رازهای کوچک در دکوراسیون داخلی که خانه شما را زیباتر خواهد کرد – بخش دوم

رازهای کوچک در دکوراسیون داخلی که خانه شما را زیباتر خواهد کرد – بخش دوم

رازهای کوچک در دکوراسیون داخلی که خانه شما را زیباتر خواهد کرد - بخش دوم

  • ترکیب خردلی و سفید

رنگ خردلی معجزه می­کند. برای فضای خانه خود می­توانید یک دیوار را کامل با خردلی رنگ کنید و در کنار این رنگ هم گلدان های سفالی و سفید ترکیب جذابی خواهد بود. رنگ خردلی رنگ تقریبا گرمی است و علاوه بر انرژی بخش بودن فضای خانه یا محل کار شما را کمی مینیمال خواهد کرد. استفاده از اکسسوری های کم اما هماهنگ با رنگ و فضا جلوه­ی بهتری به فضا خواهد داد.

ترکیب قهوه ای سوخته و سفید

در استفاده از رنگ قهوه ای سوخته باید کمی محتاط باشید چون بسیار در گرفتن نور قدرتمند عمل می­کند. بنابراین بهتر است از یک تابلوی با این رنگ استفاده کنید و گلدان ها را روی زمین زیر آن قرار دهید.

نکته مهم در استفاده از رنگ هایی مثل سبز کله غازی، سبز یشمی، قهوه ای تیره و حتی آبی نفتی این است که باید به مقدار بسیار محدود و فقط به عنوان پس زمینه گیاهان استفاده شود و نه برای تمام دیوار چون باعث گرفتگی و خفگی فضای اتاق خواهد شد و نور اتاق را میگیرد. این رنگ ها به عنوان پس زمینه با رنگ سبز گل و گلدان خنثی خواهند شد.

استفاده از گیاهان زیبا در دکوراسیون

استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکور خانه

برای ایجاد یک دکوراسیون خاص نیاز به هزینه های سنگین و نامعقول ندارید. شما می­توانید با توجه به بودجه خود یک دکوراسیون زیبا و کم خرج داشته باشید. بدین منظور می­توانید از گیاهان آپارتمانی زیبا و در عین حال مقاوم استفاده کنید. گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیباسازی منزل شما می­توانند در خانه های آپارتمانی کم نور به راحتی رشد کنند و سالم بمانند. در برخی از خانه های آپارتمانی مشکل نور کم باعث خشک شدن و کاهش طول عمر گیاهان شده است از این رو استفاده از گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور کمی دارند بهترین گزینه خواهد بود.

  • چند گیاه آپارتمانی سایه دوست

گیاه پیتوس یک گیاه بسیار زیبای آپارتمانی است که علاوه بر داشتن رنگ سبز دلنشین می­تواند در شرایط کم نور دوام بیاورد و رشد کند. این گیاه از دسته ی گیاهان رونده است و رشد سریعی دارد. پیتوس علاوه بر زیبایی و دوام بالا توانایی تصفیه هوا را دارد و می­تواند به سالم بودن محیط خود کمک کند. این گیاه آپارتمانی زیبا قیمت زیادی ندارد. اگر به دنبال یک گیاه ارزان قیمت و ارزشمند هستید خرید یک پیتوس با گلدان ساده ی سفالی رنگ برای شما به صرفه است.

پیتوس در دو نوع سبز و ابلق موجود است که نوع ابلق آن دارای خطوط زرد و سفید روی برگ های این گیاه می­باشد و به همین علت به راحتی با فضا هماهنگ می­شود. این گیاه در نور کم رگه های سفید خود را از دست می­دهد و یکدست سبز می­شود.

گیاه سانسوریا یک گیاه مناسب برای فضا های اداری می­باشد.رشد این گیاه به صورت عمودی است و نوع ابلق این گیاه در مقابل نور کم مقاوم تر از نوع سبز آن است. سانسوریا انواع پا کوتاه، بلند و مدادی دارد

گیاه زاموفیلیا یکی از گیاهان بسیار زیبای آپارتمانی و سایه دوست است که نسبت به سایر گیاهان از قیمت بالاتری برخوردار است اما بی شک زیبایی بی­نظیر این گیاه ارزشی بیش از قیمت آن دارد. زاموفیلیا سایه دوست است و برگ های این گیاه در مقابل نور مستقیم از بین خواهند رفت. نکته مهم در مورد این گیاه این است که اگر نور کافی برای این گیاه ندارید می­توانید از چراغ های فلورسنت برای تامین نور آن استفاده کنید. رشد این گیاه سریع نیست پس نگران تعویض دایم گلدان نباشید.

گیاه گندمی گیاه زیبا و ارزانیست. این گیاه زیبا تصویه کننده هوا می­باشد و مواد شیمیایی را از هوا پاک می­کند. این گیاه می­تواند تا دو روز بی آب بماند و در نور کم رشد کند.

گیاهان آپارتمانی جدا از زیبا سازی فضای خانه و محل کار شما توانایی تصفیه هوا را دارند و مراقبت زیادی هم احتیاج ندارند همچنین محل کار و زندگی شما را به فضای زیباتر و دلنشین تری تبدیل می­کنند و هزینه چندانی هم ندارند. شما هم می­توانید با استفاده از همین چند نکته ساده و کاربردی فضای جذاب و دلنشین متناسب با سلیقه ی خود را در خانه یا محل کارتان ایجاد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *