منزل عروس

دکوراسیون منزل عروس

دکوراسیون منزل عروس

عروس و دامادهایی که به‌تازگی خانه و زندگی خود را تشکیل داده‌اند، دکوراسیون خاصی از خانه خود انتظار دارند. این دکوراسیون باید به‌گونه‌ای جذاب باشد و طبق اصول خاصی طراحی گردد. نحوه چیدمان مبلمان و مبلمان انتخاب شده برای فضا از قسمت‌های مهم در طراحی داخلی فضاها است.

سبک

دکوراسیون منزل عروس

دکوراسیون داخلی منزل عروس می‌تواند در سبک‌های مختلفی طراحی و اجرا شود. سبک کلاسیک و مدرن را می‌توان سبک‌های اصلی دانست که این منازل می‌توانند طبق آن‌ها طراحی گردند. در سبک کلاسیک از مبلمان خاص با طراحی‌های مخصوص به خود استفاده می‌شود و تزئینات بیشتری در مبلمان و فضا دیده می‌شود. مبلمان مدرن ساده‌تر بوده و از طرح‌های هندسی در ساخت آن استفاده شده است. بعد از انتخاب هر کدام از این سبک‌ها باید فیلتر منزل عروس هم روی آن اعمال شود زیرا بسیاری از طرح‌های کلاسیک و مدرن هستند که برای فضای منزل عروس مناسب نمی‌باشند. بنابراین باید به موارد دیگری از ملزومات دکوراسیون منزل عروس نیز پرداخت.

رنگ

دکوراسیون منزل عروس

شاید مهم‌ترین عنصر در دکوراسیون منزل عروس را بتوان رنگ دانست. رنگ می‌تواند خط متصل‌کننده‌ای باشد که فضاها را به هم مرتبط می‌سازد. در دکوراسیون منزل عروس از رنگ‌های روشن به‌عنوان رنگ غالب استفاده کنید. رنگ‌های تیره معمولاً برای فضاهای لوکس و رسمی به کار می‌رود و فضای پرنشاط، صمیمانه و عاشقانه را به ارمغان نمی‌آورد. با توجه به نیازهای کاربران فضا باید عناصر مختلف از جمله رنگ را در نظر گرفت. رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌ها برای استفاده در دکوراسیون منزل عروس است. این رنگ می‌تواند مکمل سایر رنگ‌ها باشد و خود به‌تنهایی رنگ کاملی است. رنگ سفید نماد خوشبختی، سعادت و خوشحالی است و استفاده از آن در دکوراسیون منزل عروس کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. از رنگ‌های روشن دیگری مانند آبی روشن، صورتی روشن، کرم روشن، شیری و… نیز می‌توان استفاده کرد. رنگ‌های دیگر می‌تواند به‌عنوان رنگ‌های مکمل در کنار این رنگ‌های زمینه قرار گیرند.

مبلمان

دکوراسیون منزل عروس

مبلمان استفاده شده در دکوراسیون عروس باید طبق نیازها تهیه و مورد استفاده قرار گیرد. از مسائل مهم در انتخاب مبلمان سبک انتخابی و سلیقه افراد است. به‌طور مثال درصورتی‌که سبک کلاسیک برای فضا انتخاب شد می‌توان از تخت خواب‌های مختلفی برای اتاق خواب استفاده کرد، این تخت خواب‌ دو نفره ها شامل نمونه‌های متعددی هستند. برخی از آن‌ها دارای تاج‌های مجلل لمسه‌دوزی شده و برخی دیگر ساده‌تر هستند. انتخاب هر کدام از این مبلمان بسته به تصمیم افراد است. اما نکته اساسی در انتخاب مبلمان را به خاطر داشته باشید که مبلمان منزل عروس باید طبق سبک انتخابی، پالت رنگی انتخاب شده و فضای در دسترس انتخاب شود. علاوه بر این مبلمان انتخاب شده برای فضاهای مختلف باید با هم مرتبط باشند تا بتوان فضایی یکدست و یکپارچه در اختیار داشت.

آشپزخانه

دکوراسیون منزل عروس

همه می‌دانیم که آشپزخانه برای تمام بانوان ایرانی حکم قلب خانه را دارد. بنابراین به این قسمت توجه ویژه‌ای خواهد شد. در آشپزخانه باید به کابینت‌ها، نوع چیدمان عناصر اصلی، صندلی‌ها و در صورت استفاده از میز ناهارخوری در این فضا به میز ناهارخوری توجه کرد. کابینت‌ها از نظر فرمی باید تابع سبک انتخابی و از نظر رنگ تابع پالت رنگی انتخاب شده برای فضا باشد. از متریال مختلفی برای ساخت کابینت‌ها می‌توان استفاده کرد. درصورتی‌که فضایی شیک و رسمی نیاز دارید کابینت‌های چوبی تیره‌رنگ با ایجاد تضاد رنگی گزینه‌های مناسبی هستند. از کابینت‌های ام دی اف با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای داشتن محیطی جذاب می‌توان استفاده کرد. همچنین رنگ‌های مختلف کابینت‌ها می‌تواند شخصیت مستقلی را به فضای آشپزخانه ببخشد.

ناهارخوری

دکوراسیون منزل عروس

ناهارخوری در منزل عروس یا در نزدیکی آشپزخانه یا در نزدیکی نشیمن یا مابین این دو قرار می‌گیرد. بنابراین باید تحت تأثیر فضایی که در آن قرار می‌گیرد، انتخاب شود. درصورتی‌که فضای زیادی در اختیار نداریم می‌توان از ست‌های ناهارخوری مینیمال در فضا استفاده نمود. ست‌های ناهارخوری می‌توانند با کابینت‌های موجود در آشپزخانه یا با مبلمان موجود در نشیمن هماهنگ و ست شود.

نشیمن

دکوراسیون منزل عروس

فضای نشیمن صمیمی و گرم است. شاید در منزل عروس و داماد تنها از یک کاناپه روبروی تلویزیون برای نشیمن استفاده شده باشد. در هر صورت فضای نشیمن باید حس و حال متفاوتی داشته باشد. برای این فضا می‌توان از مبلمان راحتی مختلف با رنگ‌های شادتری استفاده کرد. رنگ‌های قرمز، آبی، سبز، زرد و نارنجی گزینه‌های مناسبی برای این فضا به‌حساب می‌آیند. در فضای نشیمن می‌توان از کتابخانه نیز استفاده کرد. کتابخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه‌ای است که باید شخصیت مستقلی داشته باشد چون روح زندگی و آدمی از همین کتابخانه‌ها اوج می‌گیرد.

پذیرایی

دکوراسیون منزل عروس

در اتاق پذیرایی با توجه به سبک انتخاب شده باید از مبلمان مناسب انتخاب کرد. درصورتی‌که سبک مورد انتخاب کلاسیک است می‌توان از مبلمان کلاسیک که پایه‌های چوبی سفیدرنگ و تاج‌های زیبا دارند در این فضا استفاده کرد. در صورت که افراد سبک مدرن را بیشتر می‌پسندند می‌توان از مبلمان هندسی جذابی برای اتاق پذیرایی بهره برد. میز جلو مبلی را فراموش نکنید. این میز باید با مبلمان انتخاب شده هماهنگ باشد. علاوه بر این از بوفه‌ها و استندها نیز در منزل عروس زیاد استفاده می‌شود.

اتاق خواب

دکوراسیون منزل عروس

سرویس خواب دو نفره نتخاب شده برای اتاق خواب باید به‌گونه‌ای باشد که با سیار فضاهای منزل هماهنگی داشته باشد. از تخت خواب‌های تاج‌دار لمسه‌دوزی شده تا تخت خواب‌های مدرن و زیبا می‌تواند برای فضای اتاق خواب مناسب باشد. سرویس خواب را با توجه به فضای در دسترس انتخاب کنید. در اتاق خواب‌های کوچک بهتر است از سرویس خواب‌هایی استفاده کنید که جای کمتری اشغال می‌کنند یا از آن‌ها به‌عنوان کمد هم بتوان استفاده کرد.

پرده
دکوراسیون منزل عروس

یکی از قسمت‌های مهم در منازل عروس پرده است. این عنصر شاید در ابتدا زیاد با اهمیت به نظر نرسد اما به‌وضوح خود را نشان می‌دهد. رنگ و فرم پرده‌های انتخاب شده تأثیر زیادی در فضای داخلی منزل عروس دارد. رنگ این پرده‌ها باید با سایر اجزا هماهنگی داشته باشد. آستر و پرده اصلی معمولاً رنگ‌های روشن دارد تا هم جلوی دید به داخل منزل گرفته شود و هم جلوی ورود نور به داخل گرفته نشود. والان پرده می‌توان از رنگ‌های تیره‌تر نیز استفاده کرد.

فرش

دکوراسیون منزل عروس

یکی دیگر از عناصر مهم در منازل عروس و داماد ایرانی فرش است. فرش باید در هماهنگی با سایر مبلمان انتخاب شود. از فرش بیشتر در فضای نشیمن و پذیرایی استفاده می‌شود. فرش را باید به‌گونه‌ای استفاده کرد که پایه‌های مبل روی آن قرار نگیرد و در عین حال افراد هنگام نشستن روی مبل روی آن قدم بگذارند. فرش‌ها در مدل‌های مدرن و سنتی تولید می‌شوند که از هر کدام از آن‌ها با توجه به سبک انتخاب شده می‌توان استفاده کرد. بهتر است در هنگام انتخاب فرش رنگ غالب فرش همان رنگ غالب فضای منزل باشد و از رنگ‌های دیگر فرش در فضای خانه استفاده شده باشد.

منبع: مبل افرا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *