سبک دکوراسیون شما چیست؟

سبک دکوراسیون شما سبک دکوراسیون شما

سبک دکوراسیون شما

خانه‌های ما مکان‌هایی هستند که در آن‌ها احساس راحتی می‌کنیم، دور از هرج و مرج و شلوغی. بنابراین، در این مکان‌ها چه نوع چیدمانی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با همراه باشید.

در زندگی پرمخاطب دوران مدرن، مکان‌های که بیشترین آرامش را می‌یابیم و بیشتر انعکاس سلیقه خودمان را در آن میبینیم، مسلماً خانه‌های ما هستند. برای اکثر ما، هرکجای دنیا برویم، هیچ جا شبیه خانه‌ی خودمان نیست. حتی اگر در طول تعطیلات در مجلل‌ترین هتل‌ها اقامت داشته باشیم، بازهم راحتی و آرامش خانه‌مان را بدیت نمی آوریم، زیرا یافتن راحتی خانه‌مان درهرجایی غیرممکن است. به‌همین دلیل دکوراسیون روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

خانه‌های ما تنها مکان‌هایی هستند که می‌توانیم مطابق میل و نظرخودمان آن را طراحی کنیم، که منعکس کننده‌ی سبک، شخصیت، خاطرات و سلیقه‌ی ما می‌باشد ، و همچنین در تمام دنیا متعلق به ما است.

مهمترین چیزی که شخصیت و ظاهر خانه‌های ما را تعیین می‌کند، سبکی است که در چیدمان خانه آن را انتخاب می‌کنیم. بدون شک هر سبکی از دکوراسیون ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارد.

هنگام طراحی خانه‌ی خود، شما باید در مورد گزینه‌های مختلف تصمیم بگیرید، از سبک روستایی گرفته تا سبک مدرن، از کلاسیک گرفته تا صنعتی.

بنابراین کدام سبک برای شما مناسب است؟ بیایید به ویژگی‌های کلی، ۲نمونه از بارزترین سبک‌های  دکوراسیون، نگاهی بی‌اندازیم و در انتخاب مناسب‌ترین طراحی چیدمان برای شخصیت و سلیقه‌ی خود، به شما کمک کنیم.
سبک دکوراسیون شما

سبک مدرن (Modern)

سبک مدرن که در اواخر قرن بیستم پدیدار شده و تا امروز گسترش یافته، به‌عنوان یکی از مفاهیم برتر دکوراسیون امروزی شناخته شده است. ایده اصلی دکوراسیون‌های مدرن، ایجاد فضاهای باز برای  نشیمن است که راحتی در آنها در اولویت قرار دارد، شلوغ نیست و دارای درک زیبایی شناختی می‌باشد. مبلمان راحت و کاربردی با خطوط واضح و مشخص ، فضایی باز و جادار، انتقال رنگ‌هایی ملایم و شیک با کنتراست بالا، هرازگاهی از مشخصه‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون مدرن است.

اگر به‌دنبال راحتی و کارایی در صدر ویژگی‌های خانه‌ی خود هستید، اگر طرح‌های فانتزی را دوست ندارید، شکل‌ها و الگوهای هندسی جزء ضروریات شما محسوب می‌شوند، پس می‌توان گفت که تزئینات مدرن مناسب‌ترین سبک برای شماست.
سبک دکوراسیون شما

سبک معاصر (Contemporary)

سبک معاصر (سبک امروزی) اغلب با سبک مدرن اشتباه گرفته می‌شود. با این حال نکاتی وجود دارد که تزئینات معاصر از سبک مدرن فاصله می‌گیرند.

به‌طور خلاصه، درحالی که چیدمان به سبک مدرن نمایان‌گر قرن بیستم است و مبلمان و فرم‌های طراحی در یک قاب مشخص می‌مانند، سبک مدرن را می‌توان به‌عنوان دکوراسیون‌های مداوم، نوآورانه و آینده‌گرا تعریف کرد.

اگر دوست دارید از رنگ‌های متضاد استفاده کنید، و خانه‌های خود را با ایده‌های خلاقانه و خارق‌العاده تزئین کنید، اگر ذهنی هنری و خلاق دارید که به بیرون از قالب‌ها فکر می‌کند، مطمئناً شما در هنگام طراحی خانه‌ی خود از یک ایده دکوراسیون معاصر پیروی خواهید کرد. مبلمان فوق‌العاده، فن‌آوری‌های نوآورانه،  طرح‌های خلاقانه و استفاده غیر معمول از رنگ‌ها و مواد، از برجسته‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون معاصر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *