فلزی کنید یا برعکس یک روشنایی دیواری بخواهید به اتاق خوابتان اضافه کنید. تنوع تنها در جنس لوسترها نیست، بلکه در فرم و شکل آن ها هم دیده می شود. اگر اتاق خوابتان مینیمال یا مدرن است، لوستری ساده تر انتخاب کنید و اگر اتاقی مجلل یا کلاسیک دارید، لوستری زرق و برق دار تر و تو چشم تر را برگزینید.  به هر حال همه این ها به نحوی تغییر به حساب می آیند.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه و دردسر - وبسایت رابو

۵.رنگ کنید

رنگ یک نکته مهم و کم هزینه دیگر برای جلوه های جدید و تغییر دکوراسیون اتاق خواب کم هزینه است. یک دیوار با رنگ آبی کمرنگ یا طوسی روشن گزینه مناسبی برای حس آرامش در اتاق خواب شما است. از رنگ می توان برای زنده کردن یک مبلمان و وسایل قدیمی هم استفاده کرد. البته این رنگ کردن فقط شامل دیوار نمی شود. تخت خواب یا کمد خود را می توانید با کمی حوصله سمباده بکشید و رنگ کنید. رنگ های شاد و روشن بهترین انتخاب هستند. با این روش احساس نو بودن و تازگی در مبلمان خود خواهید کرد. دیوارهای اتاقتان زیاد است؟ یک دیوار را پر رنگ تر و چشمگیرتر رنگ کنید و رنگ دیوارهای مجاور را ملایم تر و آرام تر انتخاب کنید. رنگ را بر اساس وسایل اتاق انتخاب کنید تا هارمونی بیشتری را داشته باشید.
از خواب بیدار شوید، حتما نباید با هزینه های بالا و عجیب غریب تنوع را به وجود بیاورید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه و دردسر - وبسایت رابو

۶.کفپوش ها را عوض کنید

چه کسی دوست ندارد پاهایش را روی یک سطح نرم بگذارد؟
فرش ها را عوض کنید، کفپوش کف را عوض کنید. اگر کف اتاقتان سرامیک است، آن را لمینت یا پارکت کنید یا سرامیک آن را در ابعادی بزرگ تر یا طرح و رنگی دیگر تغییر دهید. دوست ندارید کفپوش ها را عوض کنید، خوب فرش را تغییر دهید. گلیم نرم و دستبافتی را جایگزین کنید یا یک قالیچه نرم با رنگی متفاوت بیاندازید. به هر حال تنوع فرش ها هم کم نیست و اینکه پاهایتان را روی یک سطح نرم بگذارید احساسی خوب و غیر قابل انکار است. اگر فضای باز اتاقتان زیاد نیست سعی نکنید تمام آن را با فرش یا قالیچه های بزرگ بپوشانید، اتاق کوچک تر و دلگیر به نظر می رسد. شاید با یک قالیچه کوچک هم بتوانید رنگ و تغییر را به وجود آورید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه و دردسر - وبسایت رابو

۷.فضاسازی صحیح

همانطور که در ابتدا گفتیم، اتاق خواب باید مکانی آرام باشد. بنابراین فضاهایی را مناسب سازمان دهی وسایل انتخاب کنید. مانند سطل های نگهداری وسایل، سبدهای تو در تو و کمدهای طبقه دار و نظم دهنده. از این وسایل برای جلوگیری از انباشته شدن وسایل متفرقه استفاده کنید. هر چه اطرافتان خلوت تر باشد، اعصاب و روان شما هم راحت تر است. تصور کنید هر چیز را که نیاز دارید، بدانید کجاست. امروزه باکس های متنوعی برای نگهداری وسایل در بازار عرضه می شود که با توجه به نوع نیاز خود می توانید آن ها را تهیه کنید. این نظم دهنده ها نه تنها وسایل شما را نگهداری می کنند بلکه به شما هم کمک می کنند تا وسایل خود را دسته بندی کنید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه و دردسر - وبسایت رابو

۸. برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب کم هزینه، دیوارها را فراموش نکنید

دیوارها را فراموش نکنید!
رنگ کردن دیوارها تنها کاری نیست که می توانید برای دیوارتان انجام دهید!
از تابلوها استفاده کنید، دیوارهایتان را کاغذ دیواری کنید یا نه خودتان آن ها را با دستانتان نقاشی کنید. دبوارها به وفور در تغییرات اتاق خواب شما نقش دارند. یک دیوار را مانند یک گالری نقاشی در نظر بگیرید و نقاشی های مورد علاقه تان را به آن بیاویزید. از عکس هایتان استفاده کنید، یک دیوار را برای خاطرات خود محیا کنید و قاب عکس هایتان را به آن بیاویزید. قاب ها را سیاه و سفید انتخاب کنید یا از رنگ روتختی و فرش اتاق الهام بگیرید. شلف های دیواری را زینت دهنده دیوارهای خالی و بی استفاده کنید و برخی وسایل خود را بر روی آن ها بگذارید. از شلف های مختلف استفاده کنید، طبقه ای، مکعبی و یا مستطیل شکل. کتاب هایتان را روی دیوار قرار دهید یا گلدان هایتان را آویز کنید. همه این ها تنها بخشی از ایده هایی هستند که برای دیوار اتاق خواب خود می توانید داشته باشید.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *