آفریقا یا مراکش

دکوراسیون به سبک آفریقا یا مراکش؟

طرحی چشمگیر به همراهی رنگ های قوی با طیف خاکی که هویتی آفریقایی دارند و تداعی کننده ی سبک آفریقایی هستند و زمانی که کنار هم قرار میگیرند چیدمانی جذاب را خلق میکنند.چیدمانی با ترکیب رنگ های مشکی کرم و ظروف چینی و سفالی را به وجود می آورد.میزمان را با استفاده از گلدان های سفالی ساده طیف های آجری پارچه های آجری حلقه های چوبی یا هر نوع دیگری برای دستمال میتوان استفاده کرد. بیشتر اوقات وقتی که صحبت از طراحی داخلی و دیزاین می شود ما یاد هنزمندان و طراحان داخلی پاریس می افتیم ولی سبک های زیاد دیگری وجود دارد که بسیار زیبا و منحصر به فرد است. یکی از سبک های طراحی داخلی و معماری، سبک آفریقایی  است که در این مبحث به آن پرداخته می شود. معماری مراکشی به شکوه ،رمانتیک و فانتزی بودن شهرت دارد. کشوری چند ملیتی دارای مردمان عرب ،بربر و مهاجران اروپایی و آفریقایی. طراحی داخلی اش از این چند ملیتی بودن و فرهنگ و تاریخچه ی غنی سرچشمه میگیرد. حکاکی های پیچیده ، ورودی های طاقدار و استفاده از پارچه های رنگارنگ از مشخصه های این استایل است. البته در جهان هم سبک مراکشی بسیار معروف است و طرفدار دارد.

دکوراسیون به سبک آفریقا یا مراکش؟

معماری و طراحی داخلی مراکشی نشان دهنده ی تاریخ بسیار متنوع این کشور از طریق جزییات، بافت و هندسه است. این سبک با تأثیر از فرهنگ ها و مذهب های متعدد، می تواند هم در خانه های سنتی و هم در خانه های مدرن به زیبایی بدرخشد. این سبک غنی، لوکس و تا حدودی ناآشنا دارای رنگ ها و اشکال برجسته ای می باشد که مورد علاقه ی بسیاری از طراحان داخلی است. معماری و طراحی داخلی سبک مراکشی ، با بهره گیری از جزییات منحصر به فرد، طرح های هندسی و بافت های متنوع، فرهنگ و تاریخ این کشور را بیان می کند. سبک مراکشی پر از رنگ های زنده و طرح های پر انرژی است و این امر باعث شده همواره مورد علاقه طراحان و معماران داخلی باشد. با استفاده از این سبک در دکوراسیون خانه هایی با طراحی مدرن و سنتی، فضایی لوکس، شیک و در عین حال غنی از فرهنگ و طراحی خواهید داشت. معماری سنتی مراکش، قرن ها پیش زیر سایه فرهنگ و مذهب به وجود آمده است. قوس ها و طاق های اسلامی که در طراحی بناهای مراکشی استفاده می شده است، یکی از عناصر اصلی معماری مراکشی است. با بهره گیری از این فرم ها در طراحی عناصر معماری داخلی، اصول طراحی سبک مراکشی را به دکوراسیون خانه اضافه کنید. می توانید از این فرم ها در طراحی کتابخانه، کمد ها و سایر مبلمان منزل استفاده کنید.

دکوراسیون به سبک آفریقا یا مراکش؟
دکوراسیون به سبک آفریقا یا مراکش؟

این سبک بسیار جذاب و شور انگیز و منحصر به فرد است. رنگ های مورد استفاده در این سبک آبی فیروزه ای کبود، سبز و سفید هستند. عناصر اصلی در این سبک فرش ها کاشی های زیبا به رنگ فیروزه ای، ظروف سنگی، فانوس و آثار فلزی هستند نوع کف پوش، سفالی به رنگ قرمز است در سکوی های بیرون زده از دیوار جلوه ای خاص به فضا می بخشد. مبلمان در این سبک از چوب های منبت کاری شده و مشبک هستند. سایبان های نصب شده بر روی سکو ها و تخت ها یکی دیگر از عناصر زیبا در این سبک است. استفاده از کاشی در این سبک بسیار متداول است. با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاریخ پرحادثه ی مراکش می توان سایه ی سنگین سبک عربی را به راحتی در سبک مراکشی احساس کرد.محله های تاریخی و قصر های تاریخی مثالی بارز از این وارد هستند. خانه ای مراکشی سازه ای چند وجهی با نمای گچی سفید است که معمولا دیواره ها ی داخلی را به رنگ ها بژ ، صورتی و سفید تزئین می کنند. از نشانه ها بارز این سبک می توان به سقف بلند ، پنجر های باریک مجاور یکدیگر،پله های بدون نرده،حمام و سرویس بهداشتی با سقف گنبدی،کاشی کاری های بزرگ،تزئینات با جوب های مشبک و طرح های هندسی اشاره کرد. استفاده از رنگ های مختلف و زیاد ، از اثاثیه گرفته تا تابلو ها و پارچه ها، همه از ویژگی های دیزاین مراکشی هستند. هر خانه ای با در یا ورودی های نوک تیز را میتوان گفت که حداقل کمی از سبک مراکشی ایده گرفته است. یکی از رسوم جالب مهمان پذیری به سبک مراکشی، نشستن بر روی کوسن های کوچک و قرارگیری در پشت میز های کوتاه بدون پایه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *