مبل ال باکس دار

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار-وبسایت رابو

 

مبل ال، یکی از راه حل های کاربردی برای خانه های کوچک و بزرگ است که ریشه اش را می شود در قرن هجدهم جستجو کرد. بیشتر تاریخ دانان طراحی و معماری به شما می گویند که مبل ال یا به طور کلی مبل چندتکه و سکشنال (Sectional)، یک اختراع مدرن است اما بعضی منابع هم نشان داده اند که این شکل مبل، در اوابل قرن هفدهم در قصرهای سلطنتی بریتانیا دیده شده و در قرن هجدهم رایج شده است. چه جدید باشد و چه یک مبلمان سلطنتی قدیمی، شکی نیست که مبل ال باکس دار برای خانه های مدرن ما راه حل هایی بی نظیر محسوب می شوند. در این مطلب، چند نکته کاربردی در مورد چیدمان مبل ال باکس دار می خوانیم.

۱. به اندازه اتاق توجه کنید

اولین چیزی که وقت خرید مبل ال باکس دار باید در نظر بگیرید، سایز اتاق است. از آن جایی که مبل های الی که باکس دارند از مبل های عادی بزرگ تر هستند و معمولا ارتفاع بیشتری هم دارند، باید طوری آن ها را بخرید که پذیرایی شما را پر نکنند و جا برای دیگر وسایل هم داشته باشید. مبل های ال باکس دار، برای بیشینه کردن فضای نشیمن در اتاق عالی اند اما نباید طوری قرار بگیرند که تمام فضا به نشیمنگاه تبدیل شود. اگر آنلاین می خرید، ابعاد مبل را اندازه بگیرید و با اتاقتان هماهنگ کنید. همچنین دانستن ابعاد مبل، برای جابجایی آن هم خیلی مهم است. شاید مبل در سالن پذیرایی شما خیلی راحت جا بگیرد اما باید از در خانه هم داخل بیاید!

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار-وبسایت رابو
مبل ال باکس دار برای مرتب ماندن خانه های همیشه شلوغ بهترین گزینه است

۲. ایده آل برای خانه های شلوغ

معمولا خانواده هایی که یک یا چند فرزند کوچک دارند، خودشان را میان تعداد زیادی وسایل و ریخت و پاش فراوان پیدا  می کنند. مبل ال باکس دار علاوه بر این که فضای زیادی را برای بازی و فعالیت امن بچه ها روی سطحی نرم و دنج فراهم می کند، باعث می شود بتوانید وسایلتان را در جعبه های آن بگذارید و خانه را -حداقل برای چند ساعت- منظم نگه دارید. وسایلی مثل بالش و ملحفه، اسباب بازی های بچه ها  و کتاب هایی که جایی برای گذاشتنشان ندارید. اگر خانه تان معمولا شلوغ است و کلافه شده اید، مبل هایتان می توانند فضای ذخیره سازی وسایل را چند برابر کنند پس در خریدن مدل های ال باکس دار درنگ نکنید.

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار-وبسایت رابو
مبل چندتکه U شکل

۳. شکل مبل ال باکس دارتان چیست؟

ما به همه مبل های چندتکه، مبل ال می گوییم. اما مبل های چندتکه باکس دار گاهی غیر از شکل L، می توانند شکل های دیگری هم داشته باشند: مثل U  یا دایره ای. معمولا بزرگ ترین مدل ها، مدل ای دایره ای هستند اما همیشه برای فضای شما ایده آل نیستند. مبل های باکس دار دایره ای برای سالن های پذیرایی خیلی بزرگ خوب هستند چون دیوارها را پر نمی کنند و اغلب باید میان فضا بگذاریدشان. اگر تعداد افراد ساکن در خانه زیاد است، بهتر است شکل U را انتخاب کنید چون هم خودش یک ست کامل است (هفت یا هشت نفر می توانند رویش بنشینند) و هم فضا را خیلی راحت پر می‌کند.

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار-وبسایت رابو
تغییراتی کوچک برای هماهنگی مبل ال باکس دار با فضا لازم است

۴. دستی به سر و روی اتاق بکشید

اگر به تازگی یک مبل ال باکس دار وارد فضای سالنتان کرده اید، احتمالا متوجه شده اید که فضا تغییرات زیادی را تجربه کرده است. بد نیست که برای هماهنگی بیشتر فضا با مبل ال، دیوارها را با یک رنگ جدید نقاشی یا کاغذ دیواری را عوض کنید. تابلوهای عکس و نقاشی جدید به دیوار بزنید و روی دسته های مبل ال باکس دار خودتان اکسسوری هایی مثل آباژور، مجسمه های کوچک یا باکس کتاب و مجله بگذارید.

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار-وبسایت رابو
شیوه ای از چیدمان مبل ال باکس دار می تواند به تقسیم فضا کمک کند

۵. با مبل ال باکس دار فضاها را جدا کنید

یکی از کاربردهای مبل های بزرگ (از جمله ال باکس دار) تفکیک فضاها در یک پذیرایی بزرگ است. اگر می خواهید سالن پذیرایی خودتان را به دو بخش تقسیم کنید (مثلا یک فضای مهمانی و یک کتابخانه) کافی است مبل ال را رو به فضای نشیمن و پشت به فضای ثانویه قرار بدهید. این طوری بدون استفاده از دیوایدر یا دیوار کاذب، یک اتاق رسما به دو اتاق تبدیل می شود.

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار-وبسایت رابو
چیدمان مبل ال باکس دار با چند صندلی و مبل تک دیگر فضا را خودمانی می کند

۶. مبل ال باکس دار را تنها نگذارید

چه کسی گفته که خرید یک مبل ال باکس دار به معنای توقف در خرید صندلی ها و مبل هایی است که دوستشان داریم؟ اگر فضای پذیرایی تان این اجازه را می دهد، در کنار مبل ال خودتان یکی دو صندلی تک (که بهتر است طرح دار باشند) یا حتی یک ست راحتی قرار بدهید. با این روش فضای نشیمن خانه تان بزرگتر از همیشه می شود.

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار-وبسایت رابو
مبل ال باکس دار اتفاقا مناسب فضاهای کوچک است

۷. مبل ال باکس دار برای چه فضایی بهتر است؟

شاید فکر کنید که به دلیل سایز بزرگ، فقط می شود در سالن های پذیرایی خیلی وسیع و خانه های بالای صد متر چیدمان مبل ال باکس دار را انجام داد. درست است که یک مبل ال معمولا از یک مبل عادی بیشتر جا می گیرد، اما در سایزهای مختلفی ساخته می شود و بعضی از مدل هایش را می شود در سالن های خیلی کوچک هم جا داد. کافی است کمی بیشتر برای جستجویتان وقت بگذارید و سایز مبل الی را پیدا کنید که مناسب خانه شماست.

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار-وبسایت رابو
با تغییر رویه تشک می توان ظاهر مبل را به طور کامل تغییر داد

۸. از مبل ال باکس دار خلاقانه استفاده کنید

بعضی از مدل های مبل ال، باکس های مستقل دارند و می شود با جدا و جایگزین کردن تشک و کوسن ها، ظاهر مبل را به کلی عوض کرد. بنابراین اگر بعد از مدتی از ظاهر مبلتان خسته شدید لازم نیست آن را از خانه بیرون ببرید و یک مبل جدید بخرید. می توانید تشک جدید رویش بیاندازید یا با برداشتن تشک ها و گذاشتن چند لایه پتو و کوسن، به یک تخت خواب- مبل تبدیلش کنید که جان می دهد برای استراحت و تماشای فیلم.

جدیدترین ترفندها و ایده های چیدمان مبل ال باکس دار-وبسایت رابو
نشیمن برخی انواع مبل ال به طور کامل قابل تقسیم شدن به چند مبل تک نفره هستند

۹. با فرم مبل خودتان بازی کنید

بسیاری از مبل های ال، قابل جدا شدن و جابجایی هستند، به این صورت که می توانید یک مبل ال بزرگ را به چندین مبل کوچک یک نفره تبدیل کنید. چیدمان مبل ال باکس دار به این صورت، می تواند با تنها یک نصف روز  جابجایی، دکوراسیون خانه شما را به کل عوض کند. چند وقت یک بار اجزای مبل را باز کنید و به شکل متفاوتی بچینید، حتی می توانید مکان تلویزیون و کتابخانه و لوازم تزیینی سالن پذیرایی را هم با توجه به این جابجایی عوض کنید.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *