راهنمای خرید مبل استیل

با کمی جست و جوی ساده متوجه خواهیم شد که مبل سلطنتی و یا استیل تبدیل به یکی از پرطرفدار ترین مبل ها در بین ما ایرانیان شده است. این مبل با روحیه و سلیقه ی ما هماهنگ بوده و به راحتی در دکوراسیون منزل ما جا خوش کرده است. به همین دلیل ما در این مقاله در تلاشیم تا شما را با نکاتی مهم درباره ی خرید مبلمان استیل آشنا کنیم.

راهنمای خرید مبل استیل
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید مبل استیل باید در نظر گرفت :

ابعاد و اندازه ی مبلمان استیل

پیش از خرید هر مبلی باید توجه داشت که این مبل مناسب برای فضای منزل شما هست و یا خیر؟ مبلمان استیل نسبت به مبل های راحتی و کلاسیک بزرگتر بوده و فضای بیشتری را اشغال می کنند. بنابراین باید در نظر داشته باشید که فضای پذیرایی شما به حد کافی بزرگ باشد تا مبل بتواند به خوبی در آن خود نمایی کند. اگر در فضای کوچکتری از این مبل استفاده کنید ممکن است خانه ی شما شلخته و بهم ریخته بنظر برسد. اگر از فضای کافی برخوردار نیستید به شما پیشنهاد می دهیم از مبل راحتی و یا کلاسیک که قالب کوچکتری دارند استفاده کنید.

خانه ی خود را شلوغ نکنید

اگر می خواهید از مبل استیل در منزل خود استفاده کنید بهتر است تعداد اکسسوری ها را کمتر کنید. تعداد زیاد این اکسسوری ها فضای خانه را شلوغ میکند. به جای چند وسیله ی تزئینی از یک وسیله ی زیبا و با کیفیت استفاده کنید.

چوب در مبل استیل

مهمترین عامل در استحکام هر مبل چوب است. در مبل های استیل حجم زیادی از مبل ها چوب بوده و این مبل از استحکام خوبی برخوردار است. مبل های استیل منبت کاری های زیادی دارند که با نقوش متنوع بر روی بدنه ی آن ها ایجاد شده است. اگر منبت کار این نقوش را بی کیفیت و درهم ایجاد کرده باشد ممکن است مبل شما بعد از یک بازه ی زمانی کوتاه ترک برداشته و دیگر زیبایی اول خود را نداشته باشد. بهتر است در کلاف مبل که بخش مهمی از آن است از چوب راش استفاده شود تا استحکام بالایی داشته باشد. برای تشخیص چوب از مواد مصنوعی می توانید به وزن مبل توجه کنید. هرچقدر مبل سبک تر باشد از چوب کمتری در آن استفاده شده است.

راهنمای خرید مبل استیل

پارچه مبلی مناسب :

برخلاف مبلمان راحتی در مبلمان کلاسیک از پارچه های طرحدار استفاده می گردد. هر چه طرح پارچه خاص تر و برجسته تر باشد، مبل مجلل تر بنظر می رسد. در زمان انتخاب پارچه مبلی علاوه بر طرح باید به جنس و کیفیت آن نیز توجه شود. اگر پارچه بی کیفیت انتخاب شود به مرور زمان زیبایی اولیه ی مبل شما را کمتر خواهد کرد. انتخاب در پارچه بستگی به سلیقه ی شما دارد، اما اغلب برای مبلمان استیل از پارچه های ساتن و شانل استفاده می کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *