رویۀ کوبی مبل با سنجاق

رویۀ کوبی مبل با سنجاق

رویۀ کوبی مبل با سنجاق

ممکن است بنا به دلایلی مثلاً داشتن حیوانات خانگی، رویۀ مبل شما نیز خراب شده باشد. در برخی از موارد بهتر است تعویض رویه را به افراد حرفه ای بسپارید و یا کلاً یک دست مبل جدید بخرید. امّا بسته به شدت خرابی رویۀ مبل ممکن است خودتان هم بتوانید از پس تعمیر آن برآیید. در این مقاله به شما یک روش تعمیر رویۀ مبل آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

گر می خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می توانید برآورد قیمت رویه کوبی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک رویه کوبی مبل در شمال تهران باشید می توانید درخواست رویه کوبی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اگر می خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می توانید برآورد قیمت رویه کوبی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک رویه کوبی مبل در شمال تهران باشید می توانید درخواست رویه کوبی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

ابزار مورد نیاز برای رویه کوبی مبل:

  • تکه های از پارچۀ جین
  • قیچی
  • نخ
  • سوزن
  • سوزن مخصوص رویه کوبی مبل
  • چسب پارچه
  • قلم موی کوچک
  • رنگ مخصوص پارچه
  • دستمال میکروفایبر
  • سنباده
  • محلول تمیزکننده
  • دستکش

مراحل رویه کوبی مبل:

1.در قدم اول با کمک سوزن خمیدۀ رویه کوبی مبل، قسمت های پاره شده را بدوزید تا رویه موقتاً ثابت بماند و پارچه از روی مبل کنده نشود.

2.اگر شلوار جین قدیمی در خانه دارید، از آن ها برای بریدن تکه هایی جهت پوشاندن پارگی ها استفاده کنید. در این روش با بریدن وصله و چسباندن آن ها روی مبل، پارگی ها را مخفی خواهیم کرد. می توانید با کمک یک بشقاب، دایره هایی از جنس جین ببرید. سپس دور تا دور دایره را با کمک قیچی، شیار ایجاد کنید.

3.دور تا دور لبۀ دایرۀ بریده شده را با کمک نخ و سوزن بدوزید. بهتر است از نخ با رنگ مشخص استفاده کنید تا بعد از اتصال وصله به مبل، بتوانید نخ را از آن جدا کنید. از آنجاییکه وصله ها بزرگ هستند، برای اتصال محکم تر از چسب مخصوص پارچه کمک بگیرید و آن ها را به محل پارگی بچسبانید.

4.حالا نوبت دوختن وصله ها به محل پارگی به کمک سوزن مخصوص است.

5.از آنجاییکه ممکن است تنها قسمت های پاره شده را پوشانده باشید، بهتر است تعدادی دایرۀ تزیینی از جنس جین تهیه و آن ها را نیز به سایر قسمت های مبل بدوزید تا ظاهر مبل یکدست شود.

6.حالا نوبت تمیز کردن مبل است. ابتدا با جاروبرقی مبل را تمیز کنید و سپس دستمال بکشید. برای اینکه نتیجۀ بهتری بگیرید، از دستمال میکروفایبر و محلول شوینده استفاده کنید.

7.در مرحلۀ آخر، بایستی کل مبل را رنگ کنید و سپس آن را سنباده بکشید. قبل از شروع به رنگ کردن مبل، سطح را با کمک اسپری آب مرطوب کنید تا رنگ راحت تر روی مبل پخش شود. سپس مبل را رنگ کنید. بعد از اینکه رنگ خشک شد، با کمک سنباده سطح را کمی بتراشید تا لایه های بعدی رنگ بهتر روی آن بنشیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *