10 نکته برای طراحی بهتر اتاق بچه ها

طراحی بهتر اتاق بچه ها (نکته 5 – 10)طراحی بهتر اتاق بچه ها (نکته 5 – 10)

طراحی بهتر اتاق بچه ها (نکته 5 – 10)

5. از فضای اتاق کودک خود نهایت استفاده را ببرید.

خواه با یک اتاق کوچک کار کنید یا یک تخیل بزرگ، استفاده حداکثری از فضای اتاق کودک یک ضرورت مطلق است.به طور مثال، یک تخت زیر شیروانی دار ساده، فضای قابل استفاده در اتاق مدرن کودک را دو برابر می کند، یک فضای بازی اضافی ایجاد می کند که می تواند به راحتی به یک کنج مطالعه یا اتاق نشیمن برای آینده تبدیل شود.

6. فضای ذخیره سازی را دو برابر کنید.

از اسباب بازی ها، بازی ها و کتابها گرفته تا کمد لباس های همیشه در حال تغییر در اندازه های مختلف، بچه ها وسایل زیادی دارند.

 برای جلوگیری از بهم ریختگی به کمک نیاز دارید؟ قلاب چوب لباسی، نرده های کتاب دیوارکوب شده، جعبه های نگهداری زیر تخت و مبلمان با محفظه داخلی گزینه های عالی هستند و می توانند فضای ذخیره سازی شما را دو برابر کنند. نصب رگال در کمد کودکتان، یک روش آسان برای گسترش ظرفیت ذخیره سازی شما است.
طراحی بهتر اتاق بچه ها (نکته 5 – 10)

7. با رنگ ها بازی کنید.

بچه ها رنگ را دوست دارند، اما انتخاب یک رنگ مناسب می تواند مشکل باشد. به احتمال بسیار زیاد، دختر کوچک شما ممکن است خواهن همه چیز به رنگ صورتی گرم باشد، اما این بدان معنا نیست که بعدها نیز این کار را بخواهد انجام بدهد، و فکر رنگ آمیزی کل اتاق فقط در چند سال کوتاه کافی است تا به هر کسی مسائل مربوط به تعهد رنگی را بدهد!

آیا به دنبال یک راه حل طولانی مدت هستید؟ یک اتاق کودکانه روشن و شاد با رنگین کمانی از لوازم جانبی رنگارنگ در یک محیط تمیز و خنثی سازش، ترکیب هوشمندانه ای را ارائه می دهد که وقتی کودک شما برای ظاهری جدید آماده شود به راحتی می توان آن را با هزینه کمتری به روز کرد.

8.الگو و بافت را ترکیب نمایید.

کاربرد دقیق یک الگوی گرافیکی برجسته و لایه های بافتی قوی و غنی  و ترکیب هوشمندانه آنها اتاق کودک را زیبا و حرفه ای می سازند و یک فضای متعادل و بصری جالب توجه برای کودک شما ایجاد می کنند.

9. دست و ذهن کوچک را مشغول کنید.

اگر فضای کافی دارید، ایجاد یک محل کار مناسب برای بچه ها ضروری است. تهیه مکانی برای رنگ آمیزی و خلاقیت فرزندتان نه تنها او را سرگرم می کند بلکه می تواند به رشد جسمی و روحی او نیز کمک شایانی نماید. هنگامی که کودک شما بزرگتر می شود، یک فضای کاری شخصی می تواند مفید واقع شود و مکانی آرام برای مطالعه و انجام تکالیف ارائه دهد.

 یک ایستگاه کاری راحت، فضای زیادی برای انجام هنرها و صنایع دستی و نمایش خلاقیت ها دارد. یک جو بازیگوشانه و در عین حال شیک که به راحتی به یک ایستگاه تکالیف برای کودک بزرگتر تبدیل می شود.
طراحی بهتر اتاق بچه ها (نکته 5 – 10)

10. به آنها فضایی بدهید تا از همه چیز دور شوند.

همه ما نیاز داریم که هر از گاهی از همه چیز دور شویم. گوشه خواندن (reading nook)، مکانی عالی برای برخی اوقات تنهایی با کیفیت است و این مزیت را نیز دارد که کودک کوچک شما را به حل کردن یک کتاب خوب تشویق می کند! با داشتن این گوشه دنج، لحظه ای آرام را خودتان رقم بزنید یا یک دوست را دعوت کنید. حتی جایی برای نوازش هم هست!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *