دکوراسیون و دیزاین تراس خانه خود را به زیبایی طراحی کنید

دکوراسیون و دیزاین تراس خانه

اگر در آپارتمان مسکونی خود یک تراس کوچک یا یک فضای بالکن در اختیار دارید و تصور می کنید که نمی‌توانید طراحی خاصی را برای دکوراسیون این قسمت اجرا کنید، سخت در اشتباه هستید! دکوراسیون تراس یا بالکن همانند دکوراسیون سایر قسمت های یک آپارتمان مسکونی قابل اجرا است.

برخلاف تصور بسیاری از مردم، زیباترین ایده های طراحی دکوراسیون را می توان برای تراس و بالکن ها اجرا کرد. زیباترین میز و صندلی های مخصوص فضای آزاد همراه گیاهان سرسبز، در کنار طراحی خاص از نورپردازی می ‌تواند زیبایی دکوراسیون تراس و بالکن را دو چندان کند.

انتخاب صحیح مبلمان برای قرار دادن در تراس

دکوراسیون و دیزاین تراس خانه

اولین و مهمترین نکته ای که هنگام طراحی دکوراسیون بالکن باید به آن دقت کنید انتخاب مبلمان مناسب برای فضای آزاد است. هر چقدر هم که فضای تراس یا بالکن کم وسعت باشد، می توان با یک انتخاب عاقلانه و صحیح مبلمانی را در این فضا قرار داد.

برای فضای تراس که از نظر وسعت، کوچکتر است، میز و صندلی های حصیری نفره یا چهار نفره مناسب تر است؛ برای تراس ها یا بالکن های وسیع تر، استفاده از میز و صندلی های بیشتر و یا حتی نیمکت های راحتی در این قسمت، ایده بسیار جذابی خواهد بود.

طراحی فضای سبز برای تراس

دکوراسیون و دیزاین تراس خانه

دومین دستورالعملی که برای طراحی دکوراسیون تراس توصیه می‌شود، تعیین دقیق مکان قرارگیری فضای سبز در این قسمت است. استفاده از گلدان های کوچک و بزرگ که گیاهان مختلف در آن کاشته شده است، زیبایی آن را دو چندان می کند.

نورپردازی مناسب

دکوراسیون و دیزاین تراس خانه

یکی دیگر از اصول طراحی دکوراسیون برای بالکن و تراس، استفاده از لامپ های رنگی کوچک، حباب های آویزان، چراغ هایی به شکل فانوس و یا استفاده از شمع در تراس است. برای زیباتر شدن میز می توانید چند شمع کوچک بر روی آن قرار دهید.

استفاده از صندلی های راحتی

علاوه بر میز و صندلی های حصیری برای تراس، می توان از صندلی های راحتی که معمولاً به شکل قلاب آویزدار، چیزی شبیه تاب طراحی شده است، استفاده نمود.

انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون تراس

دکوراسیون و دیزاین تراس خانه

انتخاب رنگ مناسب طراحی دکوراسیون برای بالکن به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. از انواع طیف رنگی برای این قسمت می توان استفاده کرد. برخی از افراد تمایل دارند میز و صندلی های حصیری چوبی در کنار گل ها و گیاهان سرسبز در تراس قرار دهند. برخی از خانواده ها نیز ترجیح می دهند میز و صندلی های فلزی یا میز و صندلی های فرفورژه را در این قسمت بگذارند.

انتخاب رنگ و مدل مناسب برای تمام ابزار و اسباب و وسایل که در تراس قرار می گیرد، یک سمت قضیه است؛ سمت دیگر این مسئله، پایداری و ثبات این لوازم در برابر تابش نور خورشید و باد و بارندگی می باشد.

میز و صندلی های چوبی که برای فضای آزاد طراحی می شوند، عموماً از بهترین مواد اولیه ساخته شده اند که در برابر نفوذ رطوبت، تابش های نور خورشید، فرسودگی و غیره مقاومت بسیار بالایی دارند.

دکوراسیون و دیزاین تراس خانه

برای زیباتر شدن نمای تراس یا بالکن می توان از سایه بان های برقی و اتوماتیک نیز استفاده کرد. در این حالت در مواقع لزوم می‌توان سایبان را باز یا بسته نمود.

استراحت کردن در محیط بالکن و تراس به همراه نوشیدن یک قهوه گرم، خستگی مشغله روزانه را از تن، به در می کند. در این قسمت می توانید صندلی های تاشو را نیز قرار دهید. هر چه محیط تراس و بالکن را زیباتر و دلنشین تر طراحی کنید، احساس لذت بخش و آرامش بخش به تمام اعضای خانواده منتقل می شود. فرزندان خانواده می توانند در کنار بالکن، کنار فضای سبز به بازی مشغول باشند.

منبع: متال آرت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *