رنگ مبل و تناسب آن با دکوراسیون

اگر شما هم می خواهید که از دکوراسیون زیبا، جذاب و منحصر به فردی برخوردار باشید باید به  رنگ مبل و تناسب آن با محیط اطراف اهمیت ویژه ای دهید.

اغلب خانواده ها در هنگام انتخاب رنگ مبل با چالش مواجه می شوند و گمان می کنند که انتخاب آن کار بسیار سختی است در صورتی که اگر با ما همراه باشید به شما اثبات خواهیم کرد که نه تنها کار سختی نیست بلکه بسیار شیرین و لذت بخش نیز هست و شما با بهره گیری از این اطلاعات به راحتی می توانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر افراد مبلمان را تهیه می کنند و با چیدمان ان ها در پذیرایی سعی می کنند تا دکوراسیون خانه را زیبا، جذاب و منحصر به فرد کنند. برای همین اگر مبلمانی با رنگ مناسب انتخاب نکنند باعث می شود که خرجی که کرده اند، بیهوده باشد. پس باید بر روی  رنگ حساسیت و وسواس بیشتری نشان دهند تا بتوانند مناسب ترین رنگ را انتخاب کنند.

انتخاب صحیح رنگ مبل

 

رنگ مبل و تناسب آن با دکوراسیون

 

 یکی از این مواردی که باید در نظر گرفته شود، توجه به رنگ سایر وسایل استفاده شده در دکوراسیون منزلتان است. توجه یا عدم توجه به رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل سبب می شود که شما رنگی را برای مبلمانتان انتخاب کنید که یا باعث چشمگیر شدن ان شود یا اینکه باعث خنثی شدن و عدم توجه به آن شود.

از مواردی که در هنگام انتخاب رنگ مبل باید اهمیت زیادی به آن بدهید، میزان نور و فضای موجود است.

اگر محلی که برای قرار دادن مبلمانتان در نظر گرفته اید، بزرگ است؛ می توانید از ترکیب رنگ های تیره و روشن و یا رنگ های تیره استفاده کنید؛ اما اگر محلی که برای قرار دادن مبلمانتان در نظر گرفته اید، کوچک است؛ با انتخاب رنگ های روشن می توانید کاری کنید تا فضای ان محل بزرگ تر برسد.

همچنین اگر محلی که برای قرار دادن مبلمانتان در نظر گرفته اید، از نور قابل توجهی برخوردار است؛ شما خود مختارید که یا از رنگ های تیره و یا از رنگ های روشن و یا حتی از ترکیب هر دو استفاده کنید؛ اما اگر محلی که برای قرار دادن مبلمانتان در نظر گرفته اید، از نور کافی برخوردار نیست و تاریک است؛ باید از رنگ های روشن استفاده کنید زیرا رنگ های روشن منعکس کننده نور هستند و باعث می شوند فضای شما بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد.

بیشتر مردم هر وسیله ای را که برای دکوراسیون منزلشان خریداری می کنند سعی می کنند رنگ ان را با رنگ سایر وسایل موجود در منزل ست کنند که یکی از این وسایل مبلمان هستند. شما با ست کردن رنگ مبلمانتان با رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل می توانید سبکی مدرن و متفاوت را به منزلتان القا کنید اما این کار باعث یکنواختی رنگ در خانه شما می شود و بسته به سلیقه هر خانواده می تواند به چشم زیبا به نظر برسد یا نرسد.

شما به راحتی می توانید رنگی برای مبلمانتان انتخاب کنید که از وضعیت یکنواختی رنگ با سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل در بیاید و به گونه ای با سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل ست نباشد و مکمل ان ها باشد که این کار باعث گیرایی و چشمگیر تر شدن دکوراسیون منزلتان می شود.

شما می توانید رنگ مبلمانتان را با رنگ پرده ست کنید به گونه ای که رنگ ان ها مکمل سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل باشد تا فضایی دل چسب و گیرا را تداعی کند. همچنین شما می توانید آن را با رنگ دیوار منزلتان و یا حتی با تم اصلی رنگ دکوراسیون منزلتان ست کنید و از کوسن هایی با رنگ مکمل و یا جیغ استفاده کنید که این کار نیز سبب تداعی شدن یک فضای آرامش بخش خواهد شد.

در منزل اکثر خانواده ها مبلمان یک رنگ وجود دارد و این کار سبب یکنواختی رنگ مبل می شود و کمتر به چشم می آید. شما می توانید در هنگام خرید مبل به مبلمانی که از دو رنگ متفاوت ساخته شده اند، توجه ویژه ای داشته باشید. اگر این مبلمان از دو رنگ متفاوت و هم چنین متضاد باشند سبب گیرایی ویژه ای می شوند. از قدیمی ترین و جذاب ترین تضاد های رنگی می توان به تضاد رنگی سیاه و سفید اشاره کرد که ساختاری منحصر به فرد را ایجاد می کند. مبلمانی که با استفاده از دو رنگ سیاه و سفید ساخته می شوند خیلی گیرا تر و جذاب تر از مبلمانی هستند که با استفاده از رنگ های سفید و سیاه به صورت مجزا ساخته می شوند. بهتر است مبلمانی که با دو رنگ متفاوت ساخته می شوند خیلی پر رنگ نباشند زیرا باعث می شود که فضایی ملتهب را برای شما تداعی کنند و بهتر است که رنگ ان ها کمی روشن تر باشد.

شما می توانید با استفاده از علم تئوری رنگ ها، کاری کنید که انرژی رنگ ها سبب گیرایی مبلمانتان شود. برای این کار کافی است شما با کمک فنگ شویی منزلتان کاری کنید که مخاطب از سمت سایه های کم رنگ به طرف سایه های پر رنگ رفته و آن را دنبال کند تا در نهایت به مبلمان شما برسد و به نظر من این کار که به آن شکل دهی امواج رنگی در فضا می گویند کار بسیار منحصر به فردی است. شما باید به گونه ای وسایل منزلتان را بچینید که مخاطب در وهله ی اول یه رنگ ملایم را ببیند سپس وسیله ی بعدی شما یک وسیله ی پر رنگ تر باشد و مخاطب ان را ببیند و سپس با ادامه ی چرخه ی این روند دید در نهایت به پر رنگ ترین رنگ که مبلمان شما هستند برسد. توجه کنید که این کار با استفاده از علم تئوری رنگ ها و فنگ شویی منزل امکان پذیر است و در صورت نداشتن این علم ممکن نیست فضایی دل چسب و گیرا ایجاد شود و از آن مهم تر این که رنگ مبلمان شما به چشم بیاید.

از دیگر مواردی که باید رعایت کنید، این است که انتخاب هر رنگی با گذر زمان شاید این فکر را در ذهن شما پدید آورد که آیا با گذر زمان ان رنگ سبب دل زدگی شما نخواهد شد. به همین منظور به شما توصیه می کنم برای ان که ان رنگ پر رنگ سبب دل زدگی شما نشود از دوز پایین رنگی ان در انتخاب رنگ مبلتان بهره بگیرید.

امروزه پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا این موضوع کاری راحتی باشد و شما کافی است با استفاده از نرم افزار های طراحی به رنگ مبل ایده ال خود برسید. نحوه کار با این نرم افزار ها هم کار چندان سختی نیست اما اگر برایتان سخت است که با این نرم افزار ها کار کنید کافی است با کمک یک متخصص این کار را انجام بدهید فقط کافی است که در ابتدا تصویری از محلی که قرار است در ان جا مبلمانتان را قرار دهید، بگیرید و سپس عکسی هم از نوع مبلی که قرار است خریداری کنید بگیرید و سپس با اعمال تغییر ، متوجه شوید که چه نوع رنگ مبلی به چیدمان منزل شما می آید .

انواع مبلمان با رنگ پارچه مبل متفاوت

مبلمان با رنگ پارچه مبل سفید از آن دسته مبلمانی هستند که هیچ گاه از مد نمی افتند و هیچ وقت هم سبب دل زدگی شما نمی شوند و فضایی آرامش بخش را برای شما تداعی می کنند.

مبلمان با رنگ پارچه مبل کرم از آن دسته مبلمانی هستند که کلاسیک محسوب شده و می تواند با رنگ های سیاه، قرمز، خاکستری و آبی تیره ترکیب شود.

مبلمان با رنگ پارچه مبلی قهوه ای از آن دسته مبلمانی هستند که ظاهری لوکس و جذاب را در فضای شما ایجاد می کند و از آن بیشتر برای پذیرایی ها استفاده می شود.

مبلمان با رنگ پارچه مبل کرم قهوه ای از آن دسته مبلمانی است که ظاهری واقعاً فوق العاده را در منزل شما تداعی می کند و در کنار لوکس بودن از آرامش به خصوصی نیز برخوردار است.

مبلمان با رنگ پارچه مبل خاکستری از آن دسته مبلمانی هستند که ترکیب ان ها با رنگ سفید گچ دیوار باعث می شود ظاهری متفاوت و خاص را در منزل شما ایجاد کند. این دسته مبلمان از پر طرفدار ترین ها می باشند.

مبلمان با رنگ پارچه مبل شاد از آن دسته مبلمانی هستند که می تواند در شما تحولی شگرف ایجاد کند و خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به گونه ای شما را درمان کند و حتی می تواند تاثیرات مضاف تری نیز داشته باشد.

در آخر لازم است بگویم که تنها و تنها انتخاب رنگ مبل می تواند سبب گیرایی و جذابیت آن شود .

منبع : بازار مبل ملایر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *