رازهای کوچک در دکوراسیون داخلی که خانه شما را زیباتر خواهد کرد – بخش اول

رازهای کوچک در دکوراسیون داخلی که خانه شما را زیباتر خواهد کرد – بخش اول

رازهای کوچک در دکوراسیون داخلی که خانه شما را زیباتر خواهد کرد - بخش اول

امروزه که خانه­ های آپارتمانی بنا به نیاز جامعه جایگزین خانه های ویلایی شده اند نیاز به داشتن یک خانه با دکوراسیون مناسب بیش از پیش احساس می­شود. دلیل جایگزینی خانه های آپارتمانی با خانه های ویلایی بالارفتن قیمت خانه هایی با متراژ بالا است. با این اوصاف خانه های اکثریت افراد متراژ پایینی دارند و گاها بدون نورگیر یا پنجره می­باشد. اگر شما هم با این مشکل روبه ­رو هستید برای داشتن یک خانه رویایی همراه ما باشید.

رنگ شناسی دکوراسیون منزل

بهترین ترکیب رنگ در دکور خانه

برای داشتن یک دکوراسیون منحصر به فرد و در عین حال آرامش بخش در فضاهای کم نور باید از رنگ هایی استفاده کنید که فضا را باز تر و روشن تر نشان دهد. رنگ های روشن می­توانند جایگزین رنگ ها و کاغذ دیواری های گلدار تیره شوند. توجه داشته باشید در مواردی که ذکر خواهیم کرد رنگ غالب سفید است و این رنگ را به همراه دیگر رنگ ها به کار خواهیم برد تا از سادگی و یکنواختی خارج شود.

ترکیب رنگ لوازم خانگی برقی هم نکته مهمی است که بسیاری از افراد به آن بی توجهی می­کنند و از کنار آن رد می‌شوند. با توجه به قیمت بالای محصولات خارجی انتخاب محصولات ایرانی با کیفیت مثل اسنوا انتخاب مناسب و به صرفه ای می­باشد. انتخاب از بین مدل های جدید که دارای انواع مختلفی مثل یخچال فریزر دوقلو و ساید است و همچنین اجاق گاز و تلوزیون با رنگ‌های مناسب با فضا هم از نظر قیمت و هم از نظر هارمونی با فضا یه گزینه به صرفه و زیبا و با کیفیت است.

  • ترکیب سفید و کله غازی

برای شروع می­توانید یک قسمت از دیوار اتاق را سفید کنید و در کنار آن به اندازه ی 50 سانتیمتر قسمت دیگر را سبز کله غازی کنید تا یک هارمونی جذاب از رنگ سبز و سفید را کنار هم ببینید. در قسمتی که دیوار سبز رنگ است یک شلف یا استند سفید رنگ برای گلدان ها قرار دهید و گلدان های خود را هم سفید انتخاب کنید. با قرار دادن گلدان ها روی استند خواهید دید فضا به مقدار زیادی زیبا و آرامش بخش خواهد شد.

  • ترکیب طوسی و سفید

رنگ طوسی یکی دیگر از رنگ های مناسب برای ایجاد فضایی آرام در منزل شما خواهد بود. طوسی رنگی خنثی است که از ترکیب رنگ های مکمل ایجاد می­شود(از ترکیب سه رنگ زرد، آبی،قرمز به صورت دو به دو رنگ های مکمل یا ثانویه ایجاد می­شوند-برای مثال از ترکیب رنگ زرد و قرمز رنگ نارنجی ایجاد می­شود) رنگ طوسی یاخاکستری یکی از رنگ هاییست که برای پر کردن فضاهای خالی بدون داشتن وسایل تزینی به کار می­رود. در واقع این رنگ مانند یک رنگ مادر عمل می­کند. رنگ خاکستری یکی از رنگ هایی است که چشم برای استراحت به آن نیاز دارد بنابراین می­توانید از خاکستری به عنوان رنگ قسمت کوچکی از دیوار یا رنگ یکی از مبل های راحتی خود استفاده کنید.

رنگ سبز گیاهان در کنار رنگ طوسی و سفید هارمونی خوبی دارد و فضای خانه یا محل کار شما را دلنشین و آرام خواهد کرد. شما میتوانید از تعدادی گلدان سفید رنگ کنار قسمتی از دیوار که رنگ طوسی دارد برای ایجاد فضایی دلنشین در خانه خود استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *