راهنمای خرید بهترین میز ناهارخوری

راهنمایی و فوت و فن خرید میز ناهار خوری
راهنمایی و فوت و فن خرید میز ناهار خوری

در سراسر دنیا اکثر خانواده‌ها برای صرف وعده‌های غذاییشان به دور سفره جمع می‌شوند که شکل امروزی این سفره‌ها همان میز ناهارخوری‌ است از این رو انتخاب یک میز ناهارخوری مناسب به عنوان کانون تجمع افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین به هنگام خرید میز ناهار خوری باید یکسری مزایا و ویژگی‌ها را حتما مورد بررسی قرار دهید. ما دراینجا سعی کرده‌ایم تا حدودی شما را در این انتخاب مهم راهنمایی کنیم با ما همراه باشید.

  • جنس میز ناهارخوری

جنس میز ناهارخوری از ویژگی‌هایی است که قطعا باید زمان خرید به آن توجه شود، به طور مثال زمانی که از یک میز ناهارخوری چستر اصیل و باکیفیت استفاده می‌کنید کاملا متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد چرا که نمونه‌‌‌ی کاملی از مقاومت و ظرافت درعین زیباییست!

اگر قصد خرید میز ناهارخوری را دارید که سالیان سال در مهمانی‌ها، آشپزخانه‌، تراس و… از آن استفاده کنید، لطفا یک میز ناهارخوری ساخته شده از مواد محکم بخرید. جنس ام دی اف درعین اقتصادی بودن مقاومت نسبی خوبی دارد اما به اندازه چوب سخت (مانند: چوب گردو، افرا، ساج، بلوط و ماهون) قوی و مقاوم نیست، پس اگر محدودیت مادی ندارید چوب سخت انتخاب بهتری خواهد بود.

روکش میز ناهارخوری در معرض گرما و خش قرار دارد ولی ترجیحا درپی روکش ضخیم نباشید چون به مرور زمان از سطح میز جدا می‌شود. شما در بازار شاهد انواع میز ناهارخوری هستید که ممکن است در سطح بعضی از آنها بجای چوب از شیشه یا مرمر استفاده شده باشد که واقعا زیبایی خیره کننده‌ای دارند اما  بدانید که سنگ مرمر امکان ترک خوردن و لک شدن دارد و به شدت حجیم و سنگین است. درباره سطح شیشه‌ای، خوشبختانه امروزه شیشه‌های مقاوم دربرابر خراش و گرما ساخته است.

  • انواع میز ناهارخوری

شکل میز ناهارخوری به عوامل بسیاری از قبیل: سبک و اندازه فضا وابسته است، برای فضاهای کوچک چند گزینه جذاب پیش رو دارید: میز ناهارخوری دو نفره و رمانتیک، میز ناهارخوری کم جا و تاشو و میز ناهارخوری بیضی. محیط‌های باریک و دراز، میز مستطیلی می طلبد و به راحتی فضا را پر می‌کند. و اما میز ناهار خوری کم جا گرد ، جذاب و شیک که می توانند تعداد افراد بیشتری را به دور خود جمع کنند قطعا مهمانان را تحت تاثیر قرار خواهند داد ولی اصلا برای محیط‌های کوچک مناسب نیستند.
راهنمایی و فوت و فن خرید میز ناهار خوری

  • ابعاد میز ناهارخوری

کاملا بدیهی است که ابعاد میز ناهارخوری باید متناسب با فضایی که در آن قرار می‌گیرد انتخاب شود، لازم است قبل از هرکاری اتاق مورد نظر را اندازه گیری کنید تا اندازه‌های دقیق اتاق را برای میز ناهارخوری داشته باشید، زیرا اغلب خریداران بدون اطلاعات کافی به سراغ میزهایی می‌روند که بسیار بزرگتر از فضایشان است.

فراموش نکنید اصولا بعد از گذاشتن میز ناهارخوری در اتاق، صندلی‌ها باید طوری قرار بگیرند که بتوانید به راحتی در اطراف میز قدم بزنید، بنابراین خوب است بین لبه میز و دیوارها، حدود 1.30 متر فاصله باشد، همچنین ارتفاع میز ناهارخوری که غالبا استاندارد است باید بالای زانو باشد به گونه ای که موقع نشستن آرنج‌ها در همان سطح قرار بگیرند

  • سبک میز ناهارخوری شما چیست؟

همانطور که در خرید مبلمان، به سبک و هارمونی آن با دکوراسیون خانه اهمیت داده می‌شود باید به سبک و تناسب میز ناهارخوری با محلی که در آن قرار می‌گیرد نیز توجه شود. همین حالا سبک مورد علاقه خود را انتخاب کنید!

آیا طرفدار سبک مدرن و میز ناهارخوری کم جا هستید؟ و یا از خرید میز ناهارخوری چستر و کلاسیک نهایت لذت را می‌برید؟ شاید هم به دنبال یک میز ناهارخوری ایده آل برای مهمانی شام و دورهمی های خانوادگی هستید… صاحب سبک باشید!

  • بهترین میز و صندلی کدامند؟!

تنها اهمیت دادن به بعد ظاهری میز ناهارخوری کافی نیست، صندلی ها باید راحت باشند تا هنگام صرف وعده غذایی احساس بدی نداشته باشید و درصورت طولانی شدن غذا خوردن خسته نشوید. ضدخش، مقاوم در برابر حرارت و مستحکم بودن بدون شک از ویژگی های یک میز ناهارخوری خوب است.

  • میز ناهارخوری مناسب برای فضای باز

زمانی که تصمیم به تهیه یک میز ناهارخوری برای فضای بیرونی خانه تان مانند تراس و… می‌گیرید باید یکسری نکات اساسی را رعایت کنید درغیر این صورت به اندازه کافی عمر نخواهد کرد و در مدت زمانی کوتاه فرسوده خواهد شد.

میز ناهارخوری داخل فضای باز در معرض آب، هوازدگی و آفتاب قرار می‌گیرد بنابراین در ساخت آن باید از متریال مخصوص مانند چوب ساج طبیعی، پودر استیل و فولاد استفاده گردد تا از عوامل مخرب در امان بماند،  ترجیحا بهتر است دست روی محصولاتی بگذارید که امتحان خود را در این زمینه پس داده‌اند.

  • بودجه شما چقدر است؟!

این مسئله بسیار مهمی است که بدانید چه مقدار برای خرید میز ناهارخوری جدید مورد علاقه تان می‌توانید هزینه کنید، زیرا انتخاب شما رابطه مستقیمی با بودجه تان خواهد داشت و نمی توان میز ناهار خوری ارزان و شیک را با بودجه کم بدست آرود . اگر از آن دسته افرادی هستید که دغدغه مالی ندارید به آسانی می‌توانید میز ناهارخوردی ایده آل و رویایی خودتان را داشته باشید و دست روی برندها و مارک های معروف بگذارید، اما اگر محدودیت بودجه دارید باید بدانید که هرچه میز ناهارخوری بزرگتری انتخاب کنید به تبع به صندلی و مبلمان بیشتری احتیاج خواهید داشت درنتیجه هزینه ها افزایش می‌یابد.

درحال حاضر ما برای شما که کسری بودجه دارید دو پیشنهاد اقتصادی داریم! در وهله اول می‌توانید قیمت میز ناهارخوری در یافت آباد که شامل حراجی هستند جستجو کنید و یا خرید اینترنتی میز ناهارخوری با تخفیف داشته باشید، در وهله دوم می‌توانید متناسب با موجودیتان میز دلخواه خود را بخرید و به مرور زمان تعداد صندلی ها را افزایش دهید.

منبع: دیجی چوب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *