رنگ سقف

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

با نزدیک شدن به عید نوروز خیلی از افراد در فکر رنگ آمیزی و تغییر دکوراسیون خانه ها هستند و انتخاب رنگ مناسب برای خانه ها معمولاً افراد را دچار سردرگمی می‌کند و نمی‌دانند چه رنگی برای خانه آنها مناسب تر است. به همین علت در این مقاله تصمیم داریم تا نکاتی که لازم است قبل از رنگ آمیزی سقف و دیوارهای خانه بدانید با شما در میان بگذاریم تا بتوانید در انتخاب رنگ آگاهانه تر عمل کنید و نتیجه کار لذت بخشی داشته باشید.

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

خیلی از افراد توجه زیادی به سقف خانه ها نمی کنند و برای دکوراسیون و یا رنگ آمیزی این قسمت را کاملا نادیده می‌گیرند اما اصلا کار درستی نیست زیرا توجه به این قسمت از خانه هم می تواند در زیبایی کلی خانه شما تاثیر گذار باشد.

رنگ آمیزی کناف سقف پذیرایی

 برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه و سقف خانه می توانید از روش های مختلف و یا مدل های مختلفی استفاده کنید که یکی از آنها استفاده از الگوها هستند. اگر تصمیم گرفتید در خانه از مدل های هنری و یا یک اثر هنری استفاده کنید می توانید با کسانی که در این زمینه متخصص هستند مشورت کنید و از آنها کمک بگیرید.

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

استفاده از رنگ های روشن و رنگ های ساده می تواند پیشنهاد خوبی برای سقف اتاق باشد و هر رنگی که برای سقف خانه انتخاب کردید توجه داشته باشید که در کنار آن یک نورپردازی خوب داشته باشید که این زیبایی را چند برابر کند و خانه شما را بزرگتر نشان دهد و سقف را بلندتر جلوه دهد.

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

 مثلا استفاده از نورهای مخفی و فلت در سقف خانه می تواند زیبایی آن را بیشتر کند و یا می توانید از لوستر یا آویزهای روشنایی در سقف استفاده کنید.  می توانید در سقف خانه رنگ آمیزی را طوری انجام دهید که به نوعی جلوه گر طبیعت در خانه شما باشد و یا از کاغذ دیواری پذیرایی در سقف استفاده کنید.

 می توانید از ترکیب رنگ هایی که در قالب دکوراسیون و پرده ها و فرش به کار رفته به صورت مخلوط در سقف استفاده کنید و یک جلوه جذابی را به محیط ببخشید. برای این کار سعی کنید اگر خانه کوچکی دارید رنگ قالب زمینه رنگ روشن تر باشد.

این روزها افراد از کناف هم برای دیزاین سقف منزل خود استفاده می کنند، کناف علاوه بر اینکه سقف خانه شما را زیباتر می کند، قیمت مناسبی هم دارد. طرح های کناف بسیار متنوع بوده و شما می توانی با توجه به دکوراسیونتان هر طرحی را انتخاب کنید اما پیشنهاد ما انتخاب طرح های ساده با خطوط صاف و موازی برای دکوراسیون های مدرن و انتخاب طرح های  منحنی برای دکوراسیون های سنتی است.

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

رنگ آمیزی سقف اتاق کودکان

برای سقف اتاق کودکان می توانید از مدل های فانتزی و کارتونی استفاده کنید تا برای آنها جذاب تر باشد و سعی کنید هر رنگی و هر طرحی که برای سقف انتخاب می کنید با دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد و در جهت زیباتر کردن باشد زیرا هر گونه ناهماهنگی باعث می شود زیبایی از بین برود و فقط یک فضای آشفته و شلوغ به دست بیاید.

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

همچنین می توانید در سقف خانه ها از طرح های اسلیمی و و الگوهای اسلیمی و مینیمال هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که این طرح ها یک جو سنگین و کلاسیک در خانه ایجاد می کند و لازم است که بقیه وسایلی که در آن محیط قرار می گیرند هم با این سبک هماهنگی داشته باشند.

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

رنگ آمیزی سقف اتاق خواب

برای سقف اتاق خواب می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید تا یک فضای آرام و دنج در اتاق خواب به وجود بیاید و می توانید نورپردازی را طوری انجام دهید که قسمت روی تخت خواب روشن تر از قسمت های دیگر باشد.

البته باز هم اشاره می‌کنیم اگر خانه کوچکی دارید و متراژ خانه شما کوچک است سعی کنید خیلی از رنگ های تیره استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود که خانه شما کوچکتر از چیزی که هست نشان داده شود.

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

 یکی از رنگ هایی که می توانید برای سقف اتاق فرزندان نوجوان و جوان خود انتخاب کنید رنگ آبی تیره است زیرا این رنگ نزدیک به رنگ آسمان در هنگام غروب و شب است و جذابیت زیادی را در اتاق فرزند شما به وجود می آورد. اگر کودک خردسالی دارید می توانید در این زمینه آبی تیره، از یکسری ستاره های دست ساز هم استفاده کنید تا سقف اتاق کودک شما مثل آسمان شب باشد.

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

یکی از کارهایی که اخیراً بعضی از طراحان به مشتری های خود پیشنهاد می کنند این است که سقف اتاق و کف اتاق را با هم ست کنند. این حرکت باعث می شود که در محیط از رنگ هایی استفاده نکنید که تناقض رنگ ایجاد شود و در عین حال این کار باعث زیباتر شدن دکوراسیون خانه شما می شود.

 اگر تصمیم گرفتید از ترکیب رنگ های متضاد در سقف خانه استفاده کنید رنگ سیاه و سفید یکی از رنگ هایی است که می تواند بسیار زیبا باشد و خیلی از طراحان هم وجود این دو رنگ در سقف خانه را بسیار زیبا می دانند، مخصوصاً اگر از رنگ سیاه و سفید در کنار هم برای سقف اتاق خواب استفاده کنید.

یکی دیگر از نمونه هایی که می توانید سقف اتاق خواب را رنگ کنید این است که چراغی که در مرکزیت سقف اتاق قرار دارد را به عنوان مرکز یک دایره در نظر بگیرید و در شعاع آن از رنگ های مکمل یا رنگ های مختلف یک تناژ برای رنگ آمیزی استفاده کنید. با این کار سقف اتاق شما مثل یک سقف گردان می شود. البته این مدل رنگ بیشتر برای اتاق کودکان پیشنهاد می شود.

رنگ سقف در دکوراسیون های مدرن - وبسایت مبلمان رابو

یکی از رنگ هایی که برای سقف خانه شما می تواند خیلی گزینه خوبی باشد رنگ آبی آسمانی است. این رنگ مثل رنگ سفید روشن است و باعث بزرگتر نشان دادن خانه می شود و در عین حال خنثی نیست و حس تازگی و طراوت را در محیط زنده نگه میدارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *