مبلمان چستر

مبل چستر و ویژگی های شگفت انگیز آن!مبل چستر و ویژگی های شگفت انگیز آن!

مبل چستر و ویژگی های شگفت انگیز آن!

با پیشرفت زندگی امروزی مدل های مختلفی از مبل به بازار عرضه شده است که توسط تولید کنندگان مختلف ساخته می شود که یکی از آنها مبل چستر است. هدف از هر مدل، راحتی و آسایش استفاده کنندگان می باشد، در برخی موارد دیده شده است که مبل صرفا برای ایجاد زیبایی بیشتر در منزل قرار می گیرد. به بیان ساده تر می توان گفت جنبه ی کاربردی کمتری دارد.

در بین انواع مبل های راحتی که در بازار وجود دارد، مبل چستر اخیرا دارای طرفداران زیادی می باشد. این مدل به دلیل داشتن زیبایی و راحتی دل پذیر مورد پسند خیلی از افراد می باشد. چرا که باعث می شود تا ظاهر خانه بسیار شیک به نظر برسد. ما در این نوشته قصد داریم تا در مورد این مبل مطالب جالبی را برای شما عزیزان همیشه همراه شرح دهیم.

هدف از ساخت مبل چستر چیست؟

یکی از اهداف اصلی که می توان در مورد تاریخچه ی این مبل بیان کرد، این است که هدف از طراحی و ساخت آن برای استفاده اشرافیان و نجیب زادگان بوده است، این مدل از زمان های قدیم برای کسانی که به صورت سلطنتی زندگی می کردند تولید شده است تا افراد بتوانند به راحتی بر روی مبل بنشینند و نگران چروک شدن لباس خود نباشند.

ماهیت کاربرد مبل چستر را بدانید

باید توجه داشته باشید که مبلمان چستر به دلیل داشتن ابعاد متنوع و بزرگ برای اتاق های نسبتا بزرگ مناسب می باشد. چرا که باعث زیبایی بیشتر برای دیزاین منزل و اتاق پذیرایی می شود. طراحی مبلمان چستر به گونه ای می باشد که برای دورهمی های خانوادگی بسیار مفید است. این مدل در طراحی و بافت خود به راحتی مشتری اهمیت زیادی می دهد. اگر از دکوراسیون شیک در منزل خود استفاده می کنید حتما به دنبال خرید مبل چستر باشید. در مبلمان چستر از پارچه های پرزدار استفاده شده که این پارچه ها با دکمه های زیبایی تزئین می شود.

انواع مبل چستر

مبل قدیمی و تاریخی چستر انواع مختلفی دارد که در ادامه به بهترین آنها اشاره خواهیم کرد. در نظر بگیرید که این مبل لوکس در بسیاری از کشورهای پیشرفته تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبل چستر و ویژگی های شگفت انگیز آن!مبل چستر و ویژگی های شگفت انگیز آن!

مبل چستر ایتالیایی بومونتی

از ویژگی‌های این مبل می‌توان به ساخت با کیفیت آن اشاره کرد. همچنین از ویژگی‌های منحصربفرد مبلمان چستر ایتالیایی که افراد را به وجد آورده است می‌توان به لمسه دوزی قسمت‌های تکیه‌گاه آن اشاره کرد. معمولاً در این نوع مدل از مبل استفاده از دو رنگ برای پارچه‌های آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

مبل چستر لئوناردو

این مدل از مبل زیبای چستر از انواع جدید مبل بوده و برای دکوراسیون‌های مدرن توصیه می‌شود. معمولاً این مدل از مبل را با استفاده از چوب‌های راش تولید می‌کنند و گفته می‌شود که نوع جنس فوم نشیمن آن نیز از یورولوکس است. اگر به یک مبل درجه یک نیاز دارید حتماً این مدل از مبل چستر را خریداری کنید.

مبل مکانیزم بونتی چستر

اگر به مبلی نیاز دارید که استراحت راحتی را روی آن داشته باشید، نیم نگاهی به مبل بونتی چستر بیندازید. جنس فوم این مبل از اسفنج HR بوده و جنس اسکلت کلی مبل از چوب روس می‌باشد. این مدل از مبل در تعداد 8 نفره به فروش خواهد رسید. ناگفته نماند که قسمت‌های مکانیزمی این مبل نیز از فلز است.

مبل کینگ چستر ویدال

مبلمان چستر کینگ به مدلی از مبل گفته می‌شود که ظاهری کلاسیک دارد و به طور قطع می‌توان این مبل را جزو پر فروش‌ترین مبل‌های جهان دانست. استفاده از چوب راش در قسمت‌های پایه مبل از جمله ویژگی‌های مهم این چوب به حساب می‌آید. از دیگر ویژگی‌های ظاهری مبل کینگ می‌توان به دسته‌های نیم دایره‌ای اشاره کرد که به سمت بیرون آمده‌اند.

مبل نارون چستر

ظرفیت این مبل حدوداً 7 نفر است و پیشنهاد می‌کنیم که اگر در آپارتمان‌ زندگی می‌کنید حتماً این مبل را تهیه کنید. مبل نارون از جمله مبل‌هایی است که هم برای استراحت و هم برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های مبل نارون چستر می‌توان به خاصیت ارتجاعی آن اشاره کرد که آن را نسبت به دیگر مبل‌های مدل چستر نرم‌تر نشان می‌دهد.

مبل کویین چستر

اگر علاقه به مبل‌هایی با ظاهر جذاب دارید، مبل کویین می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در این مبل از چوب‌های محکمی استفاده شده است که همین باعث شده است تا طول عمر آن افزایش یابد. معمولاً این مبل با ظرفیت 7 نفر به فروش می‌رسد. دقت کنید که دوخت روکش این مبل طوری انجام شده است که قسمت‌های دسته و نشیمن آن را بسیار جذاب کرده است.

ویژگی های ظاهری مبل چستر چیست؟

یکی از ویژگی هایی که در مبلمان چستر دیده می شود ویژگی های ظاهری بوده که به عنوان یک کاناپه راحت در نظر گرفته می شود. مبلمان چستر در مدل های مختلف وجود دارد که گاهی آن را با مبل راحتی چرمی و یا مخمل اشتباه گرفته می شود. برای طراحی و ساخت این نوع مبلمان طراحان پروسه های مختلف را پشت سر می گذارند و برای اینکه کیفیت این مدل مبل ها بالا باشد زحمت زیادی برای ساخت آن می کشند. می توان بیان کرد برای پر کردن این نوع مبل ها از موی دم اسب و پرز نارگیل استفاده می شود و در جدیدترین تولیدات پشم بز نیز به آنها اضافه شده است. یکی از بارزترین ویژگی هایی که در این مدل ها به چشم میخورد راحتی استفاده از آن می باشد. راحتی مبل باید به گونه ای باشد که پس از نشستن طولانی مدت دچار خستگی نشوید که در مبلمان چستر دیده می شود.

ویژگی های مبل چستر از نگاه دیکشنری آکسفورد

یک تعریف بسیار جامع و کامل در دیکشنری آکسفورد وجود دارد که بیان می کند: مبلی با دسته و پشتی پهن می باشد که دارای ارتفاع کم بوده که به سمت عقب متمایل است. مدل کلاسیک این مبلمان از نوع جنس چرم می باشد و در پارچه های مختلف تولید می شود. یکی دیگر از ویژگی هایی که در دیکشنری آکسفورد به آن اشاره شده است این است که تمام پشتی ها و دسته ها نیز با دکمه طراحی شده اند.

نحوه چیدمان

داشتن ظاهر زیبا و شیک باعث می شود تا مبل چستر به عنوان یکی از مبلمان شیک در منزل تلقی شود. برای زیباتر شدن منزل نیاز است که علاوه بر داشتن مبل زیبا به نحوه چیدمان مبلمان چستر توجه کنید. اصول صحیح و نحوه چیدمان این مبل باعث می شود تا زیبایی دکوراسیون شما چند برابر شود. یکی از مکان هایی که شما می توانید مبل خود را درون آن به شکل ویژه بچینید مرکز اتاق می باشد. در واقع باید بدانید که مرکز اتاق نشیمن و پذیرایی بهترین مکان برای قرارگیری مبل می باشد.

یکی از ویژگی هایی که این مبل را از سایر مدل ها مجزا می کند، داشتن ظاهری جذاب است که سطح پشتی مبل تقریبا کوتاه بوده و زاویه دارد است و برای کسانی که رو به روی شما قرار می گیرند، دید محدودی ایجاد نمی کند و این سبک پشتی مبل شما به آن ها اجازه می دهد که نقاط دیگر را به سهولت تماشا کنند. مبل چستر به گونه ای طراحی شده است که با بیشتر فضاها و انواع دکوراسیون قابل ست شدن می باشد. ایجاد هماهنگی متناسب بین محیط و مبلمان باعث می شود تا دکوراسیون منزل شما نسبت به قبول چند درجه جذاب تر به نظر برسد.

استفاده از مبل چستر در اتاق خواب

خیلی از افراد گمان می کنند که اتاق خواب فقط برای قرارگیری کمد و تخت خواب می باشد اما اگر در اتاق خواب خود فضای کافی در دسترس دارید می توانید از مبل چستر در اتاق خواب استفاده کنید تا زیبایی حاصل از آن را مشاهده کنید. شما می توانید از این مبل به عنوان صندلی های پایین تخت یا پاف نیز استفاده کنید. این نوع مبل به دلیل طراحی عالی که دارد باعث می شود به راحتی با انواع دکوراسیون قابل ست کردن باشد. در کنار استفاده از مبل چستر نیازی به استفاده از کوسن نیست اما اگر می خواهید از کوسن استفاده کنید بهتر است رنگ خنثی را انتخاب کنید. استفاده از رنگ هایی که باعث هم خوانی بیشتر می شود برای زیباتر جلوه دادن محیط مفید است.

آشنایی با انواع سبک ها

مبلمان چستر دارای سبک های مختلفی هستند که هر کدام الهام گرفته از یک نماد خاص می باشد که برای تکمیل دکوراسیون می بایست در کنار سایر موارد قرار بگیرد تا جلوه خاصی را نشان دهد. به عنوان مثال اگر در منزل از مبلمان چستر خیلی سنگین و سنتی استفاده می کنید می توانید از یک سری وسایل تزئینی مدرن استفاده کنید تا خلاقیت را به اوج برسانید. بهتر است سعی کنید برای چیدمان مبلمان چستر همیشه تقارن را در نظر داشته باشید، چرا که تقارن باعث می شود تا دکوراسیون زیباتر به نظر برسد و در کنار چیدمان منزل بهتر است به جزئیات توجه کنید. استفاده از دکوری های تزئینی نیز یکی از عوامل زیباسازی این مدل مبل ها می باشد.

نحوه تشخیص مبل چستر اصل

تقاضای زیاد برای خرید مبل چستر باعث شده است تا افراد سودجو در این زمینه درصدد تولید جنس های بی کیفیت با قیمت های بسیار پایین باشند. طراحی این مبل ها به گونه ای می باشد که به نمونه های اصلی بسیار نزدیک بوده و تشخیص آن برای افراد دشورا است. یکی از راه های تشخیص مبل اصل با تقلبی قیمت آن می باشد. اگر قیمت درج شده ارزان و پایین باشد یعنی موادی که در ساخت آن استفاده شده است بسیار از کیفیت لازم برخوردار نیست. با نگاه دقیق تر به این موضوع می توانید از کیفیت مواد به کار رفته در آن آگاه شوید. مبل چستر اصل از چوب های فصلی مقاوم ساخته می شود و به علت استفاده از چوب های سخت در ساخت کلاف این مبل ها دارای طول عمر بالایی دارند. اگر در ساخت این مبل ها از پنل های ارزان و چوب های بی کیفیت استفاده شود خیلی زود خراب می شود و به مرور زمان از حالت اصلی خود خارج می شود.

نکاتی که در هنگام انتخاب مبل چستر باید رعایت کنید

مبلمان چستر دارای ظاهری خاص بوده که افراد گمان می کنند اگر این مدل مبل ها را در منزل خود داشته باشند برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین لوازم خانه نیاز است که بعضی از آن ها را سنتی و برخی دیگر از مدرن انتخاب کنند اما باید توجه داشته باشید که استفاده از پارچه های مدرن می تواند یک سبک مدرن در دکوراسیون منزل را به وجود بیاورید. از بین پارچه هایی که می توانند این کار را برای شما انجام دهند بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که مقاومت خوبی داشته و با پرداخت هزینه، بازدهی مناسبی داشته باشند.

قیمت‌های انواع مبلمان چستر

زمانی که می‌خواهید از یک مبل با کیفیت استفاده کنید، طبیعتاً باید هزینه‌های بالایی پرداخت نمایید. برای خرید مبل چستر نیز که هر کدام از انواع آن دارای کیفیت بسیار عالی هستند باید هزینه هنگفتی انجام شود که البته کاملاً ارزش پول خرج کردن را دارند. لذا برای خرید مبل چستر ابتدا انواع آن را بررسی کرده و سپس دست به خرید مدل دلخواه خود بزنید.

منبع : ملایر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *