مبلمان، این کالای جذاب

مبلمان، این کالای جذاب

مبل کالایی است که برای تزئین مکان‌هایی مانند؛ اتاق نشیمن، محل کار، و … جهت ایجاد جایی برای نشستن و استراحت کردن، ساخته و استفاده می‌شود. همانطور که از این تعریف می‌توان فهمید؛ مبلمان محصولی است که از هنر و تکنیک، درهم‌آمیخته شده است و با اثرگذاری بر جلوه‌ی مکان، باعث می‌شود که فضای موجود زیبا به‌نظر برسد. همچنین می‌توانیم با استفاده از این کالای محبوب، مکان‌هایی که در آن زندگی یا کار می‌کنیم را به یک محیط گرم، زیبا و رنگارنگ تبدیل کنیم.
مبلمان، این کالای جذاب

مبلمان، این کالای جذابمبلمان، این کالای جذاب

محبوبیت چوب در ساخت مبلمان

وقتی صحبت ازمبلمان می‌شود، اولین مدلی که به ذهن می‌رسد مبلمان چوبی است. چوب، همچنین در ساخت وسایلی مانند، میز، کمد، قفسه‌ی کتاب، لوازم مختلف اداری، میزهای مدرسه و ….، استفاده می‌شود.

باتوجه به اینکه امروزه در ساخت مبلمان از مواد دیگری مانند، فولاد، آلمینیوم، شیشه، و پلاستیک استفاده می‌شود؛ اما هنوز هم چوب محبوبیت خود را در این صنعت از دست نداده است و همواره بیشترین مصرف را دارد.

دلایل اصلی این امر که در ساخت مبلمان، چوب به مابقی متریال ها ترجیح داده می‌شود؛ ویژگی‌هایی از قبیل، اتصال آسان قطعات به یکدیگر، مقاومت بالا، تعویض آسان به هنگام رنگ‌آمیزی، زیبایی بیشتر و … است.

مبلمان در بازار به‌عنوان ” کالاهای قهوه‌ای ” شناخته شده، و در طبقه بندی تقاضای مصرف کننده، تحت عنوان ” کالاهای بادوام ” قرار گرفته است.
مبلمان، این کالای جذاب

جایگاه مبل در فضا و زندگی ما

زندگی انسان در مکان‌های مختلفی می‌گذرد؛ این مکان‌ها باید مناسب باشند و سطح راحتی لازم را برای فرد فراهم کنند. عواملی مانند؛ گرما، نور، صدا، رنگ، بو و … در فضا، باید باتوجه به نیازها و اقدامات فرد؛ متعادل‌سازی شوند. عناصر مکانی مانند؛ لوازم جانبی، مبلمان، و همچنین اجزای سازنده‌ی محیط از قبیل؛ دیوارها، ستون‌ها، درها، پنجره‌ها، نقش بسیار مؤثری در ایجاد فضا دارند. هرچه فضای چیدمان بهتر باشد، فواید استفاده از آن نیز سودمندتر است. انتخاب صحیح لوازم جانبی و مبلمان، سازماندهی فضای موردنظر، از مهمترین عوامل مؤثر در مفید بودن محیط است.

در هنگام چیدمان؛ طوری باید این کار را انجام دهید که فضا جادارتر احساس شود. یک اتاق خالی نمی‌تواند به‌عنوان یک محیط جادار تلقی شود، لازم به ذکر است که جادار بودن تنها با انتخاب مبلمان و وسایل متناسب با اتاق نشیمن، و همچنین کنار گذاشتن وسایل غیرضروری، معنا پیدا می‌کند.
مبلمان، این کالای جذاب

فضاها و لوازم قرارگرفته در آن‌ها؛ منعکس کننده‌ی افکار ، احساسات و عقاید افراد هستند و زندگی آن‌ها را شکل می‌دهند. هر فرد فضای زندگی خود را به سلیقه‌ی خودش می‌چیند، بنابراین؛ شخصیت خود را در انتخاب تجهیزات، منعکس می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *