ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی منازل – بخش اول

ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی منازل

ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی منازل - بخش اول

در سال های اخیر طراحان جدیدی وارد عرصه دکوراسیون داخلی شده اند که ایده ها و روش های متفاوتی را عرضه می کنند. یکی از این ایده ها ساختارشکنی در دکوراسیون داخلی است. برخی از این قوانین کهنه بسیار دست و پا گیر بوده و مانع تحقق خلاقیت در دکوراسیون داخلی می شوند و طراحان امروزی ساختار شکنی کرده و دیگر از این قوانین کهنه پیروی نمی کنند. ما در این مقاله چندین مورد از این ساختار شکنی ها را با شما در میان می گذاریم.

استفاده از رنگ تیره در فضای کوچک

طبق قوانین کهنه در یک اتاق کوچک از رنگ های روشن و سفید استفاده می شد. اما طراحان جدید با ساختارشکنی یک طرف دیوار اتاق کوچک را تیره می کنند اغلب رنگ هایی که استفاد می شود از رنگ های خاکستری و قهوه ای و آبی تیره است. که در اتاق کوچک فضای عمیقی را ایجاد می کند. در کنار یک رنگ تیره در اتاق کوچک از آیینه و مبلمان یا وسیایل فلزی انعکاس نور و روشنایی را بیشتر نی کند و تعادل در فضای اتاق به ارمغان می آورد.

استفاده تأکیدی از رنگ

استفاده از عناصر رنگی درخشان برای بخشیدن حس و حال به خانه یکی از متداول ترین دستورالعمل های دکوراسیون است که دیگر به یک کلیشه تبدیل شده. هیچ اشکالی ندارد که شما از یک رنگ با طیف های مختلف یا مثلا سه رنگ مکمل برای ایجاد ترکیب رنگی مناسب استفاده کنید اما باور کنید رنگ آمیزی یک دیوار به رنگ قرمز یا استفاده از کوسن های زرد همیشه یک راه حل مناسب نیست. هیچ اشکالی ندارد اگر گاهی این قانون را نادیده بگیرید و تنها به استفاده از چند طیف رنگ طوسی که خود به خود در ترکیبی  از بافت های مختلف مانند پرده، مبلمان و عناصر فلزی همچون آیینه به کار رفته است قناعت کنید. چشم از دیدن رنگ های خنثی به اندازه رنگ های درخشان خسته نمی شود و  همان مقدار رنگی که در گلدان ها، یک ظرف میوه یا عناصر مورد استفاده روی دراور به کار رفته می تواند کافی باشد.

ترکیب دکوراسیون کلاسیک و مدرن

گاهی استفاده مو به مو از سبک طراحی کلاسیک یا دکوراسیون مدرن باعث می شود محیط خانه جذابیت کافی و نشاطی را که طالب آن هستید نداشته باشد. طراحان امروزی با ایده ترکیب دکوراسیون کلاسیک و مدرن به فضای خانه آرامش و جذابیت خاصی را می بخشند که شاید دستیابی به آن جز از این طریق سخت تر باشد. شما با این سبک طراحی در خانه می توانید انتخاب های بیشتر و جذاب تری داشته باشید. به عنوان مثال می توانید در کنار بافت و نقش و نگارهای مبلمان راحتی و مدرن از نورپردازی هایی به سبک کلاسیک استفاده کنید. یا اگر شما در آپارتمانی با ساختار مدرن زندگی می کنید می توانید از یک فرش ایرانی، آیینه عتیقه و لوستر برنز استفاده کنید تا به فضای خانه شما صمیمت و حس نوستالژی بدهد. با ترکیب کردن وسایل و تابلو های هنری معاصر و کلاسیک فضای متفاوتی در خانه شما ایجاد می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *