مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟ - وبسایت رابو

با شروع هر سال، ترندهای زیادی روی کار می آیند که در زمینه دکوراسیون داخلی، وسایل، اکسسوری ها و البته مد و فشن تغییراتی را ایجاد می کنند. یکی از وسایلی که در خانه و در طی سال های اخیر تغییرات زیادی را از سر گذرانده و هر سال شکل و شمایلی جدید پیدا کرده، مبلمان است. از ست های بزرگ و چند نفره مبلمان تا چسترهای تکی و حتی صندلی ها، بیش از صد مدل مبلمان وجود دارد که هر کدام از ما با توجه به سایز اتاق و البته دیگر وسایلمان یک یا چند تا از آن ها را تهیه می کنیم. هر سال، مدل هایی ترند می شوند که شناختن آن ها می تواند در تغییر دکوراسیون خانه به ما کمک کند. در این مطلب، ترندهای مبلمان راحتی جدید را بررسی می کنیم که در سال  1400 یا ۲۰۲۱ بیشتر در وب سایت های طراحی به چشم می خورند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که گرایش افراد و طراحان در سال پیش رو، بیشتر به این مدل ها و ویژگی ها است.

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟ - وبسایت رابو

ترندهای مبلمان راحتی جدید

خطوط نرم و گرد

این مبل را ببینید که با وجود مدرن بودن هنوز غلبه اشکال دقیق هندسی در آن حس می شود؛ البته اشکالی که خطوطی گرد و صیقلی دارند. مدل های خطی و زاویه دار با پشتی های منحصر به فرد و دسته های مستطیلی، مثل سال های گذشته در استایل های مختلف دکوراسیون داخلی به چشم می خورند و ترند هستند. با این وجود، مستطیل ها امسال توسط طراحان تغییر پیدا کرده اند. آن ها گوشه های تیزشان را از دست داده اند و نرم و گرد شده اند. در سال ۲۰۲۱، طراحانی که به دنبال گرما و صمیمیت در فضای خانه هستند، می توانند این مدل مبل ها را – که اغلب اوقات پشتی های نرمی هم دارند – استفاده کنند. در کنار این طراحی آرامش بخش و گرم، این مدل ها امتیاز دیگری هم دارند: هم می توانند در دکوراسیون های تیز و مدرن به کار روند و هم در کنار وسایلی با خطوط نرم و ملایم.

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟ - وبسایت رابو

کاربردی و قابل تغییر

هدف اصلی مبل، ایجاد حداکثر راحتی برای صاحبانش است. برای همین است که مبل های پارچه ای قابل جا به جایی و تغییر، همیشه ترند است و امسال یکی از ترندهای اصلی محسوب می شود. این روزها، تولیدکنندگان پیشرو حوزه مبلمان راحتی جدید گزینه هایی با حداکثر قابلیت تغییر را در اختیار خریداران گذاشته اند. مبل های ال، مبل های نیم دایره و دایره ای و انواع مبل های چند گانه را می توانید بخرید و در سالن پذیرایی خود طوری تغییر بدهید که برای کاربردهای مختلف، از مهمانی و دورهمی های خانوادگی گرفته تا جشن تولدهای بزرگ و حتی شب های فیلم و سریال با دوستان، مناسب باشند.

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟ - وبسایت رابو

انواع مدل های وینتج

حالا که بیست سال از قرن بیست و یکم گذشته، ترند غیرقابل انتظار وینتج هر سال پررنگ تر می شود. این ترند بازگشت به گذشته، بیشتر به دلیل دلتنگی برای متریال و استایل خاص و پردوامی است که مبل های گذشته داشته اند؛ دوامی که به آن ها اجازه سازگاری با محیط زیست را می دهد و باعث می شود که گزینه های خوبی برای دوستداران محیط زیست و جنگل ها باشند. مبلمان هایی که تاریخ و قصه ای پشتشان دارند، به نوعی وسیله ابراز سلیقه و فردیت متفاوت برای افراد تبدیل شده اند. اگر نمی توانید مبلمان وینتج بخرید، اصلا جای نگرانی نیست. بیشتر برندها این روزها مدل های وینتج را با همان استایل و حتی متریالی تولید می کنند که در ابتدای قرن گذشته تولید می شد. محبوب ترین مبل های ترند وینتج، این ها هستند:

چسترفیلد (Chesterfield)

همان مبل چرمی معروف که دسته های بلند و گرد، پارچه بافت دار و رنگ های گرم و تیره دارد. چسترفیلد یک مبل کلاسیک است اما این روزها تنها در فضاهای کلاسیک استفاده نمی شود و جایش را در کافه ها، رستوران ها و رویدادهای مدرن هم باز کرده.

تاکسیدو (Tuxedo)

مبل هایی با پشتی های سفت، محکم و بلند که بیشتر در کلوب های آقایان به چشم می خوردند و حس و حالی جدی و رسمی داشتند اما این روزها می توان خیلی راحت در خانه هم از آن ها استفاده کرد.

کمل بک (Camel back sofa)

مدلی که ویژگی های محدود، دستی های کوتاه و یک پشتی بسیار منحصر به فرد دارد.

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟ - وبسایت رابو

تکنولوژی و راحتی در کنار هم

توسعه هایی که در مهندسی مدرن شکل گرفته اند، به مبل ها اجازه داده اند که راحتی را به عنوان کارکرد اصلی و کاربردی بودن را به عنوان یک گزینه اضافی به حد نهایت برسانند. این روزها مبل هایی تولید می شوند که ویژگی های منحصر به فردی برای ساده تر کردن زندگی ما دارند:

  • پشتی ها، دسته ها و جاپایی هایی که به صورت الکتریکی قابل تنظیم هستند
  • مکانیسم تا شدن و چرخش برای سازگاری مبل با شکل بدن و نیازهای فرد
  • کنترل مبل با استفاده از تلفن هوشمند
  • پورت USB
  • گرمایش نشیمنگاه و صندلی

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟ - وبسایت رابو

توجه به مکمل های زیبا

سادگی، سال ها در اوج محبوبیت بود. این روزها هنوز هم استایل های ساده بیشتر ترند هستند اما سادگی مطلق، کم کم جایش را به ترکیب مکمل های خوب و کاربردی می دهد. در طراحی مبل ها هم راه حل های زیبا و خوبی معرفی شده اند تا مبلمان راحتی جدید شما را از سادگی مطلق دربیاورند و به شیوه ای هوشمندانه تزئین کنند:

  • المان ها و سازه های چوبی در پایه و دسته مبل ها
  • اضافات فلزی (آهن، مس و حتی ورشو) در مبل ها
  • میخ پرچ های فلزی داخل مبل که خطوط آن را برجسته می کنند
  • تضاد در بافت ها و رنگ ها

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟ - وبسایت رابو

پرطرفدارترین رنگ ها برای مبلمان راحتی جدید

از استایل و چیدمان که بگذریم، خیلی اوقات هدفمان از تغییر دکوراسیون، عوض کردن رنگ و حس و حال یک فضاست. این رنگ ها، در سال جدید پرطرفدارترین ها برای انتخاب مبلمان راحتی جدید محسوب می شوند:

خردلی

روشن، ولی نه زننده. آفتابی، ولی نه خیلی روشن. شاد و یک جورهایی هم پیچیده. خردلی، می تواند مبل شما را به مرکز اتاق تبدیل کند.

خاکستری

خاکستری به نظر رنگی خنثی می رسد که طیف های مختلفی، از دودی تا رنگ آسفالت، دارد. همین رنگ خنثی، کلید هارمونی بی عیب و نقص دکوراسیون مینیمال است.

سبز زمردی

این رنگ لوکس و جذاب، بهترین گزینه برای مبل هایی است که در فضاهای کلاسیک قرار دارند و البته در دکوراسیون ساده و مینیمال مدرن هم به عنوان نقطه مرکز توجه، خوب عمل می کند.

آبی نفتی

یک رنگ شادی آور، عمیق و جادویی که بسته به جنس پارچه مبل، می تواند متفاوت به نظر برسد. اما در هر حال جذاب و گیرا است.

صورتی چرک

رنگی طبیعی و بسیار لطیف که از بژ جذاب تر است و از صورتی ملایم تر.

سفید

بهترین گزینه برای استایل های مینیمال و اسکاندیناویایی. هر نوع دکوراسیونی در کنار مبلمان سفید، چشمگیر و جذاب به نظر خواهد رسید.

بنفش و شرابی

راه حلی ایده آل برای کمبود رنگ در فضا، بدون زیاده روی. شرابی توجه را به خود جلب می کند و برای اتاقتان، یک مرکز ثقل می سازد.

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟ - وبسایت رابو

بهترین چیدمان ها برای سال جدید

پیشنهاد می کنیم مبلمان راحتی جدید خود را به عنوان یک واحد مستقل کنار دیواری با رنگ متضاد بگذارید. این چیدمان را با یک میز عسلی کوچک یا میز مکمل در کنارش، تکمیل کنید. همچنین بهتر است بدانید چیدمان سنتی مبلمان، فضایی گرد برای نشستن می سازد. می توانید با صندلی های تک، یک قالی و تعدادی میز عسلی این فضا را بسازید.
در نهایت می توانید از مبل به عنوان یک المان جدا کننده فضا استفاده کنید؛ به این صورت که پشت به فضای کاری و رو به فضای نشیمن قرار می گیرد و یک اتاق بزرگ را به دو قسمت تقسیم می کند.

مبلمان راحتی جدید ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟ - وبسایت رابو

مبل های استایل آرت دکو

این استایل با خطوط گرد، طراحی شیک و متریال لوکس و البته انتخاب جسورانه رنگ شناخته می شود. مبل های آرت دکو، یکی از ترندهای ۲۰۲۱ هستند که البته این روزها بیشتر با پارچه پوشیده می شود. این مبل ها این روزها بیشتر شبیه به آن چه ساخته می شوند که در هالیوود دهه هفتاد می شد دید؛ پایه های بلند، رنگ های درخشان و مبل هایی که انگار مخصوص یک مهمانی بزرگ ساخته شده اند.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *