دکوراسیون اتاق خواب 

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای جدید 2020!

در هر فضای یک خانه، بدون شک اتاق خواب شخصی‌ ترین مکان برای شما است. به همین جهت دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب بسیار مهم است. یکی از جذاب ‌ترین و پرطرف ‌دارترین دکوراسیون ‌های معروف سال 2020 ، دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ‌ای است.

این چیدمان به شما کمک می ‌کند تا یک فضای دلنشین و پر از آرامش را در اتاق خواب خود ایجاد کنید و از آن لذت ببرید. اتاق خواب دقیقاً همان جایی است که شما در آن شارژ می ‌شوید، روز و شب خود را در آن می ‌گذرانید، مطالعه می ‌کنید و… بنابراین داشتن یک پالت رنگی و اثاثیه مناسب در کنار دکوراسیون جذاب برای هر اتاق خوابی واجب است.

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ‌ای

اولین و مهم‌ ترین مرحله در دکوراسیون یک اتاق، انتخاب تخت خواب مناسب است. زیرا باعث ایجاد روح زندگی در اتاق خواب می‌شود. از ویژگی های خوب تخت خواب‌ های جدید و مدرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ذخیره سازی: کسانی که می‌خواهند تخت خوابشان چند منظوره باشد تا بتواند وسایل اضافی را درون آن قرار دهند، باید یک تخت خواب با انبار تهیه کنند. تخت خواب با انبار به معنی داشتن یک مکان خالی در زیر تخت برای جا دادن وسایل مورد نظر شما است.
  • سبک: برای داشتن ظاهری مجلل، می‌توانید تخت خواب‌های روکش‌دار و برای داشتن ظاهری برازنده و ظریف می ‌توانید تخت خواب ‌های پوستری را انتخاب کنید. تخت خواب ساده و معمولی نیز می ‌تواند به اتاق شما راه پیدا کند تا در کنار سادگی، یک تخت با طراحی زیبا در اتاق خود داشته باشید.
  • اندازه: بسته به فضای اتاق خود اندازه تخت را تعیین کنید. ممکن است یک تخت یک نفره، دو نفره، دو طبقه یا تخت ‌هایی با ابعاد پادشاهی و ملکه باشد. این بستگی به ‌اندازه و سبک اتاق شما دارد.
  • میز کنار تخت: باید در انتخاب میز کنار تخت دقت شود که در غیر این صورت ظاهر کلی اتاق را خراب می‌ شود. معمولاً در سرویس ‌های خواب میز کنار تخت وجود دارد. ولی در صورتی ‌که قصد دارید میز را جداگانه خریداری کنید، حتماً به طرح و متریال استفاده شده در آن دقت کنید تا با سرویس خواب شما تناسب داشته باشد.
  • کمد لباس: طراحی زیبا کمد لباس به اتاق خواب جذابیت می‌ بخشد. کمد لباس در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه‌ ای بسیار مهم است. شما می ‌توانید کمد لباس را با 1 درب، 2 درب، 3 درب یا درب کشویی که امروزه بسیار مورد توجه واقع شده است، انتخاب کنید.
  • میز آرایش: میز آرایش با آینه بلند همان چیزی است که در هر اتاقی لازم است تا هر فرد بتواند دید کاملی از خود داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای جدید 2020! - وبسایت مبلمان رابو

اگر تصمیم به خرید تختخواب دونفره جدید داشته باشید، باید پیش از هر چیزی سبک و تیپ مورد نظر خود را انتخاب کنید. در میان مدل‌ های جدید تختخواب‌ های دو نفره 1400، با سبک ‌های مختلفی از تختخواب ‌های لوکس و لاکچری، تختخواب ‌های اسپرت، گران ‌قیمت و ارزان ‌قیمت روبرو هستیم. در مقاله “ انواع تختخواب دونفره ” نکاتی را در مورد این نوع تخت خواب گفتیم که حتما باید بدانید

چگونه یک اتاق خواب منحصر به فرد داشته باشیم؟

یک اتاق خواب باید مکان تفریح شخصی باشد. یک مکان مقدس که بیانگر رنگ‌ ها، احساسات و مجموعه‌ های مورد علاقه شما است. قوانین اصلی را که باید هنگام تزئین اتاق‌ خواب به یاد داشته باشید، یاد بگیرید تا بتوانید یک اتاق‌خواب با دکوراسیونی منحصر به فرد داشته باشید‌.

رنگ ظریف را انتخاب کنید

به ‌جای رنگ‌ های اصلی پررنگ، سایه‌ های آرامش بخش و یک پالت آرام از رنگ ‌های تک رنگ را انتخاب کنید.

تئوری رنگ را به‌ خاطر بسپارید: رنگ‌های ملایم آبی، اسطو خودوس یا سبز آرام، رنگ ‌های ملایم تلقی می‌ شوند. رنگ ‌های غنی از رنگ‌ های خاص به تنظیم روحیه دنج و راحتی کمک می‌ کنند. این رنگ ‌ها ممکن است شامل قهوه ‌ای ‌های خوش ‌رنگ یا رنگ انار عمیق باشد. از رنگ‌ های دلخواه خود در اتاق خواب از نسخه‌ های قوی استفاده کنید.

سعی کنید از رنگ‌ هایی که به شما حس خوب القا می ‌کند در نقاشی استفاده کنید. امروزه در دکوراسیون اتاق خواب‌ های ترکیه ‌ای بیشتر از رنگ ‌های سفید و ملایم استفاده می ‌شود تا علاوه بر حس آرامش و پاکی که به اتاق می ‌دهد، یک حس مینیمالیست به اتاق القا کند.

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای جدید 2020! - وبسایت مبلمان رابو

از سقف غافل نشوید

سقف، پنجمین دیوار در یک اتاق است. وقتی در رختخواب دراز می ‌کشید، آیا یک سطح صاف و خالی از رنگ مشاهده می ‌کنید؟ یک الگوی ظریف یا رنگ ملایم به سقف اضافه کنید. رنگ سقف را کمی سبک‌ تر و ملایم ‌تر از رنگ دیوار انتخاب کنید. این کار کمک می‌ کند تا سقف بصری پایین بیاید و به شما احساس راحتی و صمیمیت بدهد.

از راه‌ حل‌ های دیگر می ‌توان به استفاده از کاغذ دیواری سقف، افزودن عناصر معماری به صورت تیر، قالب یا استفاده از یک رنگ تزئینی اشاره کرد. برای سقف اتاق خواب ‌های لوکس می ‌توان از یک سایبان یا والان تخت در مدل‌ های منحنی، پلیسه، رولی، پله‌ای، حلقه‌ای، بالنی، بندری، جمع شده با قلاب و… استفاده کرد. والان تخت با روشی که از سقف آویزان می‌شود می ‌تواند ضمن ایجاد بافت، طرح و رنگ به سقف، احساسات و گرمای شما را در بر بگیرد. همچنین می ‌توانید یک لوستر با آویزهای کریستالی به سقف اضافه کنید که باعث ایجاد رنگ، الگو و بافت به “دیوار پنجم” بالای سر شما شود.

اتاق خواب را ساده نگه دارید

یک اتاق خواب فارغ از اینکه دارای سبک تزئینی خاصی است، باید دنج و ساده، پیشرفته و زیبا به نظر برسد. در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای برای سهولت در حرکت، حداقل سه فوت بین تخت و دیوارهای کناری یا مبلمان بزرگ و حداقل دو فوت بین تخت و مبلمان، مانند میز و کمد، جا بگذارید. اگر برای رفتن از سمت کمد به دستشویی مجبورید دور تخت راه بروید، باید به این فکر کنید که چگونه می ‌توانید تخت را حرکت دهید و راه راحت ‌تری برای خود باز کنید.

اتاق خواب خود را فقط با وسایل مورد نیاز خود تجهیز کنید. یک تخت، یک یا دو میز کنار تخت، کمد و صندلی از ملزومات آن هستند. اگر جا داشتید و مایل بودید، می‌توانید از یک مبل یک نفره، دو نفره یا سه نفره برای ایجاد یک کنج خلوت استفاده کنید. اما وجود هر چیز دیگری در اتاق خواب بی ‌نظمی است. لوازم جانبی اتاق خواب باید حداقل باشد. یک اثر هنری زیبا انتخاب کنید، چند عکس خانوادگی قاب کنید، گل و شمع به آن اضافه کنید و آن‌ها را در اتاق بگذارید.

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای جدید 2020! - وبسایت مبلمان رابو

قبل از خرید هرکدام از لوازم اتاق خواب، ابتدا اندازه و ابعاد اتاق مورد نظر را پیدا کرده، سپس با توجه به میزان فضای خالی اتاق اقدام به خرید لوازم کنید تا با خرید درست و به اندازه یک فضای پر از آرامش و حس خوب برای خود به ارمغان بیاورید.

مبلمان مناسب را انتخاب کنید

هنگامی‌که تصمیم به خرید مبلمان اتاق خواب گرفتید، با شناخت کامل از فضا و یک نقشه سنجیده شده از فضایی که در اختیار دارید شروع کنید. مبلمان باید متناسب با اتاقی باشد که در آن زندگی می‌ کنید و این خصوصاً در مورد مبلمان اتاق خواب صادق است. یک تخت و کمد سنگین و بزرگ را برای یک اتاق خواب کوچک انتخاب نکنید. اگر اتاق خواب شما بزرگ است، مبلمان متناسب با آن را انتخاب کنید.

یک صندلی اضافه کنید یا یک تکه از مبلمان را در انتهای تخت قرار دهید . مبلمان و لوازمی که خیلی کوچک هستند در یک اتاق بزرگ گم شده به نظر می ‌رسند. پس قبل از خرید ابتدا ابعاد و فضای اتاق خود را بررسی کنید.

فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشید

برای افزودن به احساس آرامش اتاق خواب، وسایل را دور از چشم خود نگهداری کنید. این گونه اتاق آرام ‌تر و جادارتر به نظر می ‌رسد.

  • یک میز جادار با کشوها یا درهایی انتخاب کنید که پشت آن می ‌توانید کتاب، لوسیون، لیوان‌های خود و… را در دسترس اما دور از چشم پنهان کنید.
  • برای نگهداری ملحفه، پتو و بالش اضافی از یک جعبه یا نیمکت نگهداری در پای تخت استفاده کنید. منظور از نیمکت، نشیمنگاه‌ هایی مانند جعبه است که با برداشتن سطح آن می ‌توانید لوازم را درون آن جای دهید.
  • برای کتاب ‌ها و لوازم جانبی که بسیار مورد استفاده هستند و می ‌خواهید به راحتی قابل دسترسی باشند، از یک شلف، قفسه ‌های داخلی یا صفحه ‌های کشویی استفاده کنید.
  • سعی کنید جعبه ‌هایی را که در زیر تخت قرار می‌ دهید، با دامن روتختی تخت زیبا پنهان کنید تا نمای اتاق شما را دچار مشکل نکند.

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای جدید 2020! - وبسایت مبلمان رابو

یک گوشه خصوصی اضافه کنید

در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ‌ای بسیار دیده شده است که در انتهای تخت خود یا در گوشه ‌ای از اتاق، یک فضای صمیمی و دلنشین را برای نشستن و خواندن برای خود ایجاد می ‌کنند. با ایجاد یک مکان آرام برای نشستن و خواندن یک هدیه ویژه به خود دهید.

پیشنهاد می‌ شود اگر اتاق شما دارای پنجره است، زیر پنجره اتاق خواب خود یک صندلی یا مبل بگذارید و از منظره و نور طبیعی در هنگام مطالعه و استراحت لذت ببرید.

در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای استفاده از رنگ ‌های شاد در لوازم اتاق و کف ‌پوش ‌ها بسیار مهم است. معمولاً رنگ سفید را به عنوان رنگ غالب انتخاب کرده و سایر رنگ ‌ها را با توجه‌ به علاقه و روحیات خود به اتاق تزریق کنید.

از ملحفه و روتختی‌ های زیبا استفاده کنید

اتاق خواب خود را با روتختی‌های زیبا و لوکس تزئین کنید. هیچ چیز مانند ملحفه‌های زیبا و روتختی‌های تمیز به فضای اتاق شما جان نمی‌دهد. در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه‌ ای، روتختی تمیز و نرم بسیار حائز اهمیت است. ملافه‌هایی که کمتر از 100 درصد پنبه، یا پارچه با تعداد نخ‌های بالای 350 یا بیشتر، نیست، خریداری نکنید. برای سایبان و والان تخت خود از پارچه‌های ابریشمی و بافت‌دار استفاده کنید، تا در هنگام خواب وجود شما از احساسات خوب غنی شود. پنجره را با پرده‌ هایی خاص بپوشانید

دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای جدید 2020! - وبسایت مبلمان رابو

در دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ‌ای پنجره نقش مهمی را ایفا می‌ کند. یک پنجره دریچه بین دنیای درون و بیرون شما است. در روز، نیاز به نور به شدت احساس می‌ شود. از پرده‌ های نرم و لطیف استفاده کنید تا به ‌راحتی نور از آن‌ ها عبور کند. بر روی آن‌ ها از پرده‌ هایی استفاده کنید تا در هنگام شب برای حفظ حریم خصوصی، یک فیلتر مناسب برای جلوگیری از دیده شدن باشند.

اتاق ‌خواب در هر سنی که باشیم پناهگاهی امن برای آرامش ماست. هرچه فضا کمتر می ‌شود اهمیت دکوراسیون اتاق خواب کوچک نیز افزایش پیدا می ‌کند؛ زیرا در اتاق ‌خواب بزرگ بیشتر سلیقه شما حکم ‌فرماست اما در اتاق ‌های کوچک تنها سلیقه ملاک نیست و باید اصولی رعایت شود. در مقاله ” بهترین دکوراسیون اتاق خواب کوچک” به نکاتی در مورد اتاق خواب های کوچک پرداختیم که اگر اتاق خواب کوچکی دارید باید حتما این نکات را بدانید

چندین گزینه روشنایی را در آن بگنجانید

در اتاق خواب، خوب است که نور خود را در سراسر اتاق پخش کنید تا نور کل اتاق را روشن کند. شما می‌توانید در دکوراسیون اتاق خود از لامپ‌ های کوچک برای ایجاد نور در هنگام مطالعه یا سایر فعالیت ‌ها استفاده کنید. برای تمرکز در هنگام مطالعه، از چراغ مطالعه با بازوی متحرک در جایی که به آن نیاز دارید، استفاده کنید. هر چراغ باید با دیمر قابل تنظیم باشد. برای هر چراغ اتاق خود یک کلید خاموش و روشن جداگانه نصب کنید تا بتوانید در هنگام نیاز فقط ناحیه مورد نظر را روشن یا خاموش کنید.

اجازه دهید اتاق خواب شما یک مکان پر از آرامش باشد

سعی کنید در هنگام استراحت یک برنامه و نظم مشخص داشته باشید و تلفن همراه، کامپیوتر، تلویزیون، یا هر دستگاه دیگری را از اتاق خواب خود دور کنید.

یک مکان پر از آرامش برای استراحت و تجدید قوا ایجاد کنید.

اتاق خواب یک قسمت مهم از هر خانه‌ای است که باید به چیدمان و دکوراسیون آن دقت کرد. دکوراسیون اتاق خواب ترکیه‌ای از معروف‌ترین دکوراسیون‌های

منبع : ویترا 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *