دکوراسیون منزل

زیباترین دکوراسیون منزل

زیباترین دکوراسیون منزل

ما بهترین و حتی بیشترین ساعات عمر خود را در محیط منزل سپری می کنیم و فضای این محیط تاثیر زیادی بر روی حال و هوایمان می گذارد. داشتن دکوراسیون منزل زیبا می تواند یک فضای دلنشین را ایجاد نماید. اما طراحی دکوراسیون داخلی کار آسانی نیست و نیاز به مطالعه و تجربه فراوان دارد.

هنگامی که تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه خود گرفتید باید همه قسمت های منزل خود شامل اتاق پذیرایی، اتاق های خواب، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و … را در نظر بگیرید نه این که فقط به چند قسمت خاص توجه کنید. زیرا همه فضاهای خانه با اهمیت هستند و دکوراسیون هر کدام می تواند تاثیر زیادی در زیبایی منزل داشته باشد.

بهترین دکوراسیون منزل

یکی از ایده های مورد استفاده برای یکپارچه سازی فضای اتاق نشیمن کوچک، استفاده از قالیچه های بزرگ است. همچنین می توانید برای اتاق نشیمن خود از مبل های مدل ال استفاده نمایید تا فضای بیشتری برای نشستن افراد ایجاد شود. استفاده از رنگ سفید یک ایده مناسب برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل می باشد که ظاهری کلاسیک و لوکس را به اتاق نشیمن می دهد. اگر روی سبک خاصی تعصب ندارید ترکیب وسایل و مبلمان مدرن و سنتی می تواند سبک قابل قبولی برای فضای اتاق نشیمن به ارمغان بیاورد.

برای اینکه بین الگوها و پارچه های مختلف دکوراسیون اتاق ارتباط برقرار نمایید، مجبور نیستید آن ها را با یکدیگر مطابقت دهید. انتخاب پالت رنگی درست می تواند پارچه های متنوع را هماهنگ کرده و فضایی یکپارچه ایجاد نماید.

دکوراسیون منزل عروس

دکوراسیون منزل عروس باید به گونه ای باشد که حس تازگی و طراوت را به مهمانان منتقل نماید. از طرف دیگر زوج های جوان معمولا زندگی خود را در آپارتمان های کوچک آغاز می کنند بنابراین انتخاب تم رنگ روشن یک گزینه مناسب برای آن ها می باشد.

استفاده از شلف های دیواری با رنگ های شاد و متنوع علاوه بر زیبایی، فضای کمتری را اشغال می کند که می توان اشیا تزئینی کوچک را روی آن ها قرار داد. از آنجایی که ممکن است سلیقه عروس و داماد برای طراحی دکوراسیون خانه شان متفاوت باشد و یکی سبک مدرن و دیگری سبک سنتی را بپسندند، می شود از تلفیق این دو سبک برای دکوراسیون خانه عروس استفاده نمود.

مدل دکوراسیون منزل

برای بخش های مختلف منزل باید دکوراسیون به گونه ای طراحی شود که هماهنگی بین قسمت های آن برقرار گردد. اگر می خواهید برای تم اصلی دکوراسیون خانه خود از یک رنگ مشخص استفاده کنید بهتر است برای تعدادی از وسایل خاص از رنگ های مکمل بهره ببرید.

استفاده از یک رنگ بخصوص برای کل خانه موجب ایجاد یکنواختی در مدل دکوراسیون منزل خواهد شد. به عنوان مثال اگر مبلمان شما طوسی روشن است بهتر است کوسن های آن را از رنگ فیروزه ای یا صورتی انتخاب کنید تا علاوه بر زیباتر شدن فضای اتاق، مانع از یکنواختی دکوراسیون گردد.

عکس دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون منازل کوچک، ترفندهایی دارد که طراحان با آگاهی از آن ها می توانند بیشترین بهره را از فضاهای کوچک ببرند. فکر نکنید متراژ کم منزل موجب می شود تا نتوان دکوراسیون مناسبی برای آن طراحی کرد بلکه علم طراحی داخلی از کوچکترین فضاها برای خلق یک دکوراسیون خارق العاده و کاربردی استفاده می کند.

عکس دکوراسیون منزل کوچک می تواند ایده های جالبی را در اختیار شما قرار دهد. عکس ها یک نمونه عملی از دکوراسیون های اجرا شده را نشان می دهند که هر فرد با توجه به فضای منزل، ممکن است سبک خاصی را از بین عکس ها برای خانه خود انتخاب نماید.

دکوراسیون داخلی منزل

هنگامی که افراد وارد دنیای طراحی داخلی می شوند، تازه می فهمند که پا به یک دنیای وسیع گذاشته اند و ممکن است در مواجهه با ترکیب رنگ ها و الگوها و دیگر عناصر طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود دچار سردرگمی شوند و نتوانند به راحتی تصمیم بگیرند. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با یک سری قوانین پایه ای در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شوید. این قوانین می تواند به شما کمک کند تا دکوراسیون خانه خود را به صورت یکپارچه و متناسب طراحی نمایید.

بیشتر افراد به محیط هایی علاقه دارند که عناصر قرار گرفته در آن به شکل هماهنگ و یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند. ترکیب رنگ ها، بافت ها و الگوهای مختلف می تواند کنتراست خارق العاده ای در فضای خانه شما پدید آورد.

طراحی دکوراسیون منزل

در طراحی دکوراسیون منزل، طرح ها، الگوها، رنگ ها و … موثر هستند. استفاده از هارمونی رنگ ها برای ایجاد یکپارچگی بین وسایل و فضاهای مختلف منزل اهمیت زیادی دارد. تغییر در طراحی دکوراسیون خانه علاوه بر بالا بردن سطح انرژی مثبت موجود در خانه موجب راحتی و آسایش بیشتر افرادی که در آن زندگی می کنند می گردد.

رنگ دیوارها، چیدمان وسایل، کفپوش ها و … می توانند این انرژی مثبت را به شما منتقل کنند. همچنین طراحی دکوراسیون باید به خلاقانه باشد تا علاوه بر زیبایی، فضایی کاربردی را برای ساکنان خانه فراهم نماید.

زیباترین دکوراسیون داخلی منزل

افرادی که در پی زیباترین دکوراسیون داخلی منزل می گردند باید بدانند این زیبایی بستگی به ذوق و سلیقه طراح و نظر صاحبخانه دارد و این طور نیست که یک نمونه مشخص برای آن وجود داشته باشد. اگر در طراحی دکوراسیون داخلی یکسری اصول و قواعد در نظر گرفته شود می توان انتظار یک نتیجه قابل قبول و جذاب را داشت.

حفظ هارمونی یکی از مهمترین اصول طراحی دکوراسیون منزل است که منجر به ایجاد نظم و زیبایی در فضای خانه می گردد. همچنین نحوه چینش وسایل خانه می تواند برای دستیابی به زیباترین دکوراسیون داخلی منزل به شما کمک نماید.

دکوراسیون سنتی منزل

آنهایی که علاقه مند به دکوراسیون سنتی منزل هستند می توانند از تم قاجاری برای منزل خود استفاده کنند. از رنگ لاکی یا قرمز تیره، می شود برای روکش مبلمان یا کوسن ها استفاده نمود. همچنین صندلی های چوبی در کنار یک صندوقچه که با نقاشی گل و مرغ تزیین شده است خصوصیات این سبک سنتی می باشند.

در دکوراسیون سنتی قاجاری، تخت ها جای مبلمان را می گیرند و بالش های بزرگ که روکشی از مخمل قرمز دارند برای تکیه دادن استفاده می گردند. همچنین استفاده از قالی کاشان یا کاشمر برای کفپوش منزل می تواند هماهنگی خارق العاده ای با دیگر وسایل منزل ایجاد نماید. بکارگیری لوازم و وسایل متناسب با سبک سنتی انتخابی بسیار مهم است. مثلا می توانید فرش های بته جقه کرم قهوه ای را با میزهای خاتم کاری هماهنگ کنید.

زیباترین دکوراسیون منزل

چیدمان منزل

بعضی وقت ها پیش می آید که در چیدمان منزل برای فضاهای مستطیل شکل و کشیده دچار تردید شویم و نتوانیم مدل خاصی برای چیدن وسایل انتخاب و طراحی کنیم. به طور حتم دوست ندارید که اتاق نشیمن شما مانند یک سالن ورزشی به نظر برسد و تبدیل به یک راهرو عریض شود.

بهترین راه برای اینکه بتوانید در اتاق نشیمن خود فضایی آرام و راحت داشته باشید این است که مسیر رفت و آمد اصلی را در یک طرف اتاق در نظر بگیرید. بدین ترتیب می توان بدون هرگونه مزاحمت برای افرادی که در اتاق نشسته اند رفت و آمد نمود به طوری که موانع کمتری سر راهمان قرار گیرد.

در اتاق نشیمن مستطیل شکل، تلویزیون و شومینه نقاط کانونی به حساب می آیند. پس می توانید مبلمان خود را اطراف آن ها بچینید و میز ناهارخوری یا ست مبلمان دوم را در بخش دیگر فضای اتاق قرار دهید.

انواع دکوراسیون منزل

سبک طراحی داخلی و دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین مواردی است که موجب ایجاد آرامش و راحتی ساکنین خانه می شود. انواع مختلفی از سبک های دکوراسیون وجود دارد که انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به روحیه و سلیقه صاحبخانه دارد.

بهتر است سبک دکوراسیون خانه خود را به گونه ای انتخاب کنید که با روحیات شما مطابقت داشته باشد و در هنگام حضور در منزل از فضای آن لذت ببرید. همچنین داشتن اطلاعات کافی در زمینه طراحی دکوراسیون می تواند در انتخاب سبک مناسب به شما کمک کند.

زیباترین دکوراسیون منزل

طراحی داخلی منزل

انتخاب رنگ مناسب در طراحی داخلی منزل به ویژه برای آپارتمان های کوچک اهمیت زیادی دارد. انتخاب رنگ های روشن به دلیل شفافیت و درخشندگی آن ها برای این گونه فضاها بسیار مناسب است.

در طراحی داخلی منزل، انتخاب رنگ های روشن موجب می گردد که محیط خانه، بزرگ تر به نظر برسد. رنگ هایی که درخشندگی و شفافیت بیشتری داشته باشند نور را بیشتر منعکس کرده و فضا را زنده تر نشان می دهند.

رنگ استخوانی روشن یکی از رنگ های پیشنهادی برای آپارتمان های کوچک است. این رنگ می تواند با وسایل منزل به راحتی هماهنگ شده و ترکیب مناسبی ایجاد نماید. البته برای اینکه رنگ خانه یکدست نباشد می توانید یک دیوار را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

سه اصل اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شامل زیبایی، کاربردی بودن و ایجاد حس آرامش است. قبل از شروع کار بهتر است از امنیت وسایل مورد استفاده در دکوراسیون منزل خود مطمئن شوید. این وسایل باید به درستی سر جای خود محکم شوند به خصوص آن هایی که در ارتفاع نصب می گردند.

برقراری تعادل در تمام مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون اهمیت زیادی دارد. ممکن است طرح های جسورانه جلوه خاصی داشته باشند اما پس از مدتی خسته کننده می شوند. بنابراین بهتر است از این کار صرف نظر کنید. می توانید بجای این که طرح جسورانه خود را برای تمام خانه اجرا نمایید فقط در بخشی از خانه پیاده سازی کنید.

زیباترین دکوراسیون منزل

دیزاین منزل

در هنگام دیزاین منزل یکی از قسمت هایی که باید به آن اهمیت داد، اتاق پذیرایی است. این بخش از منزل اولین جایی است که توجه میهمانان را به خود جلب می کند پس باید دکوراسیون و چیدمان وسایل آن متفاوت از سایر قسمت های خانه باشد.

برای گام اول باید بزرگترین وسیله را در فضای مورد نظر جایابی نمایید. این وسیله در نشان دادن جذابیت و زیبایی اتاق پذیرایی نقش مهمی دارد. پیشنهاد ما این است که بزرگترین وسیله را در نقطه کانونی اتاق قرار دهید و بقیه وسایل را در اطراف آن ها بچینید.

دیزاین داخلی منزل

در سبک مدرن دیزاین داخلی منزل، استفاده از پنل ها، جایگاه ویژه ای دارد. دیزاینرهای حرفه ای کناف ها و شلف های چوبی را در فضاها و اتاق های مختلف منزل بکار می برند تا زیبایی دکوراسیون منزل را دوچندان کنند.

بیشترین استفاده از پنل های چوبی در اطراف شومینه یا بر روی دیواری است که تلویزیون روی آن نصب می شود. البته می توان از این پنل ها در اتاق های خواب یا حتی حمام و دستشویی نیز استفاده نمود.لازم به ذکر است که برای شلف ها و پنل های چوبی نباید یک رنگ و یک جنس چوب را بکار گرفت بلکه توازن و هماهنگی آن ها با محیطی که در آن نصب می شوند رنگ و جنس آن ها را تعیین می کند.

زیباترین دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل کوچک

یکی از اصلی ترین ارکان دکوراسیون منزل کوچک، بخش نورپردازی آن است زیرا فضایی که دارای نور کمی باشد نسبت به فضاهای پر نور کوچک تر دیده می شود. اگر خانه شما از داشتن نور طبیعی محروم است باید برای روشن نمودن فضای منزل خود از نورهای مصنوعی استفاده کنید.

همچنین برای آپارتمان های کوچک، مبلمان کلاسیک و استیل انتخاب مناسبی نیست زیرا فضای اتاق را کوچکتر جلوه می دهد و از طرف دیگر کارایی لازم را ندارد. بهتر است برای فضاهای کوچک از مبل راحتی، ال، نیم ست یا تاشو استفاده کنید زیرا هم فضای زیادی اشغال نمی کنند و هم کارایی لازم را دارند.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

بیشتر افراد دوست دارند در محل زندگی خود از رنگ های گرم استفاده کنند. باید بدانید برای فضاهای کوچک بکار بردن رنگ های گرم موجب می شود تا فضای خانه کوچکتر به نظر برسد. پس پیشنهاد می کنیم برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود از رنگ های سرد استفاده نمایید.

اتاق پذیرایی در آپارتمان های کوچک با اتاق نشیمن مشترک است و باید برای چیدمان وسایل و طراحی دکوراسیون آن وسواس بیشتری به خرج داد. پیشنهاد می کنیم تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب کنید تا فضای کمتری اشغال کند. همچنین از شلف های دیواری برای قرار دادن قاب ها و وسایل کوچک تزئینی بر روی آن ها استفاده نمایید.

منبع: آرکا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *