طراحی دکوراسیون فضای باز 

طراحی دکوراسیون فضای باز با ایده ای جذاب

طراحی دکوراسیون فضای باز با ایده ای جذاب - وبسایت رابو

شاید آنچه که از تعریف دکوراسیون و چیدمان به ذهن ما خطور کند مربوط به آرایش و دیزاین فضای بسته ای همچون منزل و یا محیط کار باشد…

شاید آنچه که از تعریف دکوراسیون و چیدمان به ذهن ما خطور کند مربوط به آرایش و دیزاین فضای بسته ای همچون منزل و یا محیط کار باشد در صورتیکه در دنیای مدرن امروزی استقبال از دکوراسیون برای فضای باز همچون حیاط، تراس، ««روف گاردن»»، باغچه نیز به مراتب رو به افزایش می باشد. به گونه ای که توجه به دیزاین و نوع چیدمان فضای باز تبدیل به دغدغه ای برای مخاطبین خود شده است. برای برخورداری از فضای باز راحت و آرامش بخش انتخاب مبلمان فضای باز می تواند تاثیر فوق العاده ای در روحیه افراد داشته باشد. در کنار طراحی دکوراسیون برای محیط باز، استقبال از طراحی ساده اما مدرن برای دکوراسیون داخلی و یا خارجی با استفاده از بتن اکسپوز نیز توجه بسیاری از طراحان و معماران سازه را به خود جلب نموده است. استفاده از نمای بتن برای کسانی که خواهان نمایی متفاوت اما جدید، ساده و مدرن می باشند، جذابیت ظاهری را افزایش داده است.

چگونه می توان با انتخاب یک مبلمان فضای باز، شکوه و زیبایی را به محیط اطراف بخشید؟

انتخاب و استفاده از مبلمان های مناسب برای محیط باز می تواند در خلق فضایی دلنشین، امن و راحت تاثیر فوق العاده ای بگذارد. به جرات می توان بیان نمود که از مهمترین دغدغه های اکثر مشتریان در انتخاب مبلمان باغی و یا مبلمان ویلایی که مناسب برای فضا و محیط های باز می باشند، جنس و نوع متریال انتخابی برای آن محیط می باشد. در واقع نبود سقف و یا سر پناه در فضاهای باز، نگهداری از مبلمان را در شرایط آب و هوای برفی و بارانی و همچنین گرمای خورشید تحت تاثیر قرار می دهد. این امر می تواند مستقیماً بر کیفیت، میزان دوام و ماندگاری مبلمان تاثیر مستقیمی بگذارد.

همچنین یکی دیگر از دغدغه های اساسی برای انتخاب ««مبلمان فضای باز»»، کمبود فضا و کوچک بودن محیط برای چیدمان آن می باشد. در حقیقت هدف اصلی ما از طراحی و دیزاین فضای باغ و یا حیاط، رسیدن به آرامش و لذت بردن از طبیعت و فضای آزاد آن می باشد. بنابراین بهترین گزینه، انتخاب میز و صندلی های تاشو می باشد. آنچه که در انتخاب یک مبلمان با کیفیت، زیبا و راحت تاثیر گذار می باشد، هماهنگی مبلمان با میزان مساحت فضای باز در اختیار می باشد که با انتخاب میز و صندلی تاشو می توان محدودیت ها را از میان برداشته و راحتی و آسایش را به محیط آورد.

در طی چند سال اخیر شرکت “نوآوران اثر ” توانسته است با همکاری خبره ترین کارشناسان طراحی در ساخت مبلمان فضای باز همچون مبلمان باغی و ویلایی، گام های مثمر ثمری را برداشته و رضایت مشتریان خود را در سطح قابل قبولی افزایش دهد. انتخاب و استفاده از بهترین متریال ها همچون پروفیل های فلزی سبک با پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک، استیل ضد زنگ و آلومینیوم که مناسب با هر شرایط آب و هوایی اعم از گرم و خشک و یا بارانی می باشند در کنار پوشش مبلمان از جنس چوب ترموو با برند ترموو فنلادی، ترموو لوناوود، توانسته است حداکثر کیفیت را برای مبلمان های فضای باز خلق کند.

چرا استفاده از بتن اکسپوز در نمای ظاهری ساختمان رو به گسترش می باشد؟

یکی از فناوری های روز دنیا در نمای داخلی و خارجی ساختمان که به عنوان نسل جدید در طراحی مدرن شناخته شده و رو به گسترش است، استفاده از بتن اکسپوز می باشد.

««بتن اکسپوز»» به پنل های بتنی گفته می شود که به دلیل سطح صاف، یکدست و صیقلی آن در زیباسازی هر چه بیشتر نمای ساختمان تاثیر گذار می باشد. از این رو نمای یکپارچه سطح بتن توانسته است در کنار رنگ خنثی آن نظر مساعد بسیاری از مهندسین و علاقه مندان به طرح های ساده را به خود جلب نماید. رنگ بتن اکسپوز، خاکستری کمرنگ، معمولی و یا پر رنگ می باشد که سردی نمای ساختمان را در نگاه مخاطب افزایش می دهد. در این صورت استفاده ترکیبی از مصالحی همچون چوب و آجر در کنار بتن می تواند نقش تاثیر گذاری در گرمای نمای سازه داشته باشد.

تقسیم بندی انوع بتن اکسپوز

انواع بتن اکسپوز بر اساس نوع روش تهیه آن به دو دسته ” بتن پیش ساخته ” و ” بتن اجرا در محل پروژه” تقسیم بندی می شود. بتن پیش ساخته در کارخانه تولید بتن در ابعاد و اندازه های استاندارد تولید و ساخته می شود و بیشتر برای ساختمان های کوچک از آن استفاده می گردد. نوع دیگر آن هم بتن اکسپوز اجرا در محل می باشد که بیشتر برای پروژه های معماری بزرگ و کلان همچون سازه های پل و ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. اما از آنجا که هزینه تهیه بتن های اکسپوز پیش ساخته به مراتب بالاتر و گران تر از تهیه بتن اجرا در محل می باشد، سعی می شود که در عملیات پروژه های بزرگ از روش قالب گذاری بتن های اکسپوز در محل استفاده و اجرا گردد.

یکی از دلایل مهم استفاده پر کاربرد بتن اکسپوز در عصر جدید آن است که بتن اکسپوزی را می توان در ابعاد و اندازه های متفاوت و با توجه به شرایط جوی و اقلیمی گوناگون در تمامی فصول سال مورد استفاده قرار داد. در مجموعه ” نوآور اثر ” آنچه که بسیار مورد توجه مهندسین سازه و معماران قرار گرفته است، آن است که بتن اکسپوز تماماً مسلح به شبکه مش بوده و به صورت چهار سوراخ، دو سوراخ و بدون سوراخ در کارخانه ساخته می شود.

در واقع ویژگی هایی همچون طول عمر بالا، استحکام و مقاومت بالا، سرعت اجرائی بالا در زمان بسیار کم و قابلیت اتصال بتن هم با ملات و هم با اتصالات خشک از مزیت های استفاده از بتن اکسپوز می باشد. در این بین شرکت ” نوآور اثر” با ترتیب اثر دادن تمامی ویژگی ها و خصوصیات بتن اکسپوزی توانسته است محصولی با کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *