مبلمان اداری و ویژگی های آنها

 هر اداره و شرکتی نیاز به مبلمان اداری استاندارد دارد که شامل میز مدیریت، میز اداری، صندلی اداری، میز کنفرانس و … می باشد. هر شرکت با توجه به فعالیت هایش می تواند مبل مورد نیاز خود را خریداری و افزایش دهد. به استانداردهای مبل های خریداری شده خود دقت کنید زیرا نشان دهنده اعتبار شرکت شما خواهد بود. علاوه بر جنبه زیبایی محیط کارتان با توجه به تعداد کارکنان، مساحت اداره و شغلی که دارید می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید تا کارمندان شما طی ساعت هایی که در اداره مشغول فعالیت هستند احساس راحتی و آسایش داشته باشند.

میز مدیریت

 

مبلمان اداری و ویژگی های آنها

 

یکی از لوازم ضروری هر شرکت مبلمان اداری است که اولین قسمت آن نیز می باشد. این میز به تجهیزات خاصی نیاز دارد و همانطور که از نام آن پیداست باید از میزهای دیگر بهتر و با کیفیت تر باشد. از آنجا که مدیر در هر شرکتی ساعت های بیشتری را پشت میزش سپری می کند باید این میز بر اساس اصول خاصی طراحی شود تا آسیب دیدگی فرد طی نشستن پشت این میز کاهش پیدا کند.

انواع مبلمان اداری :

•  ام دی اف
•  T شکل
•  Lشکل
•  شیشه ای
•  مدرن

 ام دی اف:

میزهای ام دی اف نمایی از چوب می باشد استحکام و مقاومت لازم را برای میزهای مدیریتی را هم برخوردار می‌باشند انتخاب و خریداری این نوع از مبلمان اداری باصرفه بوده و احتیاجات دفتر مدیریت را پوشش می‌دهد.

 T شکل:

میز مدیریت T شکل همان طور که از اسمش پیداست، ظاهری شبیه به T دارد. در شماری از اداره ها، سالن کنفرانس از دفتر مدیریت تفکیک نشده و به کارگیری مبلمان اداری از این نوع در محیط ، انتخاب مناسبی برای برقراری نشست‌ها در دفتر کار است.

 Lشکل:

میز مدیریت L شکل میزهای زیبایی هستند که تزئینات خاصی دراین نوع میزها به کار نرفته است و در ساخت آنان عناصر بسیاری به کار نرفته است.

شیشه ای:

این نوع میزها برای محیط‌های که وسیع استفاده نمی شود میزهای شیشه‌ای گزینه خوبی برای فضاهای کوچک می‌باشند ، چرا که این نوع میزها به راحتی نور را در فضا بازتاب می‌دهند و سبب روشنایی و بزرگی محیط و دفتر کار می‌شوند، اگر قصد خرید مبل اداری را دارید این میز ها بسیار مناسب هستند .

 مدرن:

مبلمان اداری مدرن توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این مدرن بودن باید در بخش طراحی و تولید مدنظر قرار بگیرد. بسیاری از دفاتر و شرکت ها که می خواهند کسب و کار جدید خود را به نمایش بگذارند و از رقبای خودشان پیشی بگیرند سعی می کنند از مبلمان اداری مدرن در دکوراسیون خودشان استفاده کنند.. مبلمان اداری مدرن علاوه بر اینکه حریم اختصاصی برای کارمندان ایحاد می کند سبب زیبایی و حفظ فضای ایجاد شده به صورت اختصاصی می گردد و فضای مدرنی را در محیط کار ایجاد می کند.

میز کنفرانس و ویژگی این نوع میز:

در هر اداره ای برای کنفرانس، جلسات و گفت و گو برای کارمندان شرکت یک اتاق در نظر گرفته می شود که برای آن محیط یک میز کنفرانس تدارک میبنند این میز در جذابیت محیط می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. قابلیت نصب تجهیزات صوتی و تصویری و دیگر تجهیز ها روی این میزها از خصوصیات میز کنفرانس است. این میز طرح ها و رنگ های متنوعی دارد که با توجه به اتاق کنفرانس و هماهنگی با سایر میزها می توان انتخاب مناسبی داشت.

میزهای اداره چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مبلمان اداری که اصول خاص در طراحی آن رعایت شده است، از وسایل مهم در هر شرکت یک میز است. نوع طراحی میز اداری باید به گونه ای باشد که مدیریت به آن ها دید کامل داشته باشد، چون همواره مدیریت باید به کارمندان توجه کامل داشته باشد و کارمندان تحت کنترل خودش باشند. ابعاد این میز را با توجه به نوع حرفه خود در شرکت باید انتخاب شود و اگر فضای بشتری می خواهید میز بزرگ انتخاب کنید و یا برای اینکه میز فضای کمتری را در محیط کار اشغال کند از میزهایی با ابعاد کمتر که دارای کشوهای متعدد هستند استفاده کنید. از ام دی اف به دلیل زیبایی، ماندگاری و هزینه مناسب، در تهیه این میزها استفاده می شود.

سایز مناسب میز :

اندازه مناسب میزها می تواند 120 تا 160 سانتی متر طول و 80 سانتی متر عرض است.

صندلی اداری:

 

مبلمان اداری و ویژگی های آنها

 

در انتخاب صندلی اداری باید راحتی و خسته نشدن کارمندان نیز باید در نظر گرفته شود . صندلی اداری باید اندازه مناسبی داشته باشد تا گودی کمر حفظ شود. نوع S در صندلی اداری می تواند بسیار مناسب باشد. از خصوصیات دیگر صندلی اداری ضد عرق بودن آن است تا کارمندی که ساعت ها روی آن می نشیند عرق نکند و لباس اشخاص به صندلی نچسبد.
صندلی اداری باید قابلیت خم شدن به عقب را داشته باشد و بتواند زاویه 110 درجه به عقب تشکیل دهد. به نرمی و یا سفتی صندلی اداری دقت کنید. نرمی بیش از اندازه مانع از حرکت و جابه جایی کارمند روی صندلی خواهد شد که مناسب نمی باشد. صندلی کارمندی قابلیت چرخش به همه جهات را باید داشته باشد تا کارمند برای وضعیت های مختلف و بدون بلند شدن کارهایش را بتواند انجام دهد.

ویژگی های مبلمان اداری:

زیبایی محل کارتان با انتخاب درست و هماهنگ با محیط کار بیشتر خواهد شد. پایه های فلزی و با استحکام بیشتر سبب می شوند در حین جابه جایی ها مبلمان فرسوده نشود. برای اینکه مبلمان اداری دوام بیشتری داشته باشد و سالهای بیشتری برای محیط کارتان باقی بماند باید در ساخت آن از متریال های با کیفیت استفاده شود. برای اینکه فضاهای خالی محیط کارتان را پوشش دهید به هماهنگی مبلمان با محل کارتان توجه داشته باشید تا زیبایی مبلمان بیشتر دیده شود. هر چه مبل شما کیفیت بیشتری داشته باشد، پیشرفت و هماهنگی کارمندان در شرکت بیشتر خواهد شد.

منبع : بازار مبل ملایر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *