مبل شزلون

درباره مبل شزلون و سبک های آن

درباره مبل شزلون و سبک های آن - وبسایت آستیاژ

وقتی صحبت از مبلمان می شود، فرانسه تاریخچه بسیار برجسته ای دارد. دنیا فرانسه را با هنر و عاشقانه هایش می شناسد و بازتاب هر دو را می توان در مبلمان کلاسیک فرانسوی مشاهده کرد. وقتی صحبت از مبلمان کلاسیک فرانسوی می شود، یک قطعه که از اهمیت بالایی برخوردار است، مبل شزلون است. این یک مبلمان خارق العاده است که توسط فرانسه طراحی شده است و هیچ جایگزینی ندارد.

سبک های گوناگون مبل شزلون

مبل های شزلون در طیف گسترده ای از سبک ها مانند صندلی و مبل موجود هستند، که نشان دهنده دوره های مختلف محبوبیت آنها است. یک نوع کلاسیک که به دوره باستانی مصر برمی گردد ممکن است چوبی باشد و دارای پایه های پیچ خورده و کنده کاری شده است که می توان بالش ها را روی آن قرار داد، و اینها به ویژه در اتاق های باز و روشن و به خصوص هنرکده ها یا برای استفاده های گاه به گاه در فضای باز بسیار عالی هستند. به همین ترتیب، یک سبک سنتی ویکتوریایی ممکن است بسیار سنگین تر باشد و دارای دکمه های منگوله ای و روکش های مخملی است.

یک سبک معمولی در قرون وسطی، داشتن یک مبل شزلون بدون دسته و یک صندلی منحنی است که برای حمایت از زانوها و کمر، از وسط بلند می شود. اینها اغلب چوبی یا آلومینیومی هستند و با چرم غنی روکش می شوند.

البته، مبل های شزلون مدرن تقریباً با هر پارچه ای می توانند روکش شوند و اغلب سبک مربع  و مدرن، دارای پشتی و دسته، و بالشتک های روکش دار راحت هستند.

مبل شزلون به عنوان بخشی از یک ست مبل

درباره مبل شزلون و سبک های آن - وبسایت رابو

یک سبک محبوب برای مبل های مدرن این است که یک مبل شزلون را در انتهای یک سمت از مبل قرار دهید، یک مبل دو نفره یا سه نفره سبکی عادی است و سپس یک صندلی کشیده در کنار آن قرار بگیرد. این یک سبک فوق العاده متنوعی است و مزایای یک مبل استاندارد را به همراه راحتی یک مبل شزلون برای زمانی که در حال آرامش هستید یا در حال تماشای فیلم هستید، فراهم می کند. مبل شزلون یک مبل کناری را تشکیل می دهد، فضای اضافی برای نشستن و یک احساس راحتی و صمیمی هنگامی که چندین نفر کنار هم نشسته اند را ایجاد می کند.

این سبک حتی به شما امکان می دهد یک مبل تختخوابشو شزلون داشته باشید به همراه بخشی از مبل که به داخل تخت تا می شود، در حالی که یک سمت آن به عنوان یک مبل شزلون باقی می ماند. غالباً در این سبک، قسمت مبل شزلون محفظه ای برای نگهداری از رختخواب و بالش را در خود جای می دهد و یک تختخواب مهمان کاملاً مستقلی می سازد.

تجهیزات جانبی

درباره مبل شزلون و سبک های آن - وبسایت رابو

مبل های شزلون کلاسیک جهان باستان همیشه با بالش، پتو و سایر لوازم گرم و راحت پوشانده می شدند. مبل شزلون را می توان با این نوع مبلمان نرم واقعاً بهتر ساخت، خصوصاً اینکه اغلب برای خواندن یا چرت زدن استفاده می شود و به فرد این امکان را می دهد که کاملاً راحت باشد. همچنین یک چراغ مطالعه خوب، افزودنی مناسبی برای یک مبل شزلون است، به ویژه چراغی که از بالای سر مبل آویزان باشد و آن را به مکانی دنج و مستقل برای خواندن و استراحت تبدیل کند.

هر سبکی را که انتخاب می نمایید، و به هر شکلی که آن را مجهز می کنید، یک مبل شزلون یا مبلی با یک سمت شزلون دار، هر دو بخشی کاربردی و شیک از یک مبلمان محسوب می شوند که بسیار متنوع و انعطاف پذیر است، و به طور حتم از آن استفاده خوبی خواهید نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *