راهکارهایی برای چیدمان بهتر مبلمان – بخش دوم

راهکارهایی برای چیدمان بهتر مبلمان – بخش دوم

راهکارهایی برای چیدمان بهتر مبلمان - بخش دوم

به ابعاد میز جلومبلی دقت کنید

بهتر است میزی که برای جلوی مبل‌ها استفاده می‌کنید بزرگ باشد تا فضای کافی برای پذیرایی داشته باشد. بدین ترتیب خیالتان برای استفاده از چند میز راحت می‌شود و دیگر نیازی به خریدن میزهای کوچک ندارید و نیز فضای کمتری را اشغال کرده‌اید. همچنین محل‌های عبور افراد بازتر و رفت‌وآمد بهتر خواهد شد. اگر فضای کافی برای قرار دادن میز بزرگ ندارید می‌توانید از دو میز کوچک‌تر استفاده کنید.

میز و کاناپه را در راستای یکدیگر قرار دهید

مبل‌ها را طوری چیدمان کنید که به اطراف میز دسترسی داشته باشند. بدین ترتیب فضایی ایجاد کرده‌اید که صمیمیت بیشتری دارد و افراد برای صحبت کردن و پذیرایی شدن راحت‌تر خواهند بود. همچنین نظمی که در چیدمان مبل و میز در راستای هم ایجاد کرده‌اید به زیبایی بصری چیدمانتان کمک شایانی خواهد کرد.

از تابش نور جلوگیری نکنید

از مهم‌ترین نکات در هر اتاق پذیرایی نور آن است. هنگامی‌که امکان استفاده از نور طبیعی را در فضای خود دارید توسط پرده‌های ضخیم آن را از بین نبرید و یا پرده‌ها را طوری نصب کنید که امکان جابجایی آن‌ها فراهم باشد تا در روز بتوانید از نور خورشید استفاده کنید. همچنین چیدمان مبل‌ها باید به صورتی باشد که جلوی نور را نگیرد. اگر مجبورید از نورهای مصنوعی استفاده کنید طوری نورپردازی کنید که روی میز اصلی و مرکز چیدمان مبلمان نور کافی داشته باشید. همچنین می‌توانید از نورهای مخفی و یا ملایم برای اطراف مبلمان بهره ببرید. شدت نورهای اطراف نباید از نور اصلی بیشتر باشد چراکه فضای اصلی مبلمان را تحت تأثیر خود قرار داده و در طولانی‌مدت باعث اذیت شدن افراد می‌شود.

از آثار هنری مناسب استفاده کنید

برای زیباتر شدن فضای اطراف مبلمان از تابلوهای زیبا و یا آثار هنری استفاده کنید. آثار چوبی و یا تابلوهای چوبی به گرم‌تر شدن فضا کمک می‌کنند و زیبایی را دوچندان می‌کند. همچنین از مجسمه‌های زیبا در میان اجزای مبلمان می‌توانید استفاده کنید به طرزی که سر راه رفت‌وآمد نباشد. اندازه آثار استفاده‌شده هم خیلی مهم هست. مثلاً قاب عکس استفاده‌شده در دیوار و پشت کاناپه نباید کوچک باشد. از قابی استفاده کنید که ابعاد آن به‌طور تقریبی دو سوم کاناپه باشد تا هماهنگی خوبی با مبلتان ایجاد کند.

چیدمان اجزا را ابتدا روی کاغذ بیاورید

برای ایجاد نتیجه بهتر قبل از چیدمان و حتی خرید لوازم، افکارتان را روی کاغذ بیاورید. مساحت قابل‌استفاده را محاسبه کنید و بر اساس آن مبلمان و میز و وسایل دکوری را روی کاغذ پیاده کنید تا بتوانید درک بهتری از نحوه چیدمان و خرید وسایل موردنیاز به دست بیاورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *