دکوراسیون داخلی منزل کوچک و نکات مهم آن – بخش دوم

دکوراسیون داخلی منزل کوچک و نکات مهم آن – بخش دوم

دکوراسیون داخلی منزل کوچک و نکات مهم آن

دکوراسیون داخلی منزل کوچک و نکات مهم آن - بخش دوم

استفاده از فرش مناسب

چه فرش، قالیچه و گلیم و یا هرچیز دیگری که استفاده می‌کنید.، مهم نیست. تنها اندازه ی آن مهم است. یک فرش کوچک باعث می‌شود اتاق به همان اندازه کوچک احساس شود. برای دکوراسیون خانه های کوچک انتخاب یک قالیچه با سایز بزرگ که دارای رنگ متناسب با مبل باشد انتخاب صحیح تری برای دکوراسیون است.

به این نکته توجه کنید که بزرگی قالیچه و یا فرش نباید زیاد و بیش از حد باشد و باید سایز قالیچه خود را به گونه ای انتخاب کنید که کمی از مبلمان روی فرش یا قالیچه قرار بگیرد و همچنین پشت کاناپه در قسمت عقب از لبه‌های قالیچه بیرون زده باشد.

 نور طبیعی در دکوراسیون داخلی منزل کوچک

می‌توانید از کوچک‌ترین پنجره خانه نیز برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه کوچک خود استفاده کنید. می‌توانید پرده‌های شفاف‌تری تهیه کنید که نور طبیعی از آن عبور کند و فضای خانه با نور طبیعی خورشید روشن شود یا در طول روز پرده را کنار بزنید و بگذارید کمی پنجره‌ها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک نقش ایفا کنند. سعی کنید اگر امکان تغییر و بازسازی در خانه خود را دارید از پنجره‌های بزرگ تر استفاده کنید و سایز پنجره‌ها را تغییر دهید.

مبلمان مناسب خانه های کوچک

در فضای کوچک نیازی به استفاده از مبلمان و دکوراسیون به اندازه یک ست کامل نیست. سعی کنید در دکوراسیون خانه های کوچک از مبلمان‌های نیم ست استفاده کنید، یا فقط یک دو نفره با یک تک نفره تهیه کنید. یا حتی می‌توانید از مبلمان معمولی و هنری در مقیاس بزرگ استفاده کنید. از مبلمان‌های بزرگتر اما کمتر استفاده کنید. این کار خانه شما را بزرگتر نشان می‌دهد. اما در صورت استفاده از مبلمان بزرگ حواستان باشد باید در خانه از وسایل کمتری استفاده کنید.

 رنگ دیوارها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک

در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از رنگ‌های روشن و شاد از جمله رنگ زرد و سفید، دیزاین داخلی را کمی بزرگتر نشان می‌دهد. دیوارها و کف‌ها را تا جایی که می‌توانید سفید و یا روشن کنید، تا فضای شما روشن تر شود.

آثار هنری بر روی دیوار سفید جلب توجه می‌کند، اما در عین حال کمترین خرابی و هر گونه عیبی از خود را هم نشان نمی‌دهد. به این ترتیب می‌توانید یک مبلمان رنگی را به کانون اتاق دکوراسیون خانه های کوچک تبدیل کنید. طراحان استفاده از کاغذ دیواری را در خانه های کوچک مجاز می‌دانند، به شرط اینکه از الگو‌های ساده در رنگ‌های تک استفاده شوند تا جذابیت و تغییر را ایجاد کنند.

 

استفاده بهینه از فضا

استفاده‌ بهینه از فضا در خانه‌های کوچک یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین مواردی است که باید حتما آن را رعایت کرد. زندگی در خانه‌های کوچک سختی‌هایی برای چیدمان دارد و یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی از آن صحبت می‌شود، استفاده بهینه از فضا است، پس باید در نظر داشته باشید که چیدمان خانه‌های کوچک بسیار چالش برانگیز به شمار می‌رود و اگر به‌صورت اصولی دیزاین نشود، خانه‌ فرد دچار شلختگی و به‌هم‌ ریختگی می‌شود. یک طراحی هوشمندانه و اصولی باعث مدیریت فضا و پرهیز از هرج و مرج می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *