دکوراسیون با طعم هندوستان

دکوراسیون با طعم هندوستان

 

دکوراسیون با طعم هندوستان

 

سفر کردن به کشور های مختلف دنیا باعث میشه تا ما با انواع مختلف نظرات و عقاید آشنا بشیم، یکی از چیزهایی که همیشه در سفر نظر هرکسی را به خودش جلب می کند همین چیدمان ها و دکوراسیونهای مختلف در هر کشور است. گاهی بعد از سفر دلمان می‌خواهد یک تغییر اساسی در چیدمان منزلمان بدهیم که باعث می شود حس بودن در آن کشور را به خانه مان بیاوریم و هر مهمانی که به خانه ی ما بیاید گویا به کشور دیگری سفر کرده است. اگر علاقه به این کار دارید با ما همراه شوید تا باهم به کشور زیبا و پر از رنگ هندوستان سفر کنیم.

در دکوراسیون هندی همیشه رنگ های شاد جلب توجه می‌کنند. شما می‌توانید مانند یک بوم نقاشی به پذیرایی خود نگاه کنید و در هر گوشه ی آن از یک رنگ شاد و جذاب استفاده کنید. فقط توجه کنید که استفاده ی بیش از حد از رنگ ها باعث بی نظمی می‌شود. شما می‌توانید طبیعت مثل زرد اکر، قهوه ای پر رنگ یا پرتقالی تیره برای دیوار ها و از رنگهای زرد و صورتی با طیف درخشان و رنگهای آبی و سبز برای صندلی ها و کوسن ها استفاده کنید. همچنین می توانید با انتخاب یک رنگ خنثی برای بیس و استفاده از رنگهای جیغ برای وسایل رنگ بازی کنید.

یکی از مهمترین و هیجان انگیزترین بخش های دکوراسیون هندی استفاده از مبلمان چوبی دستساز است که پایه های منحنی دارند و به زیبایی تراشیده شده اند. در کنار این ها استفاده از تزئینات عاجی فراموش نشود.وسایل زیادی با سبک هندی وجود دارند مثل قفسه های چوبی، پاف، قفس پرندگان و… که با استفاده از آنها میتوانید فضا را هندی تر کنید.

در اغلب دکوراسیونهای هندی کابینت های سنتی ترکیبات زیبا و هوشمندانه ای هستند. این کابینت ها با رنگ های روشن و تزئینات عاج و آیینه و سنگ و فلز هر جای جای خانه کاربرد دارند و با استفاده از آنها حس و هوای خانه تغییر بزرگی می‌کند.یکی دیگر از ریزکاری های دکوراسیون هندی استفاده از دستسازه ها است. بخاطر خلاقیت و علاقه ای که هندی ها به این زمینه دارند دستسازه های زیادی وجود دارند که هر کسی با توجه به سلیقه ی خود از آنها استفاده می کند. نمونه ای از این کابینت ها را در تصویر پایین می بینید .

 

دکوراسیون با طعم هندوستان

گلدانهای سفالی، مجسمه های چرمی، ظروف و جعبه های دکوراتیو با چوب صندل،فلز و سنگ مرمر درکنار ظرف ها و چراغهایی از جنس برنج محبوب ترین این دستسازه ها هستند. یکی از تولیدکنندگان بزرگ پارچه در جهان هند است و در دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از پارچه های پر طرح و نقش در پرده های دکوراتیو، پرده ی تخت وکاناپه ی نشیمن حس شاد بودن را به خانه می آورد. پارچه های ابریشم بخاطر ظرافت و گران بها تر بودن در وسایل تزئینی و کوسن ها استفاده می شود. در آخرهم پارچه های ساده تر برای پاف و زیر پایی هستند.

با توجه به نقاشی های طلاکاری شده ” تنجور” تا جزئیات موجود در مینیاتورهای راجستانی می توان هند را یکی از متنوع ترین کشورها از لحاظ هنر در نظر گرفت.
با استفاده از تابلوهای بزرگ می توانید هسته مرکزی دکوراسیون را ایجاد کنید، اما اگر شما تابلوهای هنری سایز کوچک دارید می توانید با کنار هم قرار دادن آنها یک دیوار گالری بسازید.فراموش نکنید که سبک هندی بدون حضور مجسمه ها ناقص است. در حالیکه معمول ترین آنها بتها و نمادهای مذهبی مثل بودا و گانش هستند، مجسمه های فیل، شتر و لاک پشت هم پرطرفدار هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *