طراحی داخلی منازل کوچک-بخش دوم

طراحی داخلی منازل کوچک

طراحی داخلی منازل کوچک-بخش دوم

 

نکاتی که در طراحی داخلی منازل کوچک باید به آن ها توجه کرد

در بخش قبلی دانستید که با رعایت اصول طراحی داخلی، می‌توانید فضای منزل خود را بزرگ‌تر کنید. به بیان دیگر با رعایت اصول در چیدمان وسایل و استفاده از تمام محیط می‌توانید فضای بزرگ‌تری را در خانه‌ی خود در اختیار داشته باشید. در بخش قبلی مواردی را بیان کردیم که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید متراژ بیش‌تری داشته باشید. این موارد عبارت بوند از: حذف حاشیه‌پردازی و اضافه کاری، استفاده کردن از طول و عرض خانه، استفاده از دیوارهای خانه، به کار بردن رنگ‌های شاد و ملایم در خانه.

  • منظور از حذف حاشیه‌پردازی و اضافه کاری در طراحی داخلی منازل کوچک این است که محیط را در عین حال که ساده است، زیبا نگه دارید و از این جهت از وسایل بیهوده که بدون استفاده هستند، استفاده نکنید. استفاده از وسایل بدون استفاده می‌تواند فضای خانه را بی‌نظم و شلوغ نشان دهد.
  • نکته‌ی مهم دیگر استفاده‌ی مناسب از طول و عرض خانه است. استفاده‌ی مناسب از طول و عرض خانه به این معنا است که اگر مساحت منزل شما دارای طول بیش‌تری است، در طول منزل چیدمان خود را انجام دهید و اگر منزلتان دارای عرض بیش‌تری است، چیدمان خود را در عرض منزل انجام دهید.
  • همچنین دقت کنید که در طراحی خانه از دیوارهای آن به بهترین شکل استفاده کنید. می‌توانید بسیاری از وسایل خود را بر روی دیوارهای خانه نصب کنید. به عنوان مثال می‌توانید بر روی دیوار، شلف دیواری نصب کنید. همچنین می‌توانید وسایل تزئینی و یا تابلوهای هنری خود را بر روی دیوار قرار دهید.

چگونگی چیدمان وسایل در طراحی داخلی منازل کوچک

در بخش‌های قبلی مقاله در رابطه با مواردی صحبت کردیم که باید در طراحی خانه‌های کوچک آن‌ها را به کار برید. در این بخش از مقاله در رابطه با نکاتی صحبت خواهیم کرد که رعایت آن‌ها در طراحی داخلی منزلتان بسیار به شما کمک خواهد کرد.

سالن نشیمن و اتاق پذیرایی از مهم‌ترین قسمت‌های یک خانه به حساب می‌آید. در طراحی خانه با متراژ کم معمولا سالن پذیرایی به عنوان اتاق نشیمن نیز استفاده می‌شود. در نتیجه دقت داشته باشید که در هنگام طراحی داخلی منزل خود، بیش‌ترین تمرکزتان را بر روی سالن پذیرایی آن بگذارید. تلویزیون و مبلمان نیز از مهم‌ترین وسایلی هستند که باید در سال پذیرایی از آن‌ها استفاده شود. سعی کنید آن‌ها به نحوی انتخاب کنید و به گونه‌ای قرار دهید که در نهایت فضای بزرگ‌تری را در اختیار داشته باشید و در عین حال زیبایی منزلتان را نیز در نظر بگیرید. پیشنهاد بسیاری از طراحان داخلی منازل این است که از مبلمان ال برای سالن‌های پذیرایی استفاده شود، زیرا استفاده از آن‌ها فضای کمی را در خانه‌ها اشغال می‌کند.

در طراحی داخلی منازل کوچک معمولا سعی می‌شود که از میز تلویزیون‌های دیواری برای قرار دادن تلویزیون‌ها استفاده شود. این مدل فضای کمی را در منزل شما اشغال می‌کند و برای خانه‌هایی که متراژ کمی دارند، کاربردی‌تر است.

سخن پایانی

طراحی داخل منازل از موارد مهمی است که امروزه بسیاری از افراد به آن توجه می‌کنند. در این مقاله در مورد منازل کوچک صحبت کردیم و دانستید که چه مواردی را در طراحی داخلی منازل کوچک باید به کار بگیرید تا در نهایت فضایی زیباتر و در عین حال بزرگ‌تر در اختیار داشته باشید. در رابطه با نکاتی در این مقاله صحبت کردیم که باید در جهت انتخاب رنگ وسایل به آن دقت کنید. همچنین دانستید چه نکاتی را به کار گیرید تا فضای بزرگ‌تری را در اختیار داشته باشید.

برای مطالعه ی بخش ابتدایی مقاله اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *