مبل چستر

مبل چستر: انواع مختلف مبل چستر فیلد | مبل چستر چیست؟

اگر شما نیز از افرادی هستید که به دکوراسیون خانه اهمیت می ‌دهید حتماً برایتان مهم است که برخی از مبل های خاص را بشناسید. مبل چستر یکی از مدل‌ های بسیار پر طرفدار مبلمان است که برای ایجاد یک دکوراسیون ویژه در منازل و محیط های اداری و تجاری از آن استفاده می ‌شود. این مبل ‌ها زیبایی بسیار شگفت‌ انگیزی برای برخی سالن‌ ها با کاربردهای منحصر به ‌فرد ایجاد می ‌کند. مبل چستر چیست؟

مبل چستر فیلد چیست؟

متأسفانه تا به‌ حال مشخص نشده است که چه شخصی دقیقاً این نوع مبل را طراحی کرده است. با این ‌حال مبل چستر یکی از انواع مبل‌ های اصیل است و می‌ دانیم سالیان سال است که در میان نسل ‌های مختلف در بسیاری از کشور های دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع مدل مبل چستر از آن مدل ‌هایی است که هیچ ‌گاه از مد نمی ‌افتد و هر روز زیبا تر می ‌شود و جلوه خاصی ایجاد می ‌کند. برای تولید مبل چستر بیشتر از انواع پارچه ‌های چرم استفاده می ‌شود تا با گذشت زمان ظاهر شیک خود را از دست ندهد.

انواع مختلف مبل چستر فیلد

انواع مبلمان چستر در سبک‌ ها و اندازه‌ های متفاوتی بر اساس نوع کاربردشان ساخته می‌ شوند. برای ایجاد تفاوت در طراحی انواع مختلف مبل چستر فیلد از دکمه‌ های مختلف، دسته ‌های استوانه ای، پشتی ‌های مرغوب و انواع پارچه‌ های چرم و مخمل استفاده می ‌شود. البته ممکن است در برخی تولیدات تنها ظاهر این مدل حفظ شود و از مواد با کیفیتی استفاده نکنند. انواع مبل چستر را بر اساس نوع ست آن دسته ‌بندی می ‌کنند که به شکل زیر می ‌باشد:

مبل چستر: انواع مختلف مبل چستر فیلد | مبل چستر چیست؟ - وبسایت مبلمان رابو

ست غیر متقارن مبل چستر فیلد

در این نوع ست شما یک مبل چستر فیلد را به‌صورت تنها در کنار اثاثیه‌ های مختلف و تزئینی قرار می ‌دهید. با این کار می ‌توانید فضایی دنج و خاص در قسمت ‌های مختلف مانند پذیرایی یا حتی اتاق ‌خواب ایجاد کنید.

ست مینیمال مدرن

مبلمان چستر علاوه بر اینکه یک سبک سنتی و کلاسیک است می ‌تواند در دکوراسیون ‌های مدرن نیز نقش خود را ایفا کند. به ‌خصوص زمانی که نور و رنگ‌ های با طراوتی در فضای خود داریم در چیدمان مبل چستر با کوسن‌ های خاص، می ‌تواند بسیار زیبا به نظر برسد.

ست صنعتی عتیقه

اصل مبل‌ های چستر فیلد که سالیان سال از آن استفاده می ‌شود با چرم قهوه ای تولید می‌گردد. به همین دلیل این مدل مبل چستر یک حالت عتیقه و خاصی را برای فضای مورد نظر شما ایجاد می ‌کند. افرادی که به وسایل قدیمی مانند تلفن‌ های اولیه، قاب ‌های خاص، مجسمه‌ های قدیمی و موارد مشابه علاقه ‌مند هستند می‌ توانند از این ست در کنار وسایل خانه خود لذت ببرند.

مدل زنانه و سنتی

در مدل ‌های جدید مبل چستر فیلد از رنگ ‌های بسیار ملایم زنانه مانند کرم، صورتی و به ‌طور کلی رنگ‌ های روشن استفاده می‌  شود. این نوع مبلمان نیز زیبایی خیره کننده‌ ای ایجاد می‌ کنند. همچنین باعث ایجاد فضایی آرامش ‌بخش می ‌شوند.

ویژگی مبل‌ های چسترفیلد با کیفیت چیست؟

همان‌ طور که گفتیم همه تولید کنندگان از مواد اولیه با کیفیت برای تولید این مبل‌ ها استفاده نمی ‌کنند؛ بنابراین شما باید قبل از خرید مبل چستر فیلد حتماً ویژگی مبل ‌های چستر با کیفیت را بدانید. قاب اصلی این مبل‌ ها از چوب ‌های فصلی تولید می ‌شود و ریل‌ های بسیار محکم و مقاومی دارند که از آسیب ‌های روزمره مانند آسیب هنگام جابه‌ جایی جلوگیری می ‌کنند.

برای پایه این مبل‌ ها از چوب سخت استفاده می‌ شود تا طول عمر مفید آن افزایش پیدا کند. همچنین گوشه‌ ها با پیچ محکم می ‌شوند تا مبل از نظر مقاومت تقویت شود و یک مبل بی‌ عیب و نقص چستر را تولید می ‌کنند.

مبل چستر: انواع مختلف مبل چستر فیلد | مبل چستر چیست؟ - وبسایت مبلمان رابو

ویژگی مبل‌ های چستر فیلد بی‌ کیفیت

در مبل ‌های چسترفیلد بی ‌کیفیت در قسمت گوشه‌ ها شما شاهد استفاده از مواد زمخت که یکدست هم نیستند خواهید بود. بسیاری از تولیدکنندگان هزینه تولید را با استفاده از این مواد اولیه بی‌ کیفیت کاهش می‌ دهند؛ بنابراین باید حسابی حواستان باشد. به جنس پارچه و نوع چوب مورد استفاده نیز دقت داشته باشید. ریل ‌های این نوع مبلمان بی ‌کیفیت نیز بسیار ضخیم است. البته برخی از تولید کنندگان سودجو در این زمینه مهارت بالایی دارند و طوری عیب‌ها را پوشش می‌ دهند که شما اصلاً متوجه آن نخواهید شد و تنها بعد از مدتی نواقص نمایان می ‌شوند.

کاربردهای مختلف مبل چسترفیلد

به‌ طور کلی از مبل ‌های چستر فیلد برای ایجاد فضایی آرامش ‌بخش و شگفت ‌انگیز در کنار کتابخانه‌ های چوبی، وسایل قدیمی و از انواع جدید آن‌ ها در خانه ‌های لوکس و بزرگ استفاده می ‌شود. در قرن‌ های گذشته مبل چستر فیلد بیشتر مخصوص افراد خاص و بزرگ بوده است و به همین دلیل علاوه بر زیبایی ظاهری گویا ارزش شخصی شما را بالاتر نشان می ‌دهد. به همین دلیل بسیاری از روانشناسان معروف مانند زیگموند و فروید بر استفاده آن تأکید داشتند. سایر کاربرد های مبل چستر فیلد عبارت ‌اند از:

  • استفاده در دکوراسیون اتاق نشیمن، کتابخانه و یا دفتر کار
  • استفاده به‌عنوان راحتی برای ایجاد آرامش بیشتر
  • استفاده در دکوراسیون به سبک ساحلی

سخن آخر

در تاریخچه ی مبل‌ های چستر فیلد گفته شده که یکی از سبک ‌های قدیمی مدل مبل می ‌باشد. با این‌حال هنوز هم جذابیت بسیار خاصی دارند و بسیاری از افراد علاقه ‌مند به استفاده از آن ‌ها می‌ باشند. نسل جدید مبل‌ های چستر فیلد نیز با رنگ‌ های بسیار زیبا و جذب کننده در دکوراسیون‌ های داخلی مدرن و کلاسیک استفاده می‌ شود.

برخی از سوالات رایج

1.ویژگی مبل‌ های چسترفیلد با کیفیت چیست؟

همه تولید کنندگان از مواد اولیه با کیفیت برای تولید این مبل‌ ها استفاده نمی ‌کنند قاب اصلی این مبل‌ ها از چوب ‌های فصلی تولید می ‌شود.

2. مبل چستر فیلد چیست؟

مبل چستر یکی از انواع مبل‌ های اصیل است. برای تولید مبل چستر بیشتر از انواع پارچه ‌های چرم استفاده می ‌شود تا با گذشت زمان ظاهر شیک خود را از دست ندهد.

منبع : ویترا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *