صندلی راک

صندلی راک; انواع صندلی راک 1400+ 16 کاربر

صندلی راک چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد و انواع آن کدامند؟ در عصری زندگی می‌کنیم که همه چیز از شکل ابتدایی و سنتی خود فاصله گرفته و محصولات مدرن و به مراتب کارآمدتری جای خود را در بازار تثبیت کرده اند. اما در بازار صندلی‌ های مختلف، صندلی راک یکی از محصولاتی است که در عین مدرن ‌سازی شده، هویت تاریخی و سنتی خاصی را با خود یدک می ‌کشد. انواع صندلی راک 1400 را می ‌توانید در مدل‌ های کاملا کلاسیک یا مدرن و امروزی دنبال کرده و از راحتی و آرامش‌ بخشی آن‌ ها حین تاب خوردن لذت ببرید.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این که صندلی راک چیست و انواع آن کدامند، بیشتر بدانیم.

صندلی راک چیست؟

برای آن که بگوییم صندلی راک چیست؟ بهتر است تصویر نوستالژیک مادربزرگی با موهای سپید رنگ در حال بافتنی بافتن روی صندلی ‌های نعنویی را به خاطر بیاورید. صندلی راک نوعی از صندلی های چوبی هستند که ضمن داشتن نشیمنگاه راحت، بخش تکیه ‌گاه کاملا ارگونومیک و مناسب ستون فقرات، دارای طراحی نعنویی بوده و می ‌توان حین نشستن روی آن‌ ها، به بدنه صندلی تاب ملایمی داد.

به واقع به جرات می ‌توان گفت که صندلی‌ های راک، نوعی صندلی آرامش‌ بخش هستند و برای پایان دادن به یک روز پرمشغله و پر از استرس و هیجانات منفی، عالی عمل می‌ کنند. کافی است که روی این صندلی‌ ها نشسته و بدن خود را رها کنید تا با قرار گرفتن عالی وزن بدن روی ساختار صندلی، خستگیتان از بین برود.

صندلی راک; انواع صندلی راک 1400+ 16 کاربر - وبسایت مبلمان رابو

طراحی صندلی راک

در بالا دیدیم که صندلی راک چیست؟ و چه کاربردی دارد. اکنون ببینیم فرمول طراحی این نوع صندلی چگونه است. صندلی ‌های راک معمولا از طراحی با تکیه ‌گاه بلند و دسته‌ های قوی برخوردار هستند، اما در نمونه‌ های مدرن ‌سازی شده این صندلی‌ ها، طراحی‌ های بدون دسته را نیز مشاهده می‌ کنیم.

به جای چهار پایه همیشگی مورد انتظاری که در صندلی ‌های معمولی داریم، صندلی‌ های راک، دارای دو تیغه هلالی شکل هستند که نقش نعنونی و تاب‌خورندگی صندلی را برعهده دارند. این تیغه ‌های چوبی به شکلی طراحی شده ‌اند که شما می‌توانید از صندلی در حالت کاملا ایستا استفاده کرده و هر آن که مایل باشید، با یک تکان کوچک به سمت عقب یا جلو، حالت تاب خوردن آن را به وجود بیاورید.

نکته: لازم به ذکر است که صندلی ‌های راک، قابلیت تنظیم ارتفاع نداشته و در ارتفاع استاندارد طراحی و تولید می ‌شوند.

انواع صندلی راک

انواع صندلی راک 1400 شامل صندلی راک کلاسیک، صندلی راک بزرگسال، صندلی راک کودک، صندلی مبلی راک با روکش پارچه ‌ای و … هستند. به صورت کلی صندلی ‌های راک از بهترین جنس چوب تولید شده و در غالب محصولات این گروه چوب راش، چوب گردو و سایر چوب‌ های ارزشمند را می‌بینیم.

صندلی راک; انواع صندلی راک 1400+ 16 کاربر - وبسایت مبلمان رابو

با این همه اگر مایل به خرید یک محصول ارزان قیمت ‌تری باشید، باید به سراغ مدل‌ هایی بروید که در آن‌ ها از طراحی ساده تر و چوب ارزان ‌تری استفاده شده باشد. در انواع مدل ‌های صندلی راک 1400، نمونه‌هایی با طراحی خاص و مدرن می ‌بینیم که ضمن داشتن شرایط پایه‌ ای این سبک صندلی‌ ها، زیبایی و جلوه خاص خود را دارند. صندلی ‌های با اسکلت فلزی و روکش پارچه ‌ای، در گروه صندلی‌ های راک مدرن و برتر 1400 قرار می‌ گیرند.

یکی از وسایلی بسیار کاربردی در هر خانه ‌ای کاناپه است. انواع کاناپه مختلفی وجود دارد که شما می ‌توانید بسته به نوع سلیقه شخصی، چیدمان و دکوراسیون خانه وکاربردی که از آن انتظار دارید. که در مفاله “ انواع کاناپه ” به انواع این نوع کاناپه ها پرداختیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

صندلی‌ های راک برای چه افرادی مناسب هستند؟

شاید در دهه‌های قبل احساس می‌شد که این صندلی‌ ها تنها برای افراد سال خورده مناسب هستند، اما در حال حاضر جوان‌ ترها نیز علاقه زیادی به این سبک صندلی‌ های نشیمن راحتی و آرامش ‌بخش نشان می ‌دهند. اگر چه شما نمی ‌توانید تمام صندلی‌ های میز ناهارخوری یا حتی تمام صندلی های سالن پذیرایی منزل را از نوع راک انتخاب کنید، اما در هر خانه ‌ای، جای یک یا دو صندلی راک خالی به نظر می ‌رسد.

حتی اگر کودکی در خانه دارید، یک صندلی راک مخصوص کودک نیز می‌ تواند برای او به ابزار جذابی برای نشستن و کمی تفریح تبدیل شود. تداعی چیزی شبیه به تاب که به شکلی کاربردی‌تر، خلق شده است! حال در پاسخ به این که صندلی راک چیست؟ شاید آن را چیزی بیش از یک صندلی معمولی تعریف کنید.

مزایای صندلی راک

در استفاده از این نوع صندلی، بدن شما در وضعیت ایده‌ آلی قرار گرفته و آرامش خاصی به دست می ‌آورد. خاصیت تاب‌ خورندگی آن، باعث می ‌شود تا ضمن استراحت کردن، لذت خوبی را تجربه کرده و باز آرامش و آسودگی کامل را به دست بیاورید.

صندلی راک; انواع صندلی راک 1400+ 16 کاربر - وبسایت مبلمان رابو

معایب صندلی راک

تنها عیبی که می‌ توان برای این نوع صندلی عنوان کرد، جاگیر بودن آن است و در قیاس با صندلی‌ های معمولی به فضای بیشتری احتیاج دارد. از این روی معمولا این نوع صندلی را در گوشه سالن پذیرایی، هال و یا اتاق خواب قرار می ‌دهند.

هنگام خرید صندلی راک، به چه نکاتی توجه کنیم؟

دانستیم که صندلی راک چیست؟ اما هنگام خرید این نوع صندلی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • ارتفاع تکیه‌گاه صندلی، بلند طراحی شده باشد.
  • جنس چوب آن قوی و محکم بوده و از چوب ‌هایی چون چوب گردو، چوب راش یا چوب توسکا ساخته شده باشد.
  • دسته ‌های صندلی ارتفاع مناسبی داشته و حین نشستن روی آن، دست ‌هایتان در موقعیت خوبی قرار بگیرند.
  • تاب خوردن صندلی به راحتی انجام شده و در عین حال در زمان ایستایی، ثبات خوبی داشته باشد.

کلام آخر

در بالا توضیحاتی در خصوص این که صندلی راک چیست؟ انواع صندلی های راک و کاربردهای آن‌ ها ارائه دادیم، شما چه قدر به خرید این نوع صندلی علاقه‌مند هستید و چه نظری درباره آن دارید؟ نظرات خود در این باره را در بخش نظرات وب سایت مطرح نمایید. همین طور توصیه می‌کنیم این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظر آن‌ ها را درباره این محصولات جویا شوید.

منبع : ویترا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *